• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۲۰

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

استاندار البرز ؛تنهااستاندار غیر مقیم کشور

Byrotitr

مه 19, 2014

روتیتر سید محمد میرحبیبی:مهندس طاهری استاندار البرزتنها استانداری است کهدراستان محل خدمت خود ساکن نیست.

به گزارش  پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ، مهندس طاهری پس از گذشت بیش از ۸ ماه از زمان تصدی به عنوان استاندار البرزهمچنان تنها استاندار غیر مقیم کشور به شمارمی رود و همچنان درمنزل خود در فرمانیه تهران سکونت دارد.

بر اساس قانون وظایف و اختیارات استانداران و عرف رایج در کشور و همچنین لزوم دردسترس بودن استانداربه عنوان عالی ترین مقام اجرایی هراستان ، استانداران می بایست در استان محل خدمت خود اقامت داشته باشند تا در مواقع لزوم ، حساس ، بحرانی و لازم دسترسی به آنها در کمترین زمان ممکن برای سایر مسوولان امکان پذیر باشد تا بتوانند فارغ از میزان توانمندی و تجربه به عنوان مسوول عالی اجرایی دستورات و هماهنگی های لازم را در زمینه های پیش آمده صادر کنند.

مهندس طاهری اما متاسفانه هنوز پس از گذشت قریب به ۹ ماه در گرانقیمت ترین محله تهران یعنی فرمانیه سکونت دارد و هر روز از محل استانداری البرز مسافت قریببه ۱۰۰ کیلومتر را طی می کند .

در حالی استاندار البرز در این استان سکونت ندارد که بیش از ۶ ماه است این استان فاقد معاون سیاسی است و در مواقع لازم حتی نه تنها استاندار البرز قابل دسترسی سریع نیست بلکه معاون سیاسی وجود ندارد تا بتواند تا زمان حضور استاندار در محل استان خود زمام امور را در دست گیرد و از ایجاد گرههای کور جلوگیری کند .

این مهم در صورتی اهمیت و نگرانی بیشتری به خود می گیرد که سوابق اجرایی استاندار البرزرا فاقد هرگونه سابقه اجرایی ارشد در حد یک استاندار می یابیم و در این شرایط وی به سختی می تواند تصمیمات لازم را حتی در صورت سکونت در البرز صادر کند چه رسد به اینکه در استان سکونت ندارد.

علاوه بر این در حال حاضر نیز استانداری البرز فاقد معاونت عمرانی متعهد و با تخصص ایت و دو معاونت ، برنامه ریزی و منابع انسانی نیز هیچ سابقه مرتبطی حتی در قالب های کوچکتر مانند بخشداری را نیز تا کنون تجربه نکرده اند تا بتوانند باری از مسوولیت استاندار البرز را بر دوش کشند.

از سوی دیگر و در حالی که استانداری البرز به جای ۴ معاونت با تجربه و شش دانگ  تنها از دو معاون بی تجربه مرتبط  بهره می برد، یک معاون آن هم یعنی شاپور رستم زاده نیز در تهران سکونت دارد و غیر مقیم است این موضوع دلایل نگرانی آگان مسایل ارشد اجرایی و سیاسی استان را فزونی بخشیده است .

شاید دلایل مختلف موجب عدم انگیزهاستاندار برای سکونت در استان البرز و معاون منابع انسانی این استانداروجود داشته باشد که عدم اطمینان خاطر از تداوم مدیریت و یا لایق ندانستن کرج برای سکونت و اقامت و عزمیت از با لاترین نقطه گرانی تهران به حاشیه نشین ترین شهر کشور از این دلایل به شمار رود .

چه حتی با لاترین نقاط کرج قابل مقایسه با متوسط ترین مناطق تهران نیست و این موضع شاید برخواسته از نگاه و ایدیولوژی استاندار فهیم البرز نشان بگیرد .

جدا و فارغ از این نگاه ایدیولوگ ، سکونت یک استاندار و یا یک شهردار در استان و  شهرمحل خدمت که موردتاکید دلسوزان و قوانین نیز می باشد را می توان بهترین دلیل برای افزایش انگیزه خدمت مسوولان به آن شهر برشمرد چراکه در صورت سکونت مسوول مورد نظر خود نیز در مصایب و مشکلات آن استان و شهر سهیم و مواجه خواهد بود و از هیمن رو تلاش بیشتری برای افزایش سطح خدمات و توسعه آن به کارمی گیرد اما عدم سکونت بی تردید  انگیزه مسوولان ارشد را برای خدمت بیشتر کاهش خواهد داد .

این کاهش خدمت و توسعه در استاندار البرز بویژه در حوزه وظایف یک استاندار را اگر در انگیزه شخص مهندس طاهری به عنوان استاندار نبینیم و نیابیم بی تردید در خروجی عملکرد وی به سادگی قابل رویت و فهم است حتی برای کودکانی که الفبایی از مدیریت و سیاست ندانند و این یکی از ده ها انتقادی است که استاندار البرز یا نمی خواهد و یا نمی داند و یا نمی تواند آنرا بر طرف سازد.

چه اگر چنینی بود چه انگیزه ای از این بالا تر  از اینکه در دولت تدبیر و امید و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  و دراستانی شهیدپرور فرصت خدمت در مقام یک استاندار را به دست آورد و آنرا دلیلی محکم برای سکونت در این استان شهید پرور درنیابد. که این موضوع هنوز محقق نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *