• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۸:۵۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

شهردار کرج: پروژه های عمرانی باید دارای «پیوست فرهنگی» باشند

Byrotitr

ژوئن 30, 2014

روتیتر:شهردار کلانشهر کرج داشتن شهری زیبا، سالم و ایمن را حق مسلم تمامی شهروندان دانست و با تاکید بر اینکه پروژه های عمرانی باید دارای «پیوست فرهنگی» باشند، گفت: زیبایی شهر با شعر و شعار و سخنوری حاصل نمی شود و به دیدگاه عالمانه و کارشناسی نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر،علی ترکاشوند در آیین رونمایی از دفترچه ضوابط کاربردی مبلمان شهری کرج ویژه مناطق ۱۲ گانه در محل سالن همایش های باشگاه میلاد شهرداری با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، خدمت به خلق را بهترین عبادت دانست و اظهار داشت: تشنگی و گرسنگی در روزهای ماه مبارک رمضان زمانی انسان را به کمال معنوی و عروج اخلاقی می رساند که همراه با شناخت و بصیرت باشد و قطعا در چنین شرایطی آثار تربیتی این ماه در رفتار و کردارمان نمود و بروز بیشتری پیدا می کند.

کلیددار شهر کرج با تاکید بر اینکه شهرداریها به عنوان یک نهاد خدماتی در حال تبدیل به یک نهاد اجتماعی هستند، ادامه داد: با توجه به تنوع مسئولیت و گستردگی خدمات شهرداریها ضرورت دارد در هر حوزه ضوابط و دستورالعمل های خاص خود وجود داشته باشد که بحث زیباسازی و استانداردهای چیدمان مبلمان شهری از مهمترین آنهاست و نباید اجازه دهیم هر نهاد بر مبنای سلیقه و تشخیص خود نسبت به اجرای برنامه های ساماندهی محیط شهری اقدام نماید.

ترکاشوند اضافه کرد: شهر به عنوان یک موجود زنده از اقدامات مصنوعی تاثیر می پذیرد و اگر با برنامه ریزی و به صورت هدفمند در آن فعالیت کنیم، رو به کمال و اگر عملکرد مبتنی بر دیدگاه شخصی و غیر کارشناسی باشد، شهر از توسعه حقیقی باز می ماند.

شهردار کرج از تهیه و تدوین اسناد جامع توسعه ای در معاونت های این نهاد خبر داد و اذعان داشت: بر مبنای اسناد مذکور، سازمان زیباسازی از جمله بخش های مدیریت شهری است که رسالت مهمی را بر عهده دارد و از آنجا که روند زیباسازی چهره شهر در معرض دید عوام و خواص می باشد و مورد قضاوت و ارزیابی قرار می گیرد، باید حساسیت مضاعفی در این حوزه گام برداشت.

وی به حضور هیات ژاپنی در کرج اشاره کرد و گفت: هیات مذکور که برای بررسی عرصه های عمومی و معابر سطح شهر ویژه معلولان و افرادکم توان به شهرمان آمده بودند، با مشاهد نحوه چیدمان مبلمان شهری ایراداتی وارد کردند که مربوط به کلیات نمی شد و با ایجاد تغییرات جزئی می توان شهر را برای زندگی تمامی آحاد جامعه مناسب سازی کرد.

ترکاشوند گفت: طراحی، چیدمان و رنگ آمیزی مبلمان شهری باید به گونه ای باشد که تمامی شهروندان بتوانند از استفاده از آن لذت برند و در این بین نظارت بر عملکرد سازمان های دخیل ضروری می نماید و دفترچه ضوابط کاربردی مبلمان می تواند به نقشه راه و مسیر حرکت همگان در حوزه زیباسازی تبدیل شود.

این مسئول شهری در پایان از اقدامات و تلاش های سازمان زیباسازی شهرداری کرج تقدیر و تشکیل بعمل آورد و تدوین دفتر ضوابط کاربردی مبلمان شهری کرج ویژه مناطق ۱۲ گانه را ماحصل کار کارشناسی و مطالعات علمی خواند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *