• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۰۴

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

از شرکت های دانش بنیان و تولید کنندگان علم و فن آوری در البرز حمایت می کنیم

Byrotitr

ژوئن 3, 2014

“مهندس ربانی گفت :اولین فن بازاد کشور در البرز به زودی راه اندازی می شود .”

rabani2222

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روتیتر:مهندس ربانی گفت:با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجهه ویژه به شرکت های دانش بنیان دولت تدبیر و امید برنامه ها و هدف گذاری های خاص و اثر گذاری در جهت حمایت ، توسعه و گسترش شرکت های دانش بنیان و تولید علم و فن در کشور دارد ودر این زمینه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قول های مساعدی را در این زمینه داده اند .

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،رییس پارک علم و فناوری استان البرز تاکید کرد :دکتر عمید پور مدیر کل امور استان های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بازدید خود از مراکز دانش بنیان پارک استان البرز قول های مساعدیرا در جهت حمایت های همه جانبه از شرکت های دانش بنیان و تولید کنندگان علم و فن آوری داده اند که این حمایت ها علاوه بر معافیت های مالیاتی و عوارض واردات و صادرات معطوف به اعطای تسهیلات کم بهره بلند مدت بدون وثیقه ملکی نیز می باشد .

مهندس ربانی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه بسیار ویژه ای به توسعه و حمایت از شرکت های دانش بنیان دارد و در تمایم جلسات مهم کلان یکی از مهمترین بحث های دولت مردان رفع مشکلات و موانع گسترش سود آوری و به بازده هی رسیدن این شرکت ها می باشد ، تصریح کرد: دنیای امروز دنیای تولید علم و فن آوری های نوین و جدید است و کشور هایی که سعی کرده اند ،صنعت ، کشاورزی و خدمات خود را با علوم نوین و فن آوری های روز تطبیق دهند توانسته اند به تولید ثروت های پایدار و تداوم پرورش نخبگان دست یابند که خوشبختانه در دولت دکتر روحانی گام های اساسی و اهمیت خاصی به این موضوع داده شده است که این می تواند در بلند مدت کشور را صاحب علوم و فنون نوین حتی جهت صادرات به سایر قاده ها و کشور ها خواهد کرد . که دذر این زمینه عرضه یک علم در بخش فرابورس تالار بورس کشور برای اولین بار به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان نشان از توجه ویژه مسوولان کلان کشور و ایجاد زمینه های تحقق اهداف مربوز به حوزه توسعه و حمایت از شرکت های دانش بنیان دارد .

رییس پارک علم و فناوری استان البرز با اشاره به پتانسیل های خاص و منحصر به فرد این استان از یک سو و تعدد مراکز علمی و فنی ، صنعتی و کشاورزی و تحقیقاتی و پژه هشی از سوی دیگر خاطر نشان کرد :استان البرز در این زمینه و در صو.رت توجه ویژه به تولید کنندگان دانش و فن آوری های نوین میتواند در کشور و حتی سطح منطقه حرف های بسیاری برای گفتن و ارایه داشته باشد . از این رو می بایست در استان البرز نسبت به شناسایی افراد حقیقی و حقوقی که توانایی تولید علوم و فن آوری های نوین و تولیدات دانش بنیان دارند شناسایی شود تا بتوان برای حمایت از آنها برنامه ریزی های لازم انجام شود .

وی ادامه داد : در همنی راستا پارک علم و فناوری استان البرز که در حال حاضر زیر نظر جها دانشگاه یکشور فعالیت می کند در صدد است تا از طرق مختلف از شرکت ها دانش بنیان و حتی افراد حقیقی صاحب و تولید کننده علم و فن آوری نوین حمایت کرده و زمینه تولید اقتصادی و حتی صادرات تولیدات دانش بنیان آنها را فراهم آورد .

وی اظهار داشت : حرکت عظیم و بزری در جهت گسترش و اقتصادی شدن تولید علم و فن آوری های دانش بنیان در دولت و کشور آغاز شده است که در صورت عملیاتی شدن برنامه های تدوین شده در بلند مدت به جای صادرات نفت ، معادن و گاز ما می توانیم علوم و دانش تولید و صادر کنیم که این امر با توجه به وجود نخبگان و پتانسیل های مربوطبه تولید علم در کشور دور از دسترس نیست .

رییس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی در البرز تاکید کرد : رسانه ها ، نخبگان ، مسوولان ، شرکت های خصوصی و دستگا های دولتی و کلیه افرادی که به نوعی در عرصه تولید و حتی مصرف علم و فن آوری های دانش بنیان می توانند نقش آفرینی کنند می بایست در البرز در این زمینه خود را سهیم و در این راستا گام های موثری بردارند.

مهندس ربانی افزود:پارک علم و فن آوری از تمامی شرکت های دانش بنیان و تولید کنندگان علم و فن آوری چه در جهت اخذ وام و مکان استقرار و چه در زمینه استفاده از معافیت های موجود و جلب مساعدت های معاونت علمی و فناوری حمایت می کند و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار خواهد بست.

وی گفت: بر این اساس و برای رسیدن به اهداف پارک علم و فن آوری نیاز به حمایت همه جانبه مسوولان ،شرکت ها و نخبگان و صاحب نظران داریم از آنها استقبال می کنیم .

مهندس ربانی با اشره به بازدید دکتر عمید مدیر کل امور استان های معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد : بر اساس موافقت های اخذ شده به زودی اولین فن بازار کشور در البرز راه اندازی می شود که در این بازار جدید ترین علوم و فن آوری های دانش بنیان معرفی و عرضه خواهد شد و این می تواند فرصتی مهم برای اقتصادی کردن علوم نوین باشد.

گفتنی است در حال حاضر پارک علم و فن آوری در استان البرز با مصوبه معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری و زیر نظر جهاد دانشگاهی در مرکزی واقع در کمالشهر استان البرز مشغول به فعالیت است که خدودا ۷ شرکت دانش بنیان و مجتمع تحقیقاتی در آن در حال فعالیت تولید محصولات دانش بنیان و نوین هستند .

همچنین لازم به ذکر است که مهندس ربانی علاوه بر ریاست پارک علم و فن آوری ریاست مجتمع تحقیقاتی شهدای تحقیقاتی جهاددانشگاهی را نیز بر عهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *