• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۸:۱۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

آغاز عملیات پروژه تعریض و احداث چهار باندی کمربندی حصار

Byrotitr

ژوئن 4, 2014

روتیتر:مدیر منطقه ۱۱ شهرداری کرج گفت: عملیات تعریض کمربندی حصار و تبدیل آن به بزرگراه چهار باندی در حد فاصل میدان حافظ تا تونل بیلقان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ، حسین عطایی با اعلام این خبر گفت: پس از ارائه طرح و بررسی پیشنهادهای مربوط به چگونگی اجرای تعریض کمربندی حصار، طرح نهایی مصوب و برای اجرا ابلاغ شد.

وی افزود: در مرحله آغازین پروژه، ایمن سازی حریم جاده انجام شد و گارد ریل های موجود جمع آوری شدند. در مرحله بعدی نیز عملیات خاکبرداری شروع شده و با توجه به اختلاف سطح حریم جاده، حجم خاکبرداری بسیار بالا خواهد بود و برای تسطیح باند تعریض، ماشین آلات مربوطه بکار گرفته می شوند.

عطایی در خصوص مزایای طرح تعریض کمربندی حصار به ۴ لاین رفت و برگشت گفت: با بهره برداری از پروژه، بار ترافیکی خصوصاً در مسیر منتهی به جاده چالوس تا ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت و این امر باعث جلوگیری از اتلاف زمان شهروندان می شود. همچنین با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، خروجی این طرح می تواند در زمینه کاهش مصرف سوخت خودروها و جلوگیری از هدر رفتن حاملهای انرژی بعنوان سرمایه ملی بسیار اثر گذار باشد.

وی در مورد اهداف دیگر اجرای طرح با یادآوری مقوله زیباسازی حاشیه کمربندی حصار اظهار داشت: این معبر که از حیاتی ترین شریانهای ارتباطی در سطح حتی کشور محسوب می شود، بعنوان ورودی شهر کرج و استان البرز باید تداعی کننده شکوه و زیبایی شهر باشد.

مدیر منطقه ۱۱ درباره فواید تعریض برای اهالی منطقه به ویژه مردم حصار گفت: پس از بهره برداری از این پروژه و راه اندازی پل حافظ که در امتداد این مسیر قرار دارد و تا چند هفته آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد، گره ترافیکی این محدوده بطور کامل باز می شود و با طرح های تکمیلی بعدی که در دست مطالعه است، رفاه حال ساکنان این محدوده فراهم می شود.

این مسئول ادامه داد: کمربندی حصار شاهد تردد روزانه بیش از ۶۰ هزار خودروی مسافری است که در روزهای تعطیل و ایام نوروز و تابستان این میزان به چندین برابر افزایش می یابد. لذا اهمیت تعریض این محور در تسهیل عبور و مرور خودروها بدون کمترین توقف مشخص می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *