• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۳۲

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

سازمان فرهنگی، تصویر تازه ای از زنان محجبه در جهان ارائه داد

Byrotitr

آوریل 20, 2014

روتیتر:سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج تصویری تازه از زنان محجبه و ظلم جهان غرب نسبت به آنان ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر،سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج، با برپایی دو ایستگاه در تجمع امروز فاطمیون، شرکت کرد.
ایستگاه ورزشی و عفاف و حجاب، ایستگاه های برپا شده در مسیر تجمع امروز بانوان دوستدار ولایت و حضرت فاطمه(س) بود که با دعوت از بانوان، کارت های کوچکی با مفاهیم حجاب و عفاف را به آنان هدیه می دادند.
حجاب زنان در جهان غرب
این کارت های کوچک حاوی مطالبی درباره زنان تازه مسلمان، محجبه و اثرگذار جهان بود که توانسته بودند به رغم برخورداری از حجاب، جهان را تحت تاثیر قرار داده و به فعالیت های خود در بخش های گوناگون ادامه دهند.
بخشی از محتوای این کارت ها را نیز زنان محجبه ای تشکیل می دادند که به دلیل پایبندی به حجاب، از سوی مسئولان قضایی کشورهای مختلف به اسارت گرفته شده و سال های متوالی به زندان رفته اند. از جمله این بانوان، «گل اسلان» زن ۲۱ ساله ترک بود که مدت سه سال بدون هیچ اتهامی در ترکیه زندانی شد.
حجاب این دانشجوی رشته ارتباطات، موجب اخراج وی از دانشگاه ترکیه ای و سبب شد وی در سال های اقامتش در زندان دست به نوشتن رمانی به نام «دیواری که ما را محبوس کرد» بزند.
خبرنگار روزنامه دیلی میرور انگلستان از دیگر زنان محجبه ای است که تحت تاثیر فعالیت های رسانه ای، به اسلام روی آورد.
وی که مدتی در افغانستان به اسارت گروه طالبان در آمده بود، پس از آزادی از زندان و بازگشت به لندن، با مطالعه قرآن، اسلام را برای خود برگزید و پس از آن با چهره ای اسلامی در اجتماعات ظاهر شد.
ایوان ریدلی به دلیل حجابش در کشور لندن به عنوان شهروند درجه ۲ شناخته می شود.
استقبال زنان از غرفه سازمان فرهنگی
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج، استقبال زنان و دختران شرکت کننده در تجمع فاطمیون(س) از این غرفه را بسیار قابل توجه دانست و اظهار داشت: زنان باید از آنچه در جهان نسبت به زنان و هم جنسان شان می گذرد آگاه بوده و علت مخالفت جهان غرب با رواج اسلام و حجاب را دریابند.
حسین سعیدی سیرایی در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: این کارت ها با رویکرد افزایش آگاهی نسبت به ظلم جهان غرب و دشواری هایی که بانوان محجبه در این عرصه متحمل می شوند تا دین و عفت خود را حفظ کنند، صورت گرفت.
سعیدی اضافه کرد: هر بسته حاوی ۱۴ کارت بود که هر یک از آنها به شکلی کوتاه به معرفی زنان با حجاب در سراسر جهان پرداخته بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *