• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۳:۵۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

بهره برداری پیش از موعد پروژه های عمرانی با استفاده از تسهیلات بانکی

Byrotitr

جولای 1, 2014

روتیتر:شهردار کرج با تاکید بر اینکه امسال شاهد بهره برداری پیش از موعد تعدادی از پروژه های عمرانی سطح شهر خواهیم بود، اظهار کرد: مجوز شورای شهر مبنی بر استفاده از تسهیلات بانکی جهت تکمیل پروژه های عمران شهری موجب تسریع در روند اجرایی کار و نیل به اهداف قبل از جدول زمان بندی شده است.

torkashvand

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،علی ترکاشوند  گفت: شهرداریها علاوه بر آنکه خدمات رسانی به ساکنین را بر عهده دارند، باید بر مبنای پیش بینی افزایش جمعیت شهر در افق های زمانی آینده نسبت به تامین زیر ساخت های عمران و خدمات شهری اقدام نمایند که در این راستا احداث بیش از پنجاه تقاطع غیر همسطح در کلانشهر کرج با اعتباری حدود چهار هزار میلیارد تومان برنامه ریزی شده است.

این مسئول شهری از تدوین اسناد جامع توسعه ای در بازه زمانی پنج ساله در کلیه معاونت های شهرداری کرج خبر داد و بیان کرد: با ابلاغ اسناد جامع توسعه ای که همسو با سایر اسناد کلان و فرادستی تدوین شده اند، راهبرد خدمتی معاونت های شهرداری از کوتاه به میان و بلند مدت تغییر می یابد و می دانند که در یک بازه زمانی ۵ ساله باید از یک جایگاه به جایگاه مشخصی برسند.

شهردار کرج با اشاره به آلودگی هوا که طی سالهای گذشته روند فزاینده ای به خود گرفته است، گفت: ترافیک به عنوان یکی از عوامل اصلی تشدید آلودگی هوا در کلانشهر کرج به مرز بحران رسیده و تسریع در بهره برداری از مترو و انتقال بار ترافیکی به زیر زمین می تواند در کاهش مشکلات این کلانشهر در حوزه محیط زیستی موثر باشد.

ترکاشوند افزود: نگاه دولت به کلانشهرها باید ویژه باشد، چرا که تراکم جمعیتی در آنها بسیار بالاست و در مواجه با انواع نیازها و مشکلات، نمی توان تنها به بودجه محدود شهرداری اکتفا کرد.

وی، وجود بیش از یکهزار هکتار بافت فرسوده در این کلانشهر را یادآوری و اضافه کرد: بافت های فرسوده بخش هایی از شهر را شامل می شوند که اصول معماری و هویت شهرسازی در آنها رعایت نشده و به لحاظ فرهنگی و اجتماعی نیز در معرض تهدیدهای جدی قرار دارند و رفته رفته به محلاتی تبدیل می شوند که الگوهای غلط زندگی شهرنشینی را تبلغ می کنند.

به گفته شهردار کرج، نوسازی بافت های فرسوده نیازمند بیش از یکهزار میلیارد تومان اعتبار است که با مشارکت مادی ساکنین و همچنین هدایت انبوه سازان بخش خصوصی به لکه های فرسوده در سایه تسهیلات حمایتی شهرداریها می توان به کاهش تدریجی حجم بافت های ناپایدار امیدوار بود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی به عملکردی مطابق رهنمودهای مقام معظم رهبری می اندیشد، اقتصاد و فرهنگ را دارای پیوند دیرینه و اشتراکات بسیار خواند و خاطر نشان کرد: هیچ یک از این دو حوزه بر دیگری ارجحیت ندارد و هر کدام دارای ویژگی ها و مختصات خاص خود هستند و معظم له نیز توجه همزمان به اعتلای فرهنگی و رشد اقتصادی را خواستار شده اند.

ترکاشوند، جلب سرمایه گذار بخش خصوصی را بهترین بستر برای رشد اقتصادی خواند و با بیان اینکه کرج در مقطع کنونی قدرت جذب حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان را داراست، اظهار داشت: تکمیل پروژه قطار شهری، ساماندهی رودخانه کرج، احداث کارخانه زباله سوز و… از جمله مهمترین بسته های سرمایه گذاری مدیریت شهری محسوب می شوند و آمادگی تعامل با سرمایه گذاران در چارچوب قانونی را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *