• تیر ۶, ۱۴۰۳ ۱۴:۳۲

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

۵۰۰ مترمربع درختچه در معابر منطقه ۱۲ کرج کاشته شد

Byrotit

سپتامبر 10, 2017

روتیتر: مسئول فضای سبز منطقه ۱۲ شهرداری کرج از کاشت ۵۰۰ مترمربع رز و درختچه در بلوارهای این منطقه خبر داد.

به گزارش روتیتر: ابوالفضل نخبه زارع ، عنوان کرد: به منظور ارتقاء فضای سبز منطقه ۵۰۰ مترمربع رز و درختچه در بلوارهای جهاد شرقی، ایمان، بهاران جنوبی کاشته شد.

نخبه زارع از فضای سبز به‌ عنوان سرمایه مهم جامعه شهری و لازمه پویایی زندگی شهرنشینی یادکرد و اظهار داشت: فضای سبز شهری بخشی از منظر شهری می‌باشد که علاوه بر تأمین بهداشت محیط شهر، نقش بسیار مهمی در ایجاد سلامت شهروندان دارد.

وی گفت: پارکهای شهری و فضای سبز حومه از جمله منابع گذران اوقات فراغت برای عده کثیری از شهرنشینان به شمار می آیند و اهمیت این کانون ها جدا از سایر تأثیرات آنها در تلطیف هوای شهرها، در رابطه مستقیم با شهروندان نیز می باشد.

نخبه زارع، کارکرد تفریحی، تعدیل آلودگی هوا، ارتقاء سلامت جسمی و روحی شهروندان و زیباسازی محیط را از مهم‌ترین کارکردهای فضای سبز شهری عنوان کرد و بر ضرورت برنامه‌ریزی به‌منظور توسعه فضای سبز شهری تأکید کرد.

وی با تأکید بر رعایت معیارها و استانداردهای توسعه عرصه‌های فضای سبز، یادآور شد: با توجه به تغییر و تحولات صورت گرفته در گستره زندگی شهرنشینی، ایجاد فضای سبز وسیع از نیازهای ضروری شهری به شمار می‌آید که باید در برنامه‌ریزی‌های شهری موردتوجه مسئولان ارشد قرار بگیرد.

مسئول فضای سبز منطقه ۱۲ شهرداری کرج از کاشت ۳۵۸ اصله درخت در سطح منطقه و کاشت یک هزار و ۷۵۰ گلدان اختر و همچنین اجرای سیستم قطره اهای آبیاری به متراژ بیش از دو هزار مترمربع در سطح منطقه خبر داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این منطقه در راستای ارتقاء و گسترش فضای سبز منطقه طرح‌های گسترش فضای سبز را با رعایت آیتم‌های مختلفی اجرایی می‌کند که انتخاب نوع و گونه گیاهی مناسب ازجمله آیتم‌های مهم اجرای این طرح‌ها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *