• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۳۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

آرزوی «شهر الکترونیک» در مسیر برآورده شدن

Byrotitr

مه 31, 2014

روتیتر:مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج گفت: اطلاعات و ارتباط تمامی فواصل زمانی و مکانی را در نوردیده و زندگی خصوصی و اجتماعی بشریت را تحت الشعاع خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،”مهرداد فیروزبخت” در آیین رونمایی از نرم افزار جامع حقوقی و عوارض خودرو، پرده برداری از کتاب سالنامه آماری شهرداری و همچنین بهره برداری از پروژه شبکه فیبرنوری کلانشهر کرج که صبح امروز در سالن جلسات باشگاه میلاد شهرداری برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مسئولان استانی و شهری ادامه داد: نرم افزار، سخت افزار و فکر افزار سه محور فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند که در مقطع زمانی کنونی دنیا بیشتر تحت تاثیر حوزه فکر افزار قرار گرفته است.

این مسئول با تاکید بر اینکه خروجی نهایی خدمات سازمان فاوا دستیابی به خدمات دولت و شهر الکترونیک است، خاطر نشان کرد: «فناوری اطلاعات» داده ها را بدون در نظر گرفتن فواصل زمانی و مکانی در اختیار کاربر قرار می دهد و امروز به سمتی حرکت می کنیم که شهروند کرجی از داخل منزل بسیاری از خدمات شهری را بدون نیاز به مراجعه به شهرداریها دریافت نماید و همچنین از طریق مجازی مطالبات مدیریت شهری اعم از عوارض شهری، خودرو، جرایم کمیسیون ماده صد و… را پرداخت کند.

به گفته وی، اتوماسیون شهرسازی، اجرا و پیاده سازی نرم افزار جامع مدیریت مالی، اجرا و پیاده سازی نرم افزار جامع مدیریت پروژه های عمرانی، تجهیز اتاق سرور، تهیه نقشه گردشگری کرج با مقیاس استاندارد برای نخستین بار، پشتیبانی از سامانه ۱۳۷ خدمات شهری، ایجاد بستر زیر ساخت های ارتباطات رادیویی تمام بخش های شهرداری، اجرای شبکه های لن و ون، اجرای امنیت شبکه، انجام ممیزی منطقه ۵ به صورت پایلوت، تهیه نقشه های وب GIS با ۱۸۰ لایه فعال، اجرای پروژه خرید و نصب GPS، پروژه back up گیری از کلیه data ها و… از مهمترین اقدامات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج است که در نوع خود مثال زدنی می باشد و بخشی از آن به ثمر نشسته و بخش دیگری از آنها به مرور محقق می شود.

وی از خودکفایی سازمان فاوا به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای مهم این مجموعه یاد کرد و گفت: برغم نوپا بودن سازمان فاوا اما دریافتی ما از محل ماده ۱۶ شهرداری کرج در سال گذشته صفر بود و به حمد الهی امسال نیز برنامه خاصی برای دریافت حمایت مادی از این ردیف وجود ندارد.

فیروزبخت با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد از بودجه سال گذشته سازمان به سند نشسته و تهیه اسناد مالی ۲ درصد باقیمانده نیز در دست اقدام است، انضباط مالی را مهم ارزیابی کرد و گفت: فاوا بیش از خدمت فیزیکی به دنبال تولید فکر و اندیشه و تسهیل شرایط خدمات رسانی به شهروندان است. شاید در حدود یک درصد از بودجه شهرداری کرج جذب سازمان فاوا شود اما تاثیر مثبش بر ۹۹ درصد باقیمانده بودجه انکارناپذیر است.

مدیرعامل سازمان فاوا بهره برداری از نرم افزار جامع حقوقی و عوارض خودرو به عنوان گام هایی مهم در جهت افزایش درآمدهای شهرداری یاد کرد و افزود: مدیریت شهری در چند ماهه اخیر تنها ۶۱۰ میلیون تومان از محل راه اندازی سامانه الکترونیکی پرداخت عوارض سالانه خودرو درآمدزایی داشته است.

فیروزبخت با تقدیر از حمایت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرج، نقش حمایت های صورت گرفته در پیشبرد اهداف را بی بدیل دانست و ابراز امیدواری کرد؛ در آینده ای نزدیک بتوانیم شاهد ارتقای کلانشهر کرج به شهری الکترونیک، هوشمند و پیشرفته باشیم.

وی، سازمان فاوا را به سازمان نخستین ها توصیف کرد و گفت: بهره برداری از پروژه فیبر نوری کلانشهر کرج، کتاب سالنامه آماری، کتاب جامع گردشگری کرج و چندین طرح و پروژه دیگر برای نخستین بار از سوی سازمان فاوا در شهرمان اجرایی می شود و خوشحالم که این رویدادهای مهم در زمان مدیریت ترکاشوند و شورای چهارم شهر به ثمر می نشیند.

به گفته فیروزبخت، اجرای شبکه فیبر نوری به منظور افزایش سرعت انتقال دیتا در شبکه و سرویس دهی بهتر به شهروندان و ارایه خدمات الکترونیکی در دستور کار سازمان فاوا قرار گرفت که با انجام آن امکان ایجاد ارتباط پرسرعت شبکه ای بین مناطق و ستاد مرکز و سازمان ها ایجاد می شود. علاوه براین، ارایه سرویس های الکترونیکی به ویژه ویدئو کنفرانس بین مناطق به کمک شبکه فیبرنوری امکان پذیر خواهد بود. کاهش قطعی شبکه و افزایش سرعت برای شبکه اتوماسیون از دیگر مزایای راه اندازی شبکه فیبر نوری است.

یادآوری می شود امیرحسام عباسی، داوود وحیدی، مریم قهرمانی، فاطمه اسکندری، سعید فیروزگاه و حمید ابوالحسنی از اعضای شورای شهر کرج در این مراسم حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *