• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۸:۰۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

زیبایی شهر از نگاه بانوان پارلمان شهری واکاوی شد

Byrotitr

آوریل 19, 2014

روتیتر:بانوان عضو شورای اسلامی شهر به سازمان زیباسازی شهرداری کرج رفتند تا بر به کارگیری عناصر زیبایی در این کلانشهر بیش از پیش تاکید ورزند.

به گزارش روتیتر،ظرافت و دقت نظر دو عنصر برجسته در وجود انسان هاست که از ترکیب این دو، مفهومی به نام زیبایی درک می شود.
صفت زیبایی و زیبایی دوستی خداوند سبب شده است که این عناصر به تمامی در ترکیب بندی اندام، روح و اندیشه انسان ها به کار رود. اما این صفت در وجود بانوان به عنوان یکی از لطیف ترین خلقت های آفریدگار هستی، به صورتی ویژه نهادینه شده و موجب درک بهتر و بیشتری از سوی آنان نسبت به عناصر و آثار زیبایی شده است.
نگاه فطری زیبایی شناسی در بانوان اگر به کمک تخصص آمده و در مسیری صحیح هدایت شود می تواند بهترین آثار را از خود به جای بگذارد.
با همین رویکرد، جمع سه نفره بانوان شورای اسلامی شهر به سازمان زیباسازی شهرداری کرج رفتند تا ضمن شناسایی بهتر ظرفیت ها و امکانات این سازمان، به بررسی عملکرد، تعامل و ایجاد اشتراک نظر با مسئولان بپردازند.
دیدار و گفتگو با مدیرعامل و معاونت فنی و اجرایی سازمان از بخش هایی بود که در مراجعه بانوان شورای شهر به سازمان زیباسازی انجام گرفت و نقطه نظراتی در خصوص حوزه عملکرد مجموعه ارائه شد.
آیین نامه زیباسازی لحاظ شود

تاکید بر اتخاذ رویه واحد از سوی مدیران مناطق مبتنی بر آیین نامه مصوب شورا، از مواردی بود که از سوی فاطمه اسکندری، مریم قهرمانی و فاطمه آجرلو مطرح شد.
براساس این آیین نامه، مدیران مناطق باید از رویه ای یگانه برای ایجاد زیبایی های بصری در شهر استفاده کرده و از انجام امور یک جانبه و بدون هماهنگی با سازمان که به چهره یکپارچه شهر خدشه وارد نماید، خودداری کنند.
بانوان بازدید کننده از سازمان زیباسازی بر این عقیده متحد و مصر بودند که انجام اقدامات جزیره ای و ناهماهنگ علاوه بر ایجاد آشفتگی در شهر، عدم معرفی صحیح کارکرد سازمان زیباسازی را نیز به همراه دارد.
این در حالی است که سازمان زیباسازی به عنوان یک بخش نوپا در مجموعه شهرداری کرج، به شدت نیازمند شناخت شهروندان و ایجاد دغدغه در آنان نسبت به مسئله زیبایی بصری و روانی است.

در این بازدید بخش های مختلف سازمان و عملکرد آن مورد بررسی و توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *