• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۸:۵۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

کلید شهردار کرج قفل پل حصارک را باز کرد/آغاز احداث تقاطع غیر همسطح حصارک با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار

Byrotitr

آوریل 13, 2014

روتیتر: به رغم وعدهخ های وتعدد دولتی های طی یک دهه اخیر برای تعریض پل حصارک این مطالبه معطل مانده مردم کمالشهر و غرب کلانشهر کرج از وزارت راه و شهرسازی بالاخره شهردار کرج با مصوبه شورای شهر این کلانشهر پروژه تعریض پل حصارک را آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،شهردار کرج گفت:عملیات تقاطع غیر همسطح حصارک با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار کلید خورد.

علی ترکاشوند در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح تقاطع غیرهمسطح حصارک، به اهمیت مشاوره برای اجرای طرح های بزرگ در شهر پرداخت و اظهار داشت: اساس عقل بعد از ایمان به خدا مشورت است هیج کس از مشورت بی نیاز نیست و این امر بر اهمیت جایگاه شورا و مشورت اشاره دارد که در قرآن و احادیث به آن اشاره شده و در قانون اساسی بیش از هفت اصل و یک فصل به این مهم پرداخته است.ترکاشوند گفت: در این راستا شورای کمالشهر و شورای شهر کرج به هماهنگی لازم رسیده و این طرح را به مرحله اجرا سوق داد.
این مسئول با تاکید بر اهمیت خدمت رسانی به شهروندان عنوان کرد: حضور اعضای شورای اسلامی کرج و کمالشهر ، شهرداری کرج و نمایندگان مجلس حاکی از اهمیت دادن به موضوع فوق است.
ترکاشوند با بیان اینکه شهرداری ها به صورت درآمد هزنیه اداره می شوند و رفع مسایل اصلی با محوریت چگونگی تحقق این مهم اجرایی می شود، بیان کرد: در سال گذشته در کل کشور شاهد رکود درآمد بودیم که این امر بر فعالیت تمام شهرداری ها تاثیر مستقیم داشت.
شهردار کرج ادامه داد: در این زمینه با تصویب شورای شهر امکان استفاده از تسهیلات بانکی فراهم شد که این رقم به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.
وی بیان کرد: این امر می تواند موجب تسریع در اجرای پروژه ها شود.شهردار کرج با اشاره به سهم دولت در اجرای طرح های عمرانی و آبادانی شهرها با بیان اینکه اجرای این طرح باید صد در صد از سوی دولت انجام می شد به تشریح مراحل انعقاد قرارداد طرح پرداخت.
ترکاشوند اظهارداشت: انجام این طرح در ابتدا با تخمینی معادل ۱۰۰ میلیارد تومان در پروسه مطالعاتی قرار گرفت و با تلاش معاونت فنی و عمرانی و ساعت ها کار کارشناسی در نهایت با ۶۰ میلیارد تومان انعقاد قرارداد شد.وی پیمانکار اجرای این طرح را از پیمانکاران معتبر کشور معرفی و بیان کرد: تمام مطالعات و کارهای ابتدایی طرح در روزهای پایانی سال گذشته انجام شد و با تجهیز کارگاه از فردا به صورت رسمی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
شهردار کرج در بخش دیگری با اشاره به برگزاری نشست مشترک با ورزیر کشور عنوان کرد: شهرداری های کشور در این نشست خواستار اختصاص سهم کلانشهرها از محل فروش منابع نفتی به میزان ۵ تا ۶ میلیارد تومان از سوی دولت شد که با در اختیار قرار گرفتن این رقم بسیاری از طرح های عمرانی شهرداری از جمله احداث خط ۲ قطار شهری کرج شتاب خواهد گرفت.
وی خواستار توجه ویژه دولت به این مهم شد.
این مسئول در ادامه با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) در خصوص خدمت به مردم، گشودن گره از کار خلق خدا را نعمت خدا دانست و عنوان کرد: اجرای طرح های مختلف با این هدف در دستور کار شورا و شهرداری قرار دارد.
شهردار کرج در پایان از همت اعضای شورای شهر، نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی به واسطه پیگیری های مکرر قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد تا این پروژه در زمان مقرر به بهره برداری برسد.در این مراسم وحیدی، فیروزگاه، کیان، امیرحسام عباسی، ابوالحسنی، قهرمانی، اسکندری اعضای شورای اسلامی شهر کرج، عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در خانه ملت، امام جمعه کمالشهر و شهردار و اعضای شورای شهر کمالشهر همچنین جمع کثیری از مدیران شهری، مردم و اصحاب رسانه حضوری پررنگ داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *