• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۴۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

عوارض نوسازی یکی از درآمدهای مستمر و پایدار شهرداری است

Byrotitr

مه 28, 2014

روتیتر:مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج با اشاره به اهمیت دریافت به موقع عوارض نوسازی گفت: عوارض نوسازی یکی از درآمدهای مستمر و پایدار شهرداری است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،هدف از دریافت عوارض نوسازی که در اصل به عنوان قانون نوسازی و عمران شهری مطرح می شود را ایجاد و ساخت معابر، پل ها، خیابان ها، پارکینگ ها و در کل عمران و اصلاح شهر ها عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه قانون فوق به اراضی، املاک، مستحدثات و ساختمان ها تعلق می گیرد بیان کرد: صاحبان موارد نام برده شده باید سالانه یکبار عوارض خود را پرداخت کنند چرا که دولت جهت تامین بخشی از درآمدهای خود این قانون را ایجاد کرده است.

وی مبنای محاسبه عوارض نوسازی را براساس مصوبه هیأت وزیران و برطبق فرمول مورد نظر اعلام کرد و گفت: قیمت های اراضی قبلا توسط وزارت کشور اعلام می شد ولی از سال ۱۳۸۱ به بعد دفترچه تقویم املاک شهری توسط اداره دارایی ارائه شده و محاسبه قیمت های مناطق مختلف، متفاوت می باشد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج افزود: پرداخت عوارض شهرداری نیاز به ممیزی دارد که کلیه اطلاعات اراضی و املاک باید استخراج و سپس در برگه های مخصوص ثبت شود و این اطلاعات به وسیله پست یا مأمور مخصوص به درب منازل ابلاغ گردد و ظرف مدت چهار ماه اگر اعتراضی بود رسیدگی شود  در غیر این صورت باید تا آخر سال عوارض پرداخت شود.

سعیدی کیا با اشاره به اینکه این ممیزی هر پنج سال یکبار صورت می گیرد، اضافه کرد: عوارض نوسازی طبق ماده ۱۰ قانون از اول فروردین تحقق می یابد و تا پایان همان سال باید پرداخت شود که نحوه اعلام عوارض بصورت فیش بوده و کسانی که زودتر از موعد پرداخت نمایند مشمول خوش حسابی خواهند شد.

این مسئول در خصوص جذب بهتر شهروندان جهت پرداخت عوارض نوسازی افزود: جایزه خوش حسابی پرداخت عوارض نوسازی ویژه شهروندان در نظر گرفته شده است که درصورت پرداخت به موقع از این امتیاز برخوردار خواهند شد.

وی هدف از این طرح را تشویق مردم و مراجعه به شهرداری جهت پرداخت عوارض نوسازی ذکر و اظهار امیدواری کرد: اجرای این طرح منجر به آبادانی، عمران و بهسازی شهر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *