• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۳۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

اماکن تفریحی و فضای سبز شهر کرج از آلودگی های شهری دور شد

Byrotitr

آوریل 14, 2014

روتیتر:مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از توزیع ۱۵ هزار کیسه زباله مخصوص خودرو جهت مسافران نوروزی در کرج خبر داد و افزود: این مهم موجب فاصله گرفتن آلودگی های شهری از اماکن تفریحی و فضای سبز شهر کرج شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر،هدف از توزیع کیسه های زباله مخصوص خودرو را پاکسازی و سالم نگه داشتن مکان های طبیعی ذکر و عنوان کرد: ترویج و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین اقشار مختلف جامعه، امری ضروری است.
وی با بیان اینکه توزیع کیسه های فوق الذکر در روز طبیعت منجر به کاهش چشمگیر میزان رها سازی زباله و آلودگی پارکهای سطح شهر شده است، اعلام کرد:  پاکسازی مناطق گردشگری موجب حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی بیشتر منابع آب و خاک خواهد شد.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تصریح کرد: پاکسازی عرصه های گردشگری شهرستان هرچند اقدام مناسب و ارزشمندی است اما مهمتر از آن فرهنگ سازی عمومی به منظور جلوگیری از ریختن زباله در طبیعت و حفظ پاکیزگی این میراث ارزشمند است.
زین العابدینی در ادامه به حضور در مراسم  آیین افتتاحیه ایستگاه های استقبال از مسافران نوروزی در ایام نوروز واقع در باشگاه میلاد اشاره و ارائه بسته های نوروزی (کود کمپوست،کیسه های مخصوص جمع آوری زباله های خشک ، کیسه های زباله مخصوص خودرو و بروشور) را از مهمترین اقدامات سازمان مدیریت پسماند در جلوگیری از آلودگی محیطی در این ایام اعلام کرد.
این مسئول تشویق و ترغیب شهروندان به موضوع پاکیزه نگهداشتن محیط زیست و تفکیک زباله ها از مبدا همچنین کاهش تولید زباله را از دیگر اهداف سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در زمینه توزیع کیسه های زباله مخصوص خودرو در روز طبیعت عنوان کرد.
مسیر سبز، ساحل پاک در فراخوان پاکسازی حاشیه رودخانه کرج
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در ادامه سخنان خود از برگزاری فراخوان پاکسازی حاشیه رودخانه کرج به عنوان بخشی از طرح مسیر سبز، ساحل پاک خبر داد.
زین العابدینی عنوان کرد:  فراخوان فوق الذکر با مشارکت فرمانداری شهرستان کرج، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج، سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج بخشداری و شهرداری آسارا، اداره امور آب و اداره راه و شهرسازی شهرستان کرج و سمن های زیست محیطی برگزار شده است.
وی اضافه کرد: در همین راستا سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج جهت اجرای این طرح، در روز ۲۷ اسفند سال گذشته در حاشیه جاده چالوس و منطقه ری زمین با حضور خودروهای حمل زباله و جمع آوری زباله ها و تفکیک آنها همچنین حمل آنها به محل کارخانه و مرکز دفن اقدام به پاکسازی این محل کرد.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج پاکسازی مناطق ۶ و ۸ شهرداری کرج از تخلیه غیر مجاز خاک و نخاله های ساختمانی را از دیگر اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اعلام کرد و افزود: در این اقدام ۲۰ سرویس پسماند عمرانی ساختمانی از سطح این مناطق جمع آوری و به مرکز دفن حصار وسیه انتقال داده شد.
زین العابدینی همچنین از پاکسازی حاشیه اتوبان کرج – قزوین خبر داد و افزود: این مهم به مناسبت در پیش بودن تعطیلات نوروزی و استقبال مردم برای استفاده از ظرفیت های گردشگری استان و رعایت مسائل بهداشتی اجرایی شد.
وی تعداد خودرو های فعال در عملیات مذکور را هشت وانت طرح ذکر و عنوان کرد: در این عملیات ۲۵ کارگر خدمات شهری و پنج نفر از کارشناسان سازمان نیز حضور داشتند.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج حضور سازمان در نمایشگاه هفته درختکاری و اجرای طرح استقبال از بهار سازمان را از دیگر اقدامات مهم در عملکرد سازمان عنوان کرد.
زین العابدینی بیان کرد: بازدید شهروندان، مسئولان و مدیران شهری از جمله نمایندگان شورای اسلامی شهر و معاون آموزش و پرورش استان البرز ، تبادل اطلاعات در خصوص عملکرد، فعالیت ها، اهداف آتی سازمان و بازدید گسترده دو هزار دانش آموز دختر و پسر از نمایشگاه و غرفه سازمان نقش بسزایی در فرهنگ سازی تفکیک زباله های شهری داشت.
این مسئول اضافه کرد: در این نمایشگاه به منظور تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان ارزش برخی زباله ها و لزوم تفکیک زباله ها از هم آموزش داده شد و در این رابطه مسابقه نقاشی نیز در غرفه سازمان اجرا شد که از استقبال خوبی برخوردار بود.

وی تعویض پسماندهای خشک بجای ماهی قرمز را از دیگر اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در خصوص فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا عنوان کرد و افزود:  این مهم با استقبال گسترده شهروندان رو به رو شد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در ادامه سخنان خود از ارسال پیامک بازیافتی در اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه سال جاری به شهروندان خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *