• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۷:۴۲

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

سید حمید طهایی ؛استانداری فراجناحی در سه دولت ؛مورد حمایت سیاسیون و روحانیون

Byrotitr

مه 26, 2014

روتیتر:سید حمید طهایی با مصوبه هیات دولت و با تدبیر رییس جمهور  استاندار جدید البرز و جایگزین مهندس طاهری شد /

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ، هیات دولت پس از نظرات متعدد کارشناسی وزارت کشور و جلب نظر رییس جمهور در جلسه رسمی خود سید حمید طهایی را که سابقه استاندار بودن در ۳ دولت هاشمی ، خاتمی و احمدی نژاد را در کارنامه خود دارد به عنوان استاندار البرز منصوب کرد و مهندس طاهری را به دلیل آنچه قائم مقام وزیر کشور عدم تامین نظر دولت تدبیر و امدی در پیشبرد امور و انجام وشایف نامیده است برکنار کرد.

مهندس طاهری از زمان انتصاب اقدام به انتصب خارج از قانون دوستان و اعضای خانواده خود نظیر برادر و پسر خود کرد و در این میان تا سر حد اعتبار و رفتن خود از آنان دفاع کرد و حتی هیچ توجهی به توصیه ها و تذکران شفاهی و کتبی وزارت کشور و مقامات عالی دولت تدبیر و امید نکرد که همین امر سبب شد تا خود زمینه های برکناری اش را فراهم آورد. فارغ از نحوه عملکرد این استاندار و پشت پرده حمایت برخی رسانه های بی اخلاق از انتصاب های غیر قانونی مهندس طاهری  و افرادی همچون سریزدی و همایش برد-برد و … که بار ها به آن پرداخته شده است و از این مقال خارج است ، تدبیر دولت دکتر روحانی در انتصاب سید حمدی طهایی به عنوان استاندار البرز نشان از آن دارد که دولت در نظر دارد تا با بهره مندی از توان مدیران با تجربه و توانمند و با تجربه و فراجناحی زمینه های خدمت به مردم را حتی در استان ها  بیش از پیش فراهم آورد.

سید حمید طهایی  در حوزه اجرایی با توجه به اینکه استناندار استان هایی مانند قم ، مرکزی و سمنان و معاون سیاسی استاندار همدان بوده نشان می دهد که علاوه بر اینکه مورد تایید دولت های مختلف بوده مورد حمایت سیاسیون و روحانیون هم می باشد چراکه وی بیش از ۳ سال استاندار استان قم بوده است.

از این جهت به نظر می رسد که حضور وی در استان البرز می تواند مسیر جدیدی را در مدیریت ارشد اجرایی -سیاسی این استان ایجاد کند و عقب ماندگی های گذشته را جبرای سازد همچنین با توجه به تجارب بالای وی بی تردید وی از انتصابات احساسی ، فامیلی و ناشایسته  خودداری کرده و به نیروهای بومی ، توانمند ، متخصص و شایسته اعتماد خواهد کرد.

بدون سک در صورت حرکت استاندار جدید بر مسیر قانون,منویات رهبری و مشی دولت و بر اساس نظرات مردم شهید پرور البرز حمایت از وی وظیفه دلسوزان به شمار می رود.

*******سید حمید طهایی متولد سال ۱۳۳۱ در شهر همدان است.تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در همدان گذراند و دو سال بعد از اخذ دیپلم به دانشسرای راهنمایی تحصیلی همدان رفت و در رشته ریاضی فوق ‌دیپلم گرفت. سپس در دانشگاه تهران در رشته علوم تربیتی با گرایش اقتصاد مدرک کارشناسی خود را گرفت.

وی در ادامه کارشناسی ارشد را با گرایش مدیریت نیروی انسانی از مرکز آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گرفت.

کارشناس دفتر اجتماعی استانداری همدان، معاون اداره اجتماعی و سرپرست اداره اجتماعی همدان، مشاور اقتصادی استاندار همدان و معاون سیاسی استانداری همدان از سوابق مدیریتی طهایی در استانداری همدان بوده است.

طهایی سال ۱۳۶۶ به استان مرکزی رفت و معاون سیاسی استاندار مرکزی شد و همزمان قائم‌مقام استاندار بود.

بعد از آن سرپرست و سپس استاندار استانداری مرکزی شد و تا مهرماه ۶۸ در آنجا ماند.

وی از سال ۱۳۶۸ هم استاندار سمنان شد و تا سال ۱۳۷۶ به مدت هشت سال مدیر ارشد آن استان بود و از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۱ استاندار اردبیل شد.

طهایی که سابقه مدیریتی عالی را در کارنامه خود دارد و مورد اعتماد سیاسیون و روحانیون بود، از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ به قم دعوت شد و سه سال استاندار قم بود. بعد از آن در زمان وزارت پورمحمدی در وزارت کشور مشاور وی شد و در نهایت هم به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت و از آنجا مأمور شد که رئیس کمیسیون اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

وی پس از عیسی فرهادی، اصغر عربیان، سیدطاهر طاهری چهارمین استاندار البرز و دومین استاندار این استان در دولت یازدهم است.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930305000373#sthash.qtTVggPb.dpuf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *