• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۵۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ساختار زیباشناسی کرج نیازمند بازنگری جدی است

Byrotitr

جولای 1, 2014

روتیتر:نایب رئیس شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه چیدمان مبلمان شهری باید بر اساس استانداردها، ضوابط و اصول علمی صورت پذیرد، گفت: ساختار زیباشناسی شهر کرج نیازمند بازنگری جدی است.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،محمد علی بخشی که صبح امروز در آیین رونمایی از دفترچه ضوابط کاربردی مبلمان شهری کرج ویژه مناطق دوازده گانه در محل سالن همایش های باشگاه میلاد سخن می گفت با اشاره به ریشه «رمضان» مبنی بر «سوزاندن» اظهار کرد: همانطور که از نام ماه مبارک بر می آید، رمضان ماهی است که باید رذیلت های اخلاقی را در آن سوزاند و فضیلت های انسانی را جایگزین آن کرد.

عضو پارلمان شهری کرج با بیان اینکه امیدوارم عزیزان لحظه لحظه ماه مبارک رمضان را قدر بدانند و از فضایل معنوی این ایام عزیز در راستای اعتلای معنوی و تکامل شخصیتی بهره مند گردند، ادامه داد: در بحث مبلمان شهری که امروز به بهانه تدوین دفترچه ضوابط کاربردی مبلمان شهری کرج گرد هم آمده ایم، باید گفت که اصول و قواعد مبلمان شهری در ابتدا توسط پروردگار جهان پایه گذاری شده است؛ چرا که اگر زاویه تابش خورشید حتی یک سانتی متر انحراف داشت، اکنون زمین یا ذوب بود یا منجمد.

نایب رئیس شورای شهر کرج خاطر نشان کرد: در کرج علیرغم اینکه عصاره فضایل ملت در این شهر گرد یکدیگر جمع شده اند اما از پتانسیل های موجود به خوبی استفاده نشده و وضعیت شهر به لحاظ ساختار زیباشناسی در شرایط مناسبی نیست.

علی بخشی با اشاره به گذر میلیونها مسافر از اطراف کرج در طول سال بیان کرد: به دلیل نبود جذابیت های لازم و عناصر زیبایی شهری، اکنون کرج به شهری گذرگاهی و ترددی تبدیل شده و مسافران گذری تمایلی برای توقف و دیدن از شهر ندارند.

وی گفت: اداره یک کلانشهر نیازمند مدیریت کلان است و باید در برابر تداخل هایی که مانع از ظهور و بروز زیبایی های شهر می شوند، ایستاد و مهمتر از تدوین ضوابط کاربردی مبلمان شهری، به دنبال سخت گیری جهت اجرای آنها بود.

یادآوری می شود فیروزگاه، وحیدی، شریفی، قهرمانی، غلامرضایی، سعیدی و کیان از اعضای شورای اسلامی شهر کرج و همچنین علی ترکاشوند شهردار و جمعی از معاونین و مدیران شهرداری کرج در آیین رونمایی از دفترچه ضوابط کاربردی مبلمان شهری کرج ویژه مناطق ۱۲ گانه حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *