• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۳:۰۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

فضای سبز را به محیط زندگی شهروندان بازگردانیم

Byrotitr

سپتامبر 7, 2014

روتیتر:قائم مقام شهردار کرج یکی از معتبرترین جشنواره های استانی که قابلیت یافتن جنبه ملی و بین المللی دارد را جشنواره گل و گیاه کرج عنوان کرد و از حضور پرشمار مخاطبان و بازدیدکنندگان به عنوان شاهدی بر این ادعا یاد کرد که می تواند فضای سبز و شور توجه به آن را به شهروندان و محیط زندگی آنان بازگرداند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر،محمدرضا رضاپور ، با اعلام این مطلب، وجود ظرفیت های بسیار بالا در حوزه فضای سبز و گل و گیاه را یک فرصت بسیار ارزشمند برای شهر کرج و شهرداری این کلانشهر برشمرد و افزود: شهر کرج برخوردار از موقعیتی مناسب برای پرورش گل و گیاه است و علاقمندان بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند که با ساماندهی و جهت دهی به فعالیت های آنان می توانیم این جشنواره را به فستیوالی بین المللی تبدیل کنیم.

رضاپور به کارگیری جدیدترین اطلاعات و دانش روز در کنار عرضه بهترین محصولات گل و گیاه را یکی از مزایای این نمایشگاه برشمرد و از شهروندان خواست با حضور در نمایشگاه از اطلاعات متخصصان و کارشناسان حاضر برای آشتی با طبیعت و پرورش مناسب گیاهان بهره ببرند.
وی تغییر هویت باغشهری کرج به فضاهای ساختمانی و محدود شدن شهروندان به حضور در آپارتمان ها در کنار نبود حیاط به وسعت و سبک خانه های قدیم را یکی از عوارض زندگی مدرن امروزی دانست که سبب شده مردم از طبیعت بیشتر فاصله گرفته و از این زیبایی طبیعی در اطراف خود کمتر بهره ببرند.
لحاظ کردن نیازهای روز شهری در نمایشگاه
به گفته رضاپور این امر با وجود گیاهان آپارتمانی و مقاوم تا اندازه ای قابل جبران است و سبب آشتی مردم با فضای سبز طبیعی و بهره گیری آنها از مزایای وجود گیاهان سبز در خانه هاست.
معاون اداری مالی شهرداری کرج به مسئله کمبود آب و ضرورت صرفه جویی در مصرف آب نیز اشاره و با بیان اینکه در نمایشگاه امسال به این مسئله نیز اندیشیده شده است، خاطرنشان کرد: کوشیده شده است بهترین گیاهان آپارتمانی و مقاوم در برابر کم آبی در قالب این نمایشگاه به شهروندان معرفی و عرضه شود.
رضاپور مساحت پارک شهید چمران که میزبان برگزاری نمایشگاه گل و گیاه کرج است را بالغ بر ۳۶ هکتار بیان کرد که در حاشیه رودخانه کرج قرار گرفته و از شمال به پل تاریخی کرج و از جنوب غربی به میدان امام حسین(ع) متصل می شود و شامل بخش های مختلف از جمله باغ گلها، فرهنگسرای طبیعت، شهربازی، مجموعه ورزشی و قفس پرندگان است.
وی این ظرفیت را برای ایجاد و برگزاری نمایشگاه گل و گیاه بسیار مفید دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از رسالت های شهرداری کرج به عنوان بزرگترین دستگاه خدمات رسان شهری تزریق فضای شادابی و زیباسازی چهره شهر است، این نمایشگاه طی دو سال گذشته و امسال در باغ گل های پارک چمران به اجرا در می آید.
نمایشگاه گل و گیاه  مظهری از اقتصاد مقاومتی
قائم مقام شهردار کرج، در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه فضای نمایشگاهی امکانی برای جلب مخاطبین و جذب مشارکت شهروندان در سرمایه گذاری برای طرح های درآمدزا در حوزه فضای سبز است، برگزاری چنین نمایشگاهی را یکی از مظاهر اقتصاد مقاومتی خواند.
رضاپور جلوگیری از برون رفت سرمایه های شهروندان با تشویق به مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های مرتبط با فضای سبز و گل و گیاه در شهر و استان را از نتایج جنبی و در عین حال با اهمیت برپایی این نمایشگاه دانست و بیان داشت: هر طرح و حرکتی که در آن بتوان فضایی برای سرمایه گذاری مطمئن و جلوگیری از خروج سرمایه های شهر و کشور فراهم کند می تواند به عنوان یکی از مظاهر اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، به شمار آید.
به گفته وی، برپایی نمایشگاه گل و گیاه که یکی از ناب ترین و بهترین ظرفیت های شهر کرج برای ارائه توانمندی های خود در عرصه فضای سبز و گل و گیاه است فرصتی بسیار مناسب برای جلب مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و نمایش امکانات و توانایی شهر در این بخش به حساب می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *