• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۳۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

نخبگان پرورش اندام کرج به دلیل عدم توجه مسئولان برای تهران افتخارآفرینی می کنند

Byrotitr

سپتامبر 9, 2014

روتیتر:قهرمان مسابقات پرورش اندام آسیا با تصریح بر اینکه هنگام بازگشت قهرمانان کرجی از مسابقات آسیایی جمهوری چین به شهرمان حتی یک مسئول از هیات پرورش اندام کرج برای استقبال و خوشامدگویی حاضر نشده بود، اظهار داشت: نخبگان پرورش اندام کرج به دلیل عدم توجه مسئولان برای تهران افتخارآفرینی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،مسابقات قهرمانی پرورش اندام آسیا با شرکت بیش از ۶۰۰ ورزشکار به میزبانی جمهوری چین برگزار شد و پس از رقابتی سخت و نفسگیر بین مردان آهنین قاره کهن، تیم ملی کشورمان با کسب ۱۵۰ امتیاز در گروه تیمی مسابقات موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و پرچم سه رنگ کشورمان را در سرزمین چشم بادامی ها به اهتزاز درآورد؛ جالب آنکه اختلاف تیم ملی ایران با تیم دوم مسابقات بیش از پنجاه امتیاز بود و چهار نفر از هفت ورزشکار اعزامی به مسابقات مدالِ طلا بر گردن آویختند.

در جمع قهرمانانِ قوی هیکل اما خوش قلب تیم اعزامی به چین تایپه نام جوانی ۲۱ ساله بیش از سایرین جلب توجه می کند؛ جوانی که ۳۰ امتیاز طلایی و سرنوشت ساز از مجموع ۱۵۰ امتیاز کسب شده توسط تیم را به نام خودش ثبت کرده و عنوان کم سن و سال ترین قهرمان مسابقات را نیز یدک می کشد. البته این همه ماجرا نیست، او بر خلافِ بسیاری از ورزشکاران که قید مدرسه و دانشگاه را زده اند، با هوش سرشار و کسبِ نمرات بالا جزو شاگردانِ ممتاز رشته معماری به شمار می رود و به لحاظ اخلاقی و رفتاری نیز اطرافیانش وی را «+» توصیف کرده اند.
این جوانِ کرجی که با لبخندی بر چهره و بیانی صریح پاسخگوی سوالاتِ اطرافیان است و لحظاتی قبل با کت و شلوار آبی سرمه ای و ظاهری آراسته مهمان پایگاه خبری مدیریت شهری کرج بود، کسی نیست جز؛ “سعید قهرمانی صارم”. حدس تان کاملا درست است؛ برادر کوچک تر “مریم قهرمانی صارم” عضو بانوی پارلمان شهری کرج.
او که ۲۱ سال قبل در کرج دیده به جهان گشود، نخستین قهرمانی است که در مسابقات اخیر موفق به کسب مدال طلا شد و خوشحالی و سربلندی را برای کاروانِ اعزامی ایران به همراه آورد؛ کامبیز تمسکی، حسن طالبی و مهدی حاجی پور دیگر ورزشکارانِ اعزامی بودند که همراه با قهرمانی صارم بر سکوی قهرمانی ایستادند و پرچم سه رنگ و افتخارآمیز کشورمان را بر فرازِ پرچم دیگر کشورها به اهتزاز درآوردند و زیر لب سرود ملی کشورمان را همراه با کلیپ در حالِ پخش زمزمه کردند.
پس از انجام تعارفات مرسوم و گرفتن عکس های یادگاری کارکنان حوزه روابط عمومی با قهرمانِ پرورش اندام آسیا، او را که کماکان لبخند ملایمی بر چهره داشت و زیر چشمی حواسش به دور و اطراف بود، برای انجام یک گفتگوی مختصر به تحریریه پایگاه خبری دعوت کردم و او در خلال صحبت هایش با چهره ای گشاده اما حرف هایی تلخ و تامل برانگیز بر زبان آورد. البته ادعایی نداشت و به قولِ بچه های روی تشک، خاکی و افتاده بود. 
در جمع قهرمانانِ قوی هیکل اما خوش قلب تیم اعزامی به چین تایپه نام جوانی ۲۱ ساله بیش از سایرین جلب توجه می کند؛ جوانی که ۳۰ امتیاز طلایی و سرنوشت ساز از مجموع ۱۵۰ امتیاز کسب شده توسط تیم را به نام خودش ثبت کرده و عنوان کم سن و سال ترین قهرمان مسابقات را نیز یدک می کشد. البته این همه ماجرا نیست، او بر خلافِ بسیاری از ورزشکاران که قید مدرسه و دانشگاه را زده اند، با هوش سرشار و کسبِ نمرات بالا جزو شاگردانِ ممتاز رشته معماری به شمار می رود و به لحاظ اخلاقی و رفتاری نیز اطرافیانش وی را «+» توصیف کرده اند…
قهرمانی صارم بعد از خوش و بِش و گپ و گفت صمیمی با همکارانم، روی صندلی قهوه ای با روکشِ چرم که به صندلی چرخدار مشکی رنگِ من چسبیده بود، تکیه داد و گفت که آماده پاسخگویی به سوالات است. من هم لبخندی زدم و گفتم که هر چه می خواهد دلِ تنگت بگو؟!
وی در بخش آغازین سخنانش با تاکید بر اینکه سفر به جمهوری چین و شرکت در مسابقات با هزینه شخصی اعضای تیم انجام شده است، گفت: البته افتخارِ کسب عنوان قهرمانی مسابقات متعلق به همه ملت ایران بویژه مردم شریف کرج است و خوشحالم که با تحمل ماهها رژیم سخت غذایی و انجام تمریناتِ فشرده دسترنج سختکوشی ام را با کسبِ مدال زرد و طلایی رنگ دریافت کردم. شاید باورتان نشود اما نزدیک به شش ماه قبل از شروعِ مسابقات مصرفِ روزانه دو کیلوگرم مرغ از سوی کارشناس تغذیه توصیه شده و از خوردنِ نان نیز منع شده بودم.
قهرمانی صارم ادامه داد: مسابقاتِ مذکور زیر نظر فدراسیونِ جهانی با حضور بیش از ششصد ورزشکار از کشورهای آسیایی در سه رشته بادی کلاسیک، پرورش اندام و فیتنس در وزن های مختلف برگزار شد و بنده با پشتِ سر گذاشتن چهار دوره سخت و فشرده موفق به کسب نخستین مدال طلای مسابقات شدم. (به او می گویم حتما پس از قرار گرفتن نخستین مدال طلای مسابقات در سبد تیم ملی ایران چشمانِ بادامی و کوچک چینی ها بسیار گشاد و متعجب شده است که می خندد و با دست روی شانه ام می زند.)
صدا و سیما زیرِ بار روی آنتن بردن مسابقات قهرمانی پرورش اندام نمی رود
این قهرمان پرورش اندام با انتقاد از صدا و سیما که برغم پخش تصاویرِ مسابقات شنا، وزنه برداری و کشتی اما زیرِ بار روی آنتن بردن مسابقات قهرمانی پرورش اندام نمی رود، از این رشته ورزشی به عنوان یکی از مظلوم ترین عرصه های ورزش کشورمان یاد و خاطر نشان کرد: برخی خطوط قرمز رسانه ملی نیاز به بازتعریف دارد و اینکه شرایط شرکت در مسابقات بدنسازی و زیبایی اندام پوشش خاص خود را دارد، گناهی بر گردنِ ورزشکاران نیست و مگر مدال آوران و قهرمانانِ این رشته چه تفاوتی با سایرین دارند که دست شان از بسیاری پوشش های رسانه ای کوتاه است. برغم آنکه تصویر بنده عکس صفحه اول برخی روزنامه های محلی جزیره ماکوئو چین تایپه بود اما متاسفانه در رسانه های داخلی انعکاس چندانی نداشت و مشاهده این برخوردها موجب دلسردی و بی انگیزگی ورزشکاران می شود.
به گفته قهرمانی صارم، تیم اعزامی هفت نفره ورزشکاران اعزامی به مسابقات آسیایی با هشت مدال رنگارنگ به کشور بازگشت که خودش به همراه کامبیز تمسکی، حسن طالبی و مهدی حاجی پور موفق به کسب مدال طلا شدند و ابوالفضل افشار و وحید ساعی دهقان نیز مدال نقره بر گردن آویختند. همچنین داود خواجوی و ابوالفضل افشار به ترتیب در بخش فیتنس و بزرگسالان حائز رتبه چهارم شدند. کامبیز تمسکی قهرمان ایرانی نیز عنوان قهرمان قهرمانان را در اختیار گرفت.
هیئت پرورش اندام استان حتی یک بنر تبریک نصب نکرد!
مربی بین المللی بدنسازی که قهرمان کشوری این مسابقات در سال ۹۲ است، با انتقاد از رویکرد هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان البرز در قبال قهرمانان این رشته ورزشی اذعان داشت: متاسفانه هنگام بازگشت تیم ملی ایران به کشورمان تنها دو نفر به نمایندگی از اداره ورزش و جوانان شهرستان فردیس در فرودگاه حضور یافته بودند و جز اعضای خانواده ها و دوستان حتی یک نفر از روسای هیئت بدنسازی و پرورش اندام کرج برای عرض تبریک و استقبالِ از قهرمانان حضور نیافته بودند که مشخص کننده رویکرد این مجموعه است!
وی تصریح کرد: برغم تقبل هزینه های سنگین آماده سازی و شرکت در مسابقات و ثبت یک موفقیت به نام ایران اسلامی در مجامع جهانی چه دلیلی جز تنگ نظری و عدم تحرک می تواند نامهربانی و رفتارِ ناپسند مسئولان ورزشی استان را توجیه کند که حتی زحمتِ چاپ یک بنر تبریک را نیز به خود نداده و این چنین بی تفاوت و سرد برخورد می کنند.
تقدیر از حضور نماینده مجلس در خانه قهرمانان
قهرمانی صارم با تشکر از توجه ویژه عزیز اکبریان عضو خانه ملت که برغم مشغله های کاری و مسئولیت کشوری اما در خانه هر یک از قهرمانانِ کرجی پرورش اندام حضور یافت و این پیروزی بزرگ را به آنان و خانواده هایشان تبریک گفت، این حرکت زیبا را نشانگر درک صحیح نماینده مردم از ضرورت اهمیت به ورزش و ورزشکاران در دورانِ فوران مشکلات اجتماعی دانست و گفت: آنچه موجب حفظِ قهرمانان رشته بدنسازی و پرورش اندام در این عرصه شده، نه درآمدزایی و کسب عنوان که عشق به مردم و تلاش برای ایستادن ایران و ایرانی در سکوی نخست تمام مسابقات جهانی است. در غیر این صورت وقتی مسئولان در برابر کسب عنوان قهرمانی مسابقات آسیایی حتی حاضر به یک تشویق ساده نیستند، خود گویای بسیاری از واقعیت های پشت پرده است!
بازرس ویژه باشگاه های بدنسازی کرج در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از اینکه برخی باشگاه ها به دکان فروش مواد نیروزا و مکمل های غذایی تبدیل شده اند، اظهار کرد: متاسفانه در سایه نبود نظارت کافی و عدم برگزاری کلاس های آموزشی ویژه مربیان، شاهد بازار گرمی برای فروش محصولات شیمیایی و بعضا غیر استاندارد به تشنگانِ هنر بدنسازی و زیبایی اندام هستیم که به ازای پُر شدن جیب عده ای، سلامت دیگران را در معرض خطر جدی قرار می دهد.
فیگور مناسب؛ ترکیبی از چگالی خوب بدن همراه با عمق بخشی به عضلات
قهرمانی صارم با تاکید بر اینکه فیگور مناسب ترکیبی از چگالی خوب بدن همراه با عمق بخشی به عضلات است، دستیابی به اندامی زیبا و مناسب را نیازمند تمرین مستمر و توجه به نکات ارایه شده از سوی مربیان و کارشناسان تغذیه دانست و آورد: این تصور که افراد با ثبت نام در باشگاه بدنسازی و گذشتِ مدت زمان کوتاهی تبدیل به هرکول می شوند و هر چه میزان مصرف قرص و آمول بالاتر رود، میزان حجم دهی به عضلات بیشتر می شود، برگرفته از تصوری نادرست است و باید در برابرش ایستاد و آگاهی بخشی کرد.
زمانی که از وی پرسیدم داشتن چهره ای مناسب و هیکلی تنومند که ضریب هوشی بالا نیز چاشنی اش شده است، چه احساسی در شما ایجاد کرده، لبخندی زد و با تواضع گفت که فقط و فقط شکرگذار خداوند عالم هستم و سجده شکر به جای آورم. خود را متعلق به شهر و شهروندانی می دانم که بین آنها بزرگ شده و از آنها خوب بودن و مهربانی را آموخته ام. داشتن خانواده ای خوب و موفق و بهره مندی از نعمت سلامتی را بالاتر از هر گنج دیگری می دانم و باور قلبی دارم که همه چیز از زیبایی و هیکل گرفته تا ثروت و مقام تمام شدنی است اما آنچه قابل قیمت گذاری نیست، مهربانی و بخشندگی و دستگیری از نیازمندان است.
این قهرمانی کرجی در بخش دیگری از سخنانش افزود: اکنون در سایه کم توجهی به مطالبات به حق نخبگان پرورش اندام کرج و عدم ایجاد بستر حرفه ای برای فعالیت های ایشان، شاهد حضور آنان در مسابقات تهران و دیگر کلانشهرها و افتخار آفرینی به نام دیگران هستیم که جا دارد رویه هیئت مذکور تغییر کند و به خواسته های ورزشکاران احترام بیشتری قایل شود.
وی، بخش پایانی سخنانش را به تقدیر از تشکر از کسانی اختصاص داد که قهرمانان زندگی این قهرمان محسوب می شوند و سعید را در فتح قله های موفقیت و ایستادن بر سکوی برترین ها به صورت ویژه یاری کرده اند؛ پدر و مادر و خواهر و برادر و مجموعا اعضای خانواده، سید احمد حسینی مربی ارزنده پرورش اندام استان البرز و امیر بیات سرپرست هیئت پرورش اندام شمال شرق تهران و متاسفانه هیچ از روسای هیئت پرورش اندام استان البرز یا مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در تقدیر و تشکرهای قهرمانی صارم سهمی نداشتند.
بعد از پایان رسمی گفتگو، عرض خسته نباشید و خدا قوت بین من و سعید رد و بدل شد و وی در حالی که لبخند را در چهره اش حفظ کرده بود، پایگاه خبری مدیریت شهری را ترک گفت.
گفتگو: مرتضی اکبری / عکس: مرضیه جوانمرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *