• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۴۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

مرادی: آموزش باید در همه لایه های خدمات شهری نفوذ کند

Byrotitr

سپتامبر 7, 2014

روتیتر:دبیر معاونین خدمات شهر کلانشهرهای کشور رعایت جایگاه و حفظ شأن مراجعه کنندگان به بازار روزها از سوی فروشندگان و بازاریان را بسیار ضروری ارزیابی کرد و با انتقاد از کم توجهی برخی فروشندگان به این امر، خواستار آموزش و ارتقای فرهنگ فروش و عرضه محصولات در این بازارها شد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر،محسن مرادی  یکی از مشکلات موجود در بازار روزها را ارتباط های مبتنی بر عدم رعایت اصول و اخلاق حرفه ای در عرضه محصولات عنوان کرد و گفت: در مواردی شاهد گلایه شهروندان از نوع برخورد فروشندگان هستیم که این امر باید با جدیت از سوی مسئولان پیگیری شده و آموزش های لازم در خصوص برخورد صحیح و مناسب با خریداران و مراجعه کنندگان به متولیان ارائه شود.

مرادی با بیان اینکه آموزش همواره باید در مجموعه فعالیت بخش ها و لایه های مختلف اداری بخصوص در دستگاه خدمات رسانی چون شهرداری لحاظ شود، عنوان کرد: شعار «حق همواره با مشتری است» باید در بازار روزها نهادینه شده و الگوی عمل صاحبان غرفه ها و فروشندگان قرار گیرد تا از این منظر شاهد رضایت و حمایت شهروندان از عرضه محصولات در این بازارها باشیم.
دبیر معاونین خدمات شهر کلانشهرهای کشور تاکید کرد: شکل گیری و تاسیس این بازارها با هزینه مردمی صورت گرفته و باید شأن مردم در همه جا، بخصوص فضایی که برای آن هزینه کرده اند به خوبی رعایت شود.
وی معاونت خدمات شهری را یکی از پرمخاطب ترین و فعال ترین معاونت ها در سطح شهرداری ها دانست و با اشاره به اینکه تمامی فعالان این حوزه از کارگر جزء گرفته تا مسئولان باید خود را از حیث دانش فنی و اجتماعی تجهیز کنند، اضافه کرد: حتی نگهبانان پارک های این مجموعه نیز باید نسبت به برخورد مناسب با مراجعه کنندگان آموزش داده شده و توجیه شده باشند تا مردم نیز خود را صاحب شهر دانسته و برای حفظ و سلامت فضای شهری بکوشند.
معاون اسبق خدمات شهری شهرداری کرج افزود: متاسفانه ما تا اندازه زیادی از مبحث آموزش دور شده و درگیر حواشی شده ایم که این برای دستگاهی چون شهرداری و معاونت خدمات شهر که در تعامل پیوسته با شهروندان بوده و به طور مستقیم با آنان در ارتباط است، شایسته نیست.

از مطالعه قوانین غافل نشویم

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم مطالعه کتاب قانون شهرداری ها به عنوان یک منبع و ماخذ ارزشمند برای تمامی مسئولان و فعالان این حوزه تاکید کرد و بیان داشت: مطالعه این کتاب و آگاهی از قوانین آن نقشه راهی برای فعالان این بخش است تا بتوانند با آگاهی کامل از میزان اختیارات و دارایی ها، گامی مطلوب جهت رضایت شهروندان بردارند.
وی ماده ۵۵ از این قانون را شامل بیشترین اطلاعات و قوانین در خصوص خدمات شهری و سازمان های زیر نظر این معاونت معرفی و تصریح کرد: تقریبا تمامی مفاد این ماده مربوط به حوزه خدمات شهر بوده و ضروری است همه ما از این قانون مطلع و به مطالب آن آگاه باشیم تا بتوانیم با برداشت صحیح از قانون عملکردی مطلوب در مواجهه با شهروندان به جا بگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *