• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۲

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

کاندیداهای رد صلاحیت شده کرج به دنبال شهردار کردن یک عنصر رد صلاحیت شده

Byrotitr

آگوست 25, 2013

لزوم پاسخگویی نمایندگان محترم مجلس در قبال رفتار برخی از  اعضای شورای شهر کرج که در هیات نظارت توسط آنها تایید صلاحیت شدند و به شورا راهیافتند

روتیتر، سید محمد میرحبیبی :که برخی از کاندیداهای رد صلاحیت شده شورای شهر کرج در هیات اجرایی این شهرستان در چهارمین دوره  انتخابات شوراهای شهر که بعد ها  از سوی هیات نظارت استان البرزتایید صلاحیت شدند و به شورای شهر راهیافتند ، در تلاش هستند تا یکی از کاندیداهای شورای شهر کرج ( م-س) را که از سوی هیات اجرایی و هم هیات نظارت رد صلاحیت شده و در کارنامه خود سوء مدیریت ها ی بسیاری را دارد، را  به عنوان شهردار کرج معرفی کنند.

منابع آگاه خبر می دهند:در همین راستای در هفته گذشته ۱۲ نفر از اعضای جدید شورای شهر کرج با این فرد جلسه ای محرمانه و به دور از اطلاع رسانه ها و مردم داشته اند.

تلاش این افراد برای مخالفت با انتخاب افراد کارآمد و متخصص و با تجربه به عنوان شهردار کرج را می توان در همین راستا ارزیابی کرد .

از سوی دیگر این اقدام و تلاش برخی از افراد شورای شهر کرج برای انتخاب فردی فاقد صلاحیت که هم از سوی هیات اجرایی و هم از سوی هیات نظارت استان رد صلاحیت شده است را باید در هر جهتی به جز تلاش برای خدمتگزاری به شهروندان کرج قلمداد کرد چه شهردار فاقد صلاحیت فقط به دنبال جلب رضایت اعضای شورای شهر خواهد بود تا کسب رضایت مردم.

از سوی دیگر این مهم را می توان در راستای محصول راهیابی برخی از اعضای شورای شهر کرج است که در دور اول بررسی صلاحیت به استناد مدارک موجود از سوی هیات اجرایی رد صلاحیت شدند.

گرچه تایید صلاحیت کاندیداهای رد صلاحیت شده در دور دوم از اختیارات و وظایف به حق هیات های نظارت به شمار می رود و قابل احترام است اما هیچکس گمان نمی کرد که این کاندیداهای رد صلاحیت شده پس از تایید از سوی هیات نظارت و راهیابی به شورای شهر کرج به جای تغییر رویه پیشین که منجر به رد صلاحیت اولیه آنها در هیات اجرایی انتخابا ت  شهرستان شده بود پس از تایید صلاحیت و راهیابی ، فردی را در جلسات مخفی و پنهانی خود به عنوان گزینه شهردار کرج معرفی کنند که هم در هیات اجرایی و هم در هیات نظارت انتخابات شورای اسلامی شهرکرج به استناد بسیاری از مدارک رد صلاحیت شده باشد و علاوه بر آن در زمان مدیریت خود در دهه ۸۰ در کرج ده ها تخلف به ثبت رسانده باشد.

گرچه برخی  غیر واقعی بودن رد صلاحیت ها را بهانه و توجیه خود ممکن است قرار دهند اما این افراد مورد نظر در دایره افرادی قرار می گیرند که با سند و مدارک در هیات اجرایی آنهم در چند بند رد صلاحیت شده بودند و در مرحلهاعتراض تایید و وارد عرصه انتخابت شدند.

اگر تایید صلاحیت این افراد با توجیه فرصت اصلاح و خدمتگزاری به مردم فهیم کرج صورت گرفته باشد که نگاهی قابل تحسین است ،می بایست منجر به تغییر تفکرات کوتاه بینانه و محدود آنها می شد واین افراد در انتخاب شهردار کرج در صدد معرفی افرادی در حد و اندازه های وزیر و با کارنامه ای اجرایی و البته  موفق و بدون اما و اگر بودند اما ظاهرا این افراد راهیابی خود به شورای شهر را مجالی برای ایجاد زمینه یک کاندیدای رد صلاحیت شده که دارای ناکارآمدی های مدیریتی در همین کرج است ، می دانند تا فرصتی برای تغییر و بهبود رفتار ها و تصمیمات خود در پارلمان شهر کرج.

کاندیدایی که به استناد مدارک مستدل در دو هیات اجرایی و هیات نظارت استان رد شده است و از نظر این دو مرجع صلاحیت ورود به تصمیم گیری برای آینده اجرایی شهر و شهروندان کرج را نداشته است چه طور می تواند در شهرداری با بودجه هزار میلیارد تومانی تصمیمات و دستوراتی در مسیر مصالح و منافع مردم و حفظ و حراست از حق الناس گام بردارد .

این اقدام برخی از اعضای رد صلاحیت شده شورای شهر کرج که توسط هیات نظارت تایید شدند و به شورا راهیافتند به نوعی تقابل با هیات نظارت و هیات اجرایی است چه این کاندیدای پست شهردار کرج از سوی هر دو هیات رد صلاحیت شده است .

نمایندگان محترم کرج در مجلس و هیات نظارت محترم استان البرز که تایید کننده صلاحیت این اعضای رد صلاحیت شده در هیات اجرایی شهرستان کرج بودند و  با همین تایید صلاحیت زمینه ورود این اعضاء به شورای شهر کرج را فراهم آوردند می بایست پاسخگوی اینگونه تصمیمات و رفتارهای آنها باشند چراکه آنها به دنبال انتخاب فردی به عنوان شهردار هستند که هیات اجرایی و هیات نظارت استان وی را فاقد صلاحیت داسنیته است و کار شهردار بسی بسیار مهمتر و حساس تر و رانت زا تر اس کار شورایی استو تایدد صلاحیت نامزد های به تبع آن بسی مهم تر.

بی تردید اگر این افراد از سوی نمایندگان کرج در مجلس تایید صلاحیت نمی شدند امروز شهر کرج در التهاب احتمال انتخاب یک فرد فاقد صلاحیت به عنوان شهردار کرج بهسر نمی برد و بر همین اساس است که نمایندگان کرج علاوه بر پاسخگویی می بایست مانع از وقوع این اتفاق شوند.

پیش بینی می شد که این برخی از افراد شورای کرج پس از تایید صلاحیت در دور دوم اعتراض ها به دلیل مشکلات قبلی که هیات اجرایی به درستی به احصاء و تشخیص آنها پرداخته بود ، در تصمیمات مهم بویژه انتخاب شهردار کرج به دنبال اسلاف خود و افراد رد صلاحیت شده باشند . نمایندگان

اطلاع دقیق مردم از اسامی این اعضای شورای شهر بیتردید می تواند قضاوت عادلانه ای را برای تمام کسانی که در مسیر موثر بوده اند را فراهم آورد. انشاءالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *