• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۵:۲۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

تلاش سریزدی برای آبادانی کمیسیون ماده ۵ البرز ؛ ۳۵ جلسه در ۵ ماه/لزوم ورود نهاد های نظارتی

Byrotitr

آوریل 20, 2014

روتیتر: تنها طی ۵ ماه گذشته بیش از ۳۵ بار کمیسیون ماده ۵ استانداری البرز  توسط سریزدی سرپرست معاونت عمرانی استانداری البرز که حکمش بر خلاف قانون از سوی مهندس طاهری استاندار خدوم البرز صادر شده ، تشکیل شده است تا سریزدی همچنان ثابت کند که علاقه فراوانی به تشکیل جلسات این کمیسیون که وظیفه اصلی آن تغییر کاربری اراضی کم ارزش و ایجاد رانت برای صاحبان آنها است ، دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر به نقل از منابع آگاه ،مهندس سریزدی علاقه و تلاش بسیاری برای  رونق کمیسیون ماده ۵ استانداری البرز که وظیفه اصلی اش تغییر کاربری و افزایش محدوده شهر ها و افزودن زمین ها به محدوده و بافت های شهری است دارد به نحوی که طی ۵ ماه گذشته ۳۵ بار کیمسیون ماده ۵ از سوی سریزدی تشکیل شده است .

این عزم و اراده سریزدی نشان می دهد که وی بیش از هر اقدام دیگری به دنبال ایجاد  رونق کمیسیون ماده ۵ استانداری البرز  است . چراکه وظیفه اصلی کمیسیون ماده ۵ چیزی جز تغییر کاربری اراضی و محدوده شهر ها و روستا ها نیست . هرچند هنوز از مفاد مصوبات این کمیسیون آمار دقیقی در دست نیست.

بر اساس این گزارش ،  در زمان شهردار بودن سریزدی سرپرست معاونت عمرانی استانداری البرز که همچنان حکم معاونت وی از سوی وزارت کشور صادر نشده و این نشان از مخالفت مقامات وزارت کشور با فعالیت وی دارد ، زمینه لازم برای  تغییر کاربری اراضی بی ارزش و کم ارزش با کاربری های غیر مسکونی و غیر تجاری برای تبدیل به زمین های مسکونی و تجاری بسیار فراهم بوده است .

تغییر کاربری زمین ها همواره میلیارها تومان رانت را برای صاحبان و گردانندگان اصلی این زمین ها به دنباتل داشت که از آنجمله می توان به  تلاش  برای تغییر کاربری باغ سیب مهر شهر و دهها زمین با کاربری غیر مسکونی و تجاری  در اوایل دهه ۸۰ اشاره کرد.

تشکیل ۳۵ جلسه کمیسیون ماده ۵ از سوی مهندس سریزدی سرپرست معاونت عمرانی استانداری البرز نشان از این دارد که این معاون بدون حکم وزیر کشور  بیشترین انرژی و توجه و تلاش خود را معطوف به تشکیل کمیسیونی کرده است که وظیفه اصلی آن تغییر کاربری اراضی و زمین های بی ارزش است.

از این رو است که می بایست نهاد ها ی نظارتی با بررسی دقیق مصوبات کمیسیون ماده ۵ در این مدت مانع از آن شوند که  برای افراد خاصی رانت های میلیاردی ایجاد شود و عده ای دیگر در جای جای این شهر و استان  شهید پرور همچنان در غم نداغشتن یک خانه ۵۰ متری بسوزند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *