• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۳:۲۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

تاکید ظریف بر حقوق هسته ای ایران در مذاکرات

Byrotitr

آگوست 24, 2013

روتیت:دکتر محمد جواد ظریف در برنامه دیروز امروز فردا بار دیگر بر استیفای حقوق هسته ای ایران در مذاکرات و برنامه های غربی ها تاکید کرد .وی در این گفتگوی زنده تلویزیونی تاکید کگرد که کشور های غربی نباید به دنبال تغییر سیاست های ایران  از سریق اعمال فشار و تحریم ها باشند چراکه ایران در مزاکرات هسته ای با کشور های غربی حقوق خود را رها نمی کند.

این صحبت ها در رسانه های خارجی واکنش های بسیاری به دنبال داشته که تابناک به آن اشاراتی داشته است اما از نظر نگاه های درونی که برخی مخالفان ظریف تا پیش از انتخاب وی عنوان کرده بوندن که ظریف به دنبال دفاع از حقوق هسته ای ایران نیست ، این اظهارات دقیق و شفاف وزیر امور خارجه ایران پاسخ مناسبی بر مخالفان داخلی است.

وزیر خارجه جدید ایران گفته تحریم‌های غرب نمی‌تواند ایران را وادار به تغییر سیاست خود در زمینه برنامه هسته‌ای کند؛ هرچند، دولت رئیس جمهور جدید این کشور در حال در پیش گرفتن رویکرد جدیدی نسبت به غرب است.

محمد جواد ظریف تأکید کرده ایران در مذاکرات با قدرت‌های جهانی، حقوق هسته‌ای خود را‌‌ رها نمی‌کند. واشنگتن پست همچنین اشاره می‌کند که قرار است ظریف مسئولیت مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ را بر عهده بگیرد.
ابخشی از بازتاب این سخنان در روزنامه های خارجی در پی می آید :در همین حال، روزنامه «شانگهای دیلی» از انتظار ایران و روسیه برای از‌سرگیری هرچه سریع‌تر مذاکرات هسته‌ای خبر داده است. این روزنامه به نقل از وزارت خارجه روسیه می‌نویسد، دیپلمات‌های ارشد ایرانی و روس، انتظار دارند که مذاکرات هسته‌ای ایران به سرعت از سر گرفته شود.
شانگهای دیلی اشاره می‌کند ‌در جریان یک تماس تلفنی میان محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و سرگئی لاوروف، همتای روس وی، دو طرف به ارزیابی وضعیت موجود پیرامون برنامه هسته‌ای ایران پرداخته و بر ضرورت از‌سر‌گیری مذاکرات به منظور حل و فصل مسائل موجود تأکید کرده‌اند. پیشتر سخنگوی وزارت خارجه روسیه از استقبال کشورش از رویکرد شفاف و منعطف ایران در مذاکرات خبر داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *