• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۵۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

انتقاد فرماندار کرج از اختلافات اعضای شورای شهر ماهدشت

Byrotitr

جولای 23, 2014

روتیتر:دکتر ایرانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج، سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ماهدشت بود.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ، ایرانی، با تجلیل از مردم ماهدشت به خاطر صفوف به هم پیوسته نماز و به ویژه حضور جوانان و نوجوانان، نماز جمعه را میعادگاه مومنین دانسته و گفت: مردم مسلمان ما با حضور در عرصه های مختلف، وفاداری خود را به اسلام و انقلاب نشان داده و با وحدت کلمه، توطئه های دشمنان را از صدر انقلاب اسلامی تاکنون نقش بر آب کرده اند. وی همچنین گفت:امروز کشور اسلامی ما، با عبور از مراحل متعدد به استقرار و ثبات سیاسی، اجتماعی رسیده و بلوغ فکری در بین آحاد مردم نشانه دستیابی به آرمان های حضرت امام (ره) می باشد.
دکتر ایرانی، با اشاره به موفقیت های دولت تدبیر و امید در عرصه های داخلی و خارجی گفت: دفاع از حقوق هسته ای و پافشاری بر لغو تحریم ها و حمایت های مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده، جایگاه نظام اسلامی رادر نظام بین الملل ارتقاء داده و شاهد توفیق جمهوری اسلامی در کسب حقوق هسته ای هستیم و افکار عمومی دنیا به خوبی دریافته است که ایران در فعالیت های هسته ای خود، صلح آمیز و شفاف عمل کرده و اساس بهانه جویی ها علیه ایران فرو ریخته است.
فرماندار کرج، با اشاره به عملکرد دولت در کمتر از یکسال گذشته و مهار تورم و گرانی و ایجاد امید و انگیزه در بین مردم ،گفت: دولت تدبیر و امید با شعار تامین اجتماعی برای همه ،به ویژه در بیمه سلامت، توانست بیش از ۴ میلیون نفر را تحت پوشش بیمه قرار داده و امروز بیمارستان های ما، با حضور پزشکان متخصص خدمات بیمه ای تقریباً رایگان را برای شهروندان فراهم نموده اند. در بخش اقتصادی و مهار تورم نیز، امروزه در سطح کشور شاهد کاهش قیمت بسیاری از اقلام مورد نیاز هستیم و قیمت ملک و ساختمان نیز رشد منفی داشته است.
وی گفت: سال گذشته، برای پرداخت ۱۴ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی، مشکل داشتیم که امسال علاوه بر تامین آن، اقدامات مهمی در زمینه ارتقاء سلامت و تامین معیشت اقشار محروم آغاز شده است و این روند ادامه دارد.
ایرانی، سپس به مباحث فرهنگی پرداخته و با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: شبیخون فرهنگی که سال هاست مقام معظم رهبری هشدار داده و به مهندسی فرهنگی پرداخته اند، امروز در شرایط پیچیده ای قرار گرفته است. به طوری که استکبار با سرمایه گذاری در بخش فرهنگ خصوصاً در حوزه مربوط به جوانان و بانوان، تلاشهای فراوانی دارد که اساس دین و شعائر دینی را هدف قرار داده و از این طریق انحراف ایجاد کند. وی ، با تاکید بر پذیرش مسئولیت توسط خانواده ها و حساسیت نسبت به مسائل اخلاقی و معنوی گفت: به هر حال ما باید نسبت به سرنوشت اخلاقی و معنوی فرزندانمان حساسیت جدی داشته باشیم. دشمن می خواهد با سست کردن اخلاق و ایمان به اهداف شوم خود برسد و همه نهادها از خانواده گرفته تا اجتماع، به ویژه نهادهای فرهنگی که متولی این امور هستند، از مساجد و کانون های فرهنگی و حوزه های علمیه و دانشگاه ، همه و همه باید با پذیرش مسئولیت از آرمانهای فرهنگی انقلاب اسلامی دفاع نمایند.
 فرماندار ویژه شهرستان کرج، در ادامه، فرصت خدمتگزاری را کوتاه برشمرده و گفت: کسانی که می خواهند برای توسعه آبادانی شهر ماهدشت کار کنند و با حضور در شورای اسلامی شهر، تلاش های خوبی داشته اند، لیکن با اختلافات پیش آمده سبب نگرانی مردم شده اند و در این ایام افراد زیادی با مراجعه به بنده؛ خواستار این بودند که تکلیف این اختلافات روشن شود. من ضمن دعوت از اعضای خدوم شورای شهر به انسجام و همدلی، از امام جمعه ماهدشت تقاضا کردم برای آرامش شورا تلاش نماید. وی افزود: به عزیزانم در شورای شهر ماهدشت عرض می کنم با کنار گذاشتن اختلافات داخلی ، فرصت خدمتی که برایشان ایجاد شده را از بین نبرند . امروز در شهر ماهدشت کارها تقریباً متوقف شده که زیبنده این مردم شریف نیست. چنانچه این وضعیت سامان نیابد، قانون فصل الخطاب خواهد بود.
 دکتر ایرانی در پایان، با سفارش به حمایت از تولید داخلی که می تواند سبب اشتغال در کشور شود، گفت: قاچاق کالا در کشور، صدمات زیادی به اقتصاد کشور وارد کرده است و حتی آثار سیاسی ،فرهنگی و اجتماعی نامطلوبی بر جا می گذارد که ثروت های نامشروع سبب قدرت نامشروع  و رانت خواری شده و بی عدالتی وکاهش اعتماد عمومی را به دنبال دارد.قاچاق کالا، باعث گسترش فرهنگ تجمل گرایی،مصرف گرایی و کاهش ارزش گرایی شده و امنیت عمومی و اجتماعی ما را کاهش می دهد. ایرانی، با دعوت از مردم برای مبارزه با قاچاق کالا و پرهیز از خرید اجناس و کالاهایی که غیرقانونی وارد کشور شده و حقوق دولت و مردم را نپرداخته اند، برخوردهای قانونی به ویژه کنترل مرزها را عامل کنترل قاچاق دانست.

دکتر ایرانی، پس از پایان نماز با تعدادی از نمازگزاران صحبت کرده و مشکلات آنان را شنیده و برای حل آنها قول مساعد داد.وی همچنین، از حوزه علمیه خواهران، بازارچه خیریه نورالهدی و کتابخانه ستاد نماز جمعه بازدید نموده و از زحمات حجه الاسلام والمسلمین سعادتی، امام جمعه محترم ماهدشت ومسئولین ستاد نمازجمعه تشکر و قدردانی نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *