• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۳:۲۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

افول نفوذ استاندار البرز در هیات دولت یا باخت همایشی نمایشی و فرمایشی /عدم حضور حتی یک وزیر در همایش برد-برد

Byrotitr

مه 13, 2014

روتیتر: نیمی از کابینه دولت تدبیر و امید در همایش برد-برد حضور می یابند این جملاتی بود که درست ۲ روز پیش از برگزاری همایش برد-برد توسط  سرپرست معاونت عمرانی استانداری البرز در سطح گسترده ای  منتشر شد یکی از تعجب آور ترین جملاتی بود که تا به حال می شد از زبان مسوولان یک استانداری شنید .

با این حال اما سریزدی اصرار بر این داشت تا به همه بقبولاند که نیمی از کابینه دولت دکتر روحانی و چند ده تن از صفرای کشور های خارجی و وزرای دولت های پیشین در این همایش حضور می یابند اما حتی یک وزیر دولت تدبیر و امید  و سایر مدعوین مورد ادعای سریزدی در همایش برد-دبرد سریزدی و استاندار البرز که بیش از ۶۰۰ الی ۷۰۰ میلیون تومان هزینه تبلیغات آن شده بود حضور نیافتند تا استاندار البرز  و سرپرست معاونت عمرانی وی در تب جلوگیری از افول جایگاه و مقبولیت خود در البرز و کابینه دولت تدبیر و امید بسوزند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ، بار دیگر میزان توانمندی و جایگاه و نفوذ استاندار البرز  و نزدیک ترین معاونش در دولت و کابینه تدبیر و امید و همچنین  توان برنامه ریزی وی با برگزاری از پیش باخته همایش برد- برد کاملا مشخص شد  و به رغم تبلیغات چند صد میلیونی برای این همایش و همچنین تبلیغا ت سیاسی سریزدی سرپرست معاونت عمرانی استاناری البرز مبنی بر حضور بیش از نیمی از وزرای دولت تدبیر و امید و بویژه معاون اول رییس جمهور  و وزرای دولت های پیشین و صفرای کشور های خارجی ، نه تنها هیچ یک از وزرای دولت تدبیر و امید در کرج حضور نیافتند بلکه دو معاون رییس جمهور یعنی دکتر نوبخت و سلطانی فر نیز به جهت حضور در مراسم افتتاحیه چهار رقم جدید زراعی به البرز آمده بودند نه برای شرکت در همایش برد برد.

عدم تحقق ادعای سریزدی مبنی بر حضور بیش از نیمی از کابینه دولت تدبیر و امید و سفرای چند ده کشور خارجی و دولت تدبیر وامید در این همایش نشان داد که این همایش نتوانست اعتماد هیچ کس را از جمله وزرای دولت تدبیر و امید  و سرمایه گذاران و نه سرمایه داران  را جلب کند از سوی دیگر با توجه به حجم انبوه تبلیغات کمی و کیفی صورت گرفته که حتی ابعاد این تبلیغات میلیونی و رپرتاژی به صدا و سیمای کشور و شبکه های سراسری البرز نیز رسید، عدم حضور کابینه دولت تدبیر و امید در این همایش که پیشتر سریزدی مدعی شده بود نشان داد که استاندار البرز و  سرپرست معاونت عمرانی وی  توان ایجاد زمینه لازم برای حضور نیمی از وزرا را در همایشی که برگزار کنندگان آن مدعی بودند فرا کشوری است ،ندارند.

این عدم حضور نشان می دهد که استاندار البرز مهندس طاهری به رغم آن چیزی که برخی از اطرافیان وی از رابطه نزدیک وی با بدنه دولت و شخص رییس جمهور ادعا می کنند ، دارای روابط ضعیفی با بدنه تاثیر گذار هیات دولت است و این ادعا های برخی از افراد نه تنها منطبق بر واقعیت نیست بلکه برای پوشاندن ضعف های مربوط به این حوزه است .

گرچه مجید سریزدی  نه تنها هیچ اشاره ای به  دلیل عدم حضور نیمی از کابینه دولت روحانی در این همایش فرمایشی و نمایشی نکرد  بلکه  به دلیل اصلی حضور دو معاون رییس جمهور نیز نپرداخت چرا که قبل از حضور این دو معاون رییس جمهور در همایش باخت برد-برد شبکه های سراسری اخبار علت حضور این دو مقام دولت را حضور برای رونمایی از ۴ رقم جدید زراعی بیان داشته بودند.

این نکات سبب شد تا همچنان برای اکثر آگاهان ثابت شود که جایگاه استاندار البرز و بویژه معاون حاشیه سازش بیش از پیش رو به کاهش گام نهاده به نحوی که از نیمی از کابینه مدعو هیچ وزیری حضور نمی یابد .

بر این اساس علاوه بر شکست همایش برد-برد در زمینه جلب و جذب سرمایه گذاران کلان که منتهی به پوشش دهی فضای خالی سالن همایش توسط کارمندان استانداری ، فرمانداری و ادارات استان شده بود ، در بعد سیاسی نیز این همایش به دلیل عدم حضور نیمی از کابینه دولت تدبیر و امید منجر به شکست شد .چراکه حداقل وزرای مربوط به موضوع سرمایه گذاری نظیر وزرای کشور، اقتصاد ، ورزش و جوانان، صنعت معدن تجارت،تعاون،کار و رفاه اجتماعی،اتاق های غیر دولتی فعال در موضوع اقتصادی و … می بایست در این همایش شرکت کنند و عدم شرکت این افراد علاوه بر تاکید بر عدم هماهنگی و عدم برنامه ریزی لازم برای جلب سرمایه گذاران موید این واقعیت بود که استاندار البرز در موارد لزوم برای انجام رایزنی ها و تبادلات  دارای آن جایگاه لازم و بایسته و ویژه ای که می بایست باشد  ، نیست و نفوذ وی در دولت رو به نزول است .

چه عملکرد او از یک سو و عدم حضور مقامات عالی دولت تدبیر و امید و حتی دولت پیشین که مهندس طاهری در آن دولت هم دارای پست و مقامی بوده  از سوی دیگر مبین این موضوع می تواند باشد .

براین اساس می بایت بررسی شود که عدم حضو حتی یک وزیر در این همایش نشان از باخت همایش برد-برد دارد یا نشان از افول جایگاه و نفوذ استاندار در البرز در هیات دولت تدبیر و امید .

گرچه پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر نیز قبل از برگزاری این همایش چه حضور اعضای کابینه و چه حضور موثر کابینه دولت قبل ، سفرا و  سرمایه گذاران را بعید می دانست  که همین پیش بینی منطبق بر واقعیت شد .

2 thoughts on “افول نفوذ استاندار البرز در هیات دولت یا باخت همایشی نمایشی و فرمایشی /عدم حضور حتی یک وزیر در همایش برد-برد”
  1. با سلام واقعا روتیتر از این خبر تا الان که این نظر را بنده می نویسم ۵۶۹۱ بازدید کردن ،پس لطفا خبر ها رو زود به زد بزن تو سایت بچه ها دنبال خبر های تازه هستند خلاصه چی میشه

  2. یه مقاله توسایت سلام نو به طفداری اقایان چاپ شده اون مقاله را تحلیل کنید بد نیست ایا مربع خراسانی ها در کرج پیروز می شوند. از مشاور جوان اقای استاندار درج شده جالب است بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *