• خرداد ۲۸, ۱۴۰۳ ۱۳:۰۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

تحقق مدیریت جهادی نیاز به تلاش مضاعف دارد/ فرصت دو ماهه به مدیران کم کار شهرداری

Byrotitr

مه 5, 2014

قبل از تلاش و اصرارِ برای ماندن برخی در صندلی های مدیریتی به خونِ شهدا و وصیت امام راحل نگاهی بیندازید که آیا این اصرار جایز است یا خیر؟
در کلانشهرِ کرج در بیخِ گوش تهران برای بودجه هزار و اندی میلیارد تومانی باید به صد نفر حساب پس بدهیم که بودجه امسالِ شهرداری کرج غیر واقعی نیست

تحقق «مدیریت جهادی» مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیازمند کار و تلاشی فراتر از قوانین جاری است

چطور می توان از مدیری که به فکر صبحانه و نهار خوب و استراحت زیاد و دیر آمدن و زود رفتن است، انتظارِ تحقق و جذب کاملِ بودجه را داشت

برخی دوستان با واسطه و اصرار جایگاه مدیریتی را به دست آورده اند و تا می خواهیم درباره برکناری آنان تصمیم بگیریم از صد جا برای توصیه آنان تماس گرفته می شود

مدیران کم کار مناطق و سازمان های تابعه شهرداری کرج تا پایان خرداد ماه جاری برای اصلاح رویه و تجدید نظر در رفتار مدیریتی فرصت خواهند داشت

117099484IMG_0015

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روتیترسید محمد میرحبیبی : بالاخره پس از گذشت چند ماه دکتر ترکاشوند شهردار کرج در قامت یک مدیر قاطع پرده از برخی مشکلات حاشیه ای که برخی از مدیران کم کار در صدد هستند تا با ایجادش فضای لازمرا برای تداوم مدیریت نا کار آمد خود فراهم آورند برداشت تا قفل کارشکنی های مدیریتی در برخی از مجموعه های شهرداری کرج باز شود .

اظهارات امروز ترکاشوند نشان می دهد که عده ای در تلاش بودند تابا ایجاد جو کاذب پیرامون جابجایی برخی از مدیران شهرداری که می بایست بر اساس عملکرد بر کنار و یا جابجا شوند ، مانع از تحقق اختیارات شهردار کلانشهر کرج در خصوص تغییر مدیران نا کار آمد شوند .

شهردار کلانشهر کرج در اظهارات خود به روشنی به لابی های مضری که مانع از جابجایی مدیران کم کار می شوند اشاره کرده و تاکید کرده است که عده ای با اصرار  و لابی گری در تلاش هستند تا به مدیریت نا کار آمد خود تداوم بخشند.

وی با اشاره به نا کار آمدی برخی از مدیران شهری تصریح کرد : عده ای تنها به صرف داشتن روابط و با اصرار و واسط جایگاه مدیریتی به دست آورده اند و تا می خواهیم آنها را جابجا کنیم از صدجا برای حفظ آنها تمای گرفته می شود.

شهردار کرج دکتر ترکاشوند ادامه می دهد : برای تحقق مدیریت جهادی مد نظر مقام معظم رهبری نیاز به تلاش و همت مضاعف است و با دیر آمدن و زود رفتن نیم توان آنرا محقق کرد . وی به مدیران کم کار  دو ماه فرصت داد تا با تغییر رویه مدیریتی و تلاش مضاعف کم کاری های خود را رفع کنند در غی راین صورت برکنار می شوند.

شهردار کرج دقایقی قبل در جلسه کمیته برنامه ریزی و توسعه شهری این نهاد با بیان اینکه صندلی مدیریت محل آزمون و خطا نیست، با اولتیماتوم به مدیران کم کار برای تجدید نظر در رفتارِ مدیریتی تا پایان خرداد اظهار داشت: باید بدانیم عدم تکریم ارباب رجوع و آزارِ شهروندان به معنای اقتدار مدیریتی نیست و مدیریت شهری کرج چنین رفتارهای زشت و ناپسندی را بر نمی تابد.

به گزارش پایگاه مستقل خبری و تحلیلی  روتیتر ،علی ترکاشوند در جمع مدیران شهری با تبریک حلول ماه مبارک رجب، این ماه را بهترین فرصت برای تزکیه نفس و انجام کارهای خوب دانست و ادامه داد: شهرداری کرج در سال جاری بر انضباط مالی تاکید دارد و تمام مدیرانِ مناطق بایستی اهتمامِ خود را برای جذب کاملِ بودجه بکار گیرند. ریسک پذیری بالا، شایسته سالاری، مشتری مداری، عزم جدی و مدیریت جهادی لازمه های مدیران شهری در سالِ جدید برای برداشتن گام های بلند است که این ویژگی ها با برخی روزمرگی ها، ژست های مدیریتی و عملکردهای نمایشی در تضاد کامل است و با یکدیگر همخوانی ندارند.
مدیران کم کار قبل از برکناری استعفاء دهند!
وی با تاکید بر اینکه اگر مدیری در بهره گیری صحیح از امکانات و اعتبارات و نیروی انسانی به عنوان دو رکن اصلی توسعه پایدار کارآیی لازم را ندارد، برغم میل باطنی باید او را عنصر ناکارآمد و بدون صلاحیت نامید، تصریح کرد: حقیقتا رده های مدیریتی شهرداری کرج جایگاه چنین افرادی نیست و هر که نمی تواندِ سرعت خودش را با قطار در حال حرکتِ «خدمت» در مدیریت شهری منطبق کند، قبل از برکناری استعفاء کند و فضا را برای حضور افراد باانگیزه، متخصص و متعهد خالی نماید. بسیاری از مشکلات کنونی کرج محصول «مدیریت تعارفی» در گذشته است که مردم و مدیران را متحمل خسارت های سنگین مادی و معنوی کرده و بنده امروز حتی به بهای ناراحتی برخی دوستان می خواهم این زنجیره را قطع کنیم.

ترکاشوند در ادامه به بیش از سه هزار مورد مکاتبه غیر ضروری واحدهای شهرسازی مناطق با معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مرکز اشاره کرد و گفت: انجام بیش از سه هزار مکاتبه بیهوده با واحد شهرسازی به معنای اتلافِ زمان و انرژی سه هزار شهروند و ارباب رجوع است و در شهرداری مرکز نیز زمانِ پرسنل را برای پاسخ به استعلام ها هدر می دهد. بدتر آنکه اتلافِ انرژی و زمانِ نیروی انسانی و آزارِ ارباب رجوع «عملکرد» نیز خوانده می شود و برخی بواسطه اش خود را شایسته تقدیر و تجلیل می دانند.

انتقاد از عملکرد جزیره ای واحدهای شهرسازی مناطق

ترکاشوند با انتقاد از عملکرد جزیره ای واحدهای شهرسازی مناطق بیان کرد: بنده بر استقلال معاونت های شهرسازی مناطق دوازده گانه شهرداری تاکید کرده ام و قرار نبوده که فضای «خدمت» به چنین سمتی کشیده شود.

به گفته شهردار کرج، عملکرد برخی مدیران اصلا قابل قبول نیست و با اطلاعاتی که درباره ورود و خروج نامنظم برخی مدیران ثبت شده، شاید ناچار به جابه جایی کسانی شویم که به جای کار و خدمت، بیشتر به دنبال مسایل دیگر هستند.

ترکاشوند اذعان کرد: مدیران کم کار مناطق و سازمان های تابعه شهرداری کرج تا پایان خرداد ماه جاری برای اصلاح رویه و تجدید نظر در رفتار مدیریتی فرصت خواهند داشت و در این موعد در خصوص کسانی که بایستی جای خود را به فرد دیگری دهند، تصمیم گیری می شود.

کلیدار شهر کرج گفت: برخی دوستان با واسطه و اصرار جایگاه مدیریتی را به دست آورده اند و تا می خواهیم درباره برکناری آنان تصمیم بگیریم از صد جا برای توصیه آنان تماس گرفته می شود که می خواهم به آنها بگویم حالا که هستید، چرا تن به کار نمی دهید و اگر تن به کار نمی دهید چه اصراری برای ماندن دارید؟

عملکرد مدیرانِ مناطق زیر ذره بین نظارتی

ترکاشوند افزود: عملکرد مدیرانِ مناطق زیر ذره بین نظارتی شهرداری کرج مرکز قرار دارد و اطلاعات کاملی از نحوه مدیریت شان در اختیار داریم که بر مبنای آن و بهره گیری از مشورت دلسوزان و کارشناسان تصمیم نهایی را می گیریم.

وی ادامه داد: چطور می توان از مدیری که به فکر صبحانه و نهار خوب و استراحت زیاد و دیر آمدن و زود رفتن است، انتظارِ تحقق و جذب کاملِ بودجه را داشت و قطعا زیر دستانِ چنین مدیری نیز از همت لازم برای اقدامات جهادی برخوردار نخواهند بود.

تحقق «مدیریت جهادی» نیازمند تلاشی فراتر از قوانین جاری

ترکاشوند اضافه کرد: تحقق «مدیریت جهادی» مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیازمند کار و تلاشی فراتر از قوانین جاری است حال آنکه برخی مدیران شهری به همان اندازه مصوب و مقرر نیز زمان نمی گذارند و بنده تعریف و تمجید و حرف های شعاری از عملکردی که در میان نیست را افتخار نمی دانم!

مردم اصراری برای تحملِ حرف های درشت ندارند

وی یادآور شد: عدم توجه به تکریم ارباب رجوع و رعایت اصل مشتری مداری مهمترین چالش برای جذب بودجه های نقدی است، چرا که مردم اصراری برای واریز پول به حساب شهرداری و در عینِ حال تحملِ حرف های درشت و نامهربانی را ندارند. متاسفانه برخی عدم تکریم ارباب رجوع و آزارِ شهروندان را اقتدار مدیریتی می دانند که باید بر روی این فرضیه باطل خط بطلان کشید.

با روحیات برخی مدیران بودجه قابل تحقق نیست!

شهردار کرج گفت: اکنون بودجه تمام کلانشهرهای کشور (جز قم) بالای دو هزار میلیارد تومان اما در کلانشهرِ کرج در بیخِ گوش تهران برای بودجه هزار و اندی میلیارد تومانی باید به صد نفر حساب پس بدهیم که بودجه امسالِ شهرداری کرج غیر واقعی نیست. البته پُر واضح است با روحیات برخی مدیران قطعا بودجه بسیار کمتر از این نیز قابل تحقق نیست!

وی بیان کرد: اگر مدیران مناطق به تعامل سازنده با ارباب رجوع، کاهش بروکراسی و جلوگیری از مکاتبات غیر ضروری، انجام مذاکرات حرفه ای، رعایت اصل مشتری مداری و … قایل باشند، باور دارم تعدادِ کسانی که خواهان پرداخت حق و حقوق قانونی شهرداری هستند، بسیار بالاتر از تصورات است.

نمی توانیم روی زمین ماندن کارها را به تامین رضایت افراد گره بزنیم

ترکاشوند تاکید کرد:گاهی برای سلامتِ جامعه و تامین صرفه و صلاح شهر و شهروندان نیازمند اتخاذ تدابیری هستیم که شاید موجب نارضایتی برخی هم شود اما نمی توانیم روی زمین ماندن کارها و عقب ماندن از برنامه ریزی ها را به تامین رضایت فرد یا گروهی گره بزنیم.

شهردار کرج خطاب به برخی در خارج از جلسه گفت: قبل از تلاش و اصرارِ برای ماندن برخی در صندلی های مدیریتی به خونِ شهدا و وصیت امام راحل نگاهی بیندازید که آیا این اصرار جایز است یا خیر؟

وی همچنین خطاب به مدیران مناطق دوازده گانه شهرداری کرج گفت که بیش از آنچه به عنوان جذب درآمد برای منطقه متبوع آنان در نظر گرفته شده، برای هزینه های جاری، عمرانی و خدماتی همان منطقه هزینه خواهد شد.

ترکاشوند با انتقاد وابستگی برخی مدیران به حمایت های مالی شهرداری مرکز اظهار داشت: باور کنید حسابِ شهرداری کرج به خزانه دولت یا بانک مرکزی متصل نیست و امسال بنایی برای پرداخت هزینه های مناطق در شهرداری مرکز وجود ندارد.

تصرف املاک قانونی شهرداری کرج

شهردار کرج در بخش دیگری به تصرف املاک قانونی شهرداری کرج در ضلع شمالی بلوار شورا و همچنین اراضی کاظم آباد باغستان اشاره کرد و گفت: مصالح شهر و شهروندان خط قرمز مدیریت شهری کرج است و باور داریم حق دادنی نیست، بلکه گرفتنی است و در این راه تلاش می کنیم کلیه اراضی تصرفی شهرداری کرج را رفع تصرف کنیم تا به عنوان میراثی برای آیندگان حفظ شود.

وی از آسفالت به عنوان کالایی استراتژیک یاد کرد و ادامه داد: شهرداری کرج در صدد است اسناد مالکیت برخی املاک و اراضی را در رهن بانک بگذارد و از این طریق نسبت به خرید تضمینی قیر مورد نیاز کارخانه آسفالت اقدام شود تا مشکلی در فعالیت های جاری این مجموعه ایجاد نشود.

در ادامه ترکاشوند فعالیت ها و خدماتِ “آرش یگانی”، مدیرعامل سابق سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری کرج بویژه در ایامِ شب عید و تلاش برای تنظیم بازار را ستودنی دانست و با معرفی “سیف الدین جعفری” به عنوان مدیرعامل جدید، وی را جزو مدیران باتجربه شهرداری کرج دانست و برای وی در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

وی در محل سالن اجتماعات شهرداری کرج خطاب به حضار بیان کرد: تحقق شعار ملی امسال که پشتوانه مطالعاتی و تحقیقاتی دارد، نیازمند خودباوری مدیران است و دغدغه های مقام معظم رهبری صرفا با ژست های مدیریتی و طرح مباحث شعار آلود محقق نمی شود.

این مسئول با بیان اینکه صندلی مدیریت محل آزمون و خطا نیست، گفت: گاهی در عرصه مدیریتی یک اشتباه به ظاهر کوچک گره ای بزرگ در اداره شهر ایجاد می کند که بیانگر ضرورت توجه به اصل مشورت و همفکری در کارها و نگاه همه جانبه مدیران در تصمیم گیری های خرد و کلان است.

ترکاشوند در پایان با اشاره به تبعات اقتصادی و اجتماعی ناشی از تحریم ها، «مدیریت جهادی» را بهترین راهکار برای خروج از بن بست کمبود نقدینگی و مشکلات مالی دانست و تاکید کرد: مدیریت شهری همسو با دولت و قوای سه گانه با ایجاد توازن میان ورودی و خروجی مالی، صرفه جویی در استفاده از منابع و مشارکت پایدار با بخش خصوصی در مسیر حل مشکلات شهر در حوزه های ترافیکی، عمرانی، خدماتی، ساخت و سازهای غیر مجاز و… گام بر می دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *