• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۲۰

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

جذب ۷۰ درصدی بودجه سالانه ستاد ساماندهی تپه مرادآب کرج در پایان مرداد ماه

Byrotitr

سپتامبر 4, 2014

روتیتر:

ستاد ساماندهی تپه مرادآب کرج با ارائه عملکرد مطلوب بالغ بر ۷۰ درصد بودجه سالانه را در پایان مرداد ماه جاری جذب کرد و به روند تملک و تخریب بناهای ریزدانه و ناپایدار املاک واقع در اراضی باقیمانده از تپه مرادآب سرعت بخشید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،مدیر اجرایی ستاد ساماندهی تپه مرادآب اظهار داشت: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون با حمایت های دلسوزانه اعضای هیئت امنای ستاد ساماندهی بویژه فرماندار و شهردار کرج بالغ بر ۵۹ واحد مسکونی و تجاری از املاک ریزشی و ناپایدار اسلام آباد که سازه های آنها به دلیل عدم رعایت اصول فنی و شهرسازی و قرار گرفتن در شیب تند منطقه فاقد استحکام لازم بود، با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد ریال تا پایان مرداد ماه سال جاری خریداری و تملک گردیده است که این روند تملکی همچنان ادامه دارد.

علیرضا رحیمی با بیان اینکه نزدیک به ۳۰۰ پلاک دیگر در محدوده فاز نخست طرح خرید و تملک باقیمانده است، افزود: چنانچه اعتبارات و نقدینگی مناسب برای این مهم فراهم گردد، در آینده ای نزدیک شاهد اتمام فاز نخست تملک ها خواهیم بود که دستاوردی بزرگ محسوب می شود.
تفویض ساماندهی بافت فرسوده دیگر مناطق به ستاد ساماندهی
این مسئول با اشاره به سوابق روشن و تجربیات سازمان مدیریت ساماندهی در امر ساماندهی بافت فرسوده این محدوده بیان کرد: با خرد جمعی و تصمیم هیئت امناء، شورای اسلامی شهر  و شهردار و همچنین فرماندار محترم کرج مقرر شد که وظیفه ساماندهی بافت های فرسوده دیگر نقاط شهر نیز به این سازمان تفویض شود تا امر ساماندهی سرعت گیرد.
به گفته رحیمی، با ارتقای ستاد ساماندهی به سازمان بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده کلانشهر کرج بستر مناسب جهت جذب اعتبارات استانی و ملی و همچنین دعوت ساکنین بافت فرسوده به مشارکت در زمینه نوسازی و بهسازی ایجاد می شود و طی مدت زمان کوتاهی وظایف هر یک از بخش ها در مسیر انجام این رسالت خطیر تعریف و ابلاغ می شود.
وی با تاکید بر اینکه بر اساس آمارهای رسمی کلانشهر کرج دارای هزار هکتار بافت فرسوده است، اذعان داشت: ستاد ساماندهی از بدو تشکیل تاکنون تجربیات ارزشمندی در زمینه متقاعد ساختن ساکنین بافت های فرسوده برای مشارکت در طرح های نوسازی و بهسازی کسب کرده است که امروز مدیران ارشد شهر و شهرستان برای استفاده آن در دیگر نقاط به جمع بندی مثبت رسیده اند.
رحیمی گفت: بافت های فرسوده به لحاظ فرهنگی و اجتماعی مشکلاتی را برای زیست شهری ایجاد کرده و متاسفانه شاهد انباشت معضلات اجتماعی در نقاط مذکور هستیم که امید است بتوانیم بودجه لازم را بدین منظور از محل اعتبارات استانی و ملی و همچنین حمایت های مدیریت شهری جذب کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *