• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۳۲

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

کلیات احداث تقاطع غیر همسطح شهید آجرلو در میدان سپاه کرج به تصویب رسید

Byrotitr

سپتامبر 10, 2014

روتیتر:با پایان بررسی گزینه های پیشنهادی مشاور پروژه در کمیسیون عمران و طرح آن در صحن علنی شورای شهر، نمایندگان مردم موافقت خود را با کلیات احداث تقاطع غیر همسطح شهید آجرلو در میدان سپاه کرج اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبر ی و تحلیلی روتیتر ،پس از هفته ها بحث و تبادل نظر پیرامون ابعاد و جزئیات احداث تقاطع غیر همسطح شهید آجرلو بر روی خیابان شهید بهشتی و بلوار جمهوری سرانجام لایحه مذکور با قید دو فوریت در جلسه دیروز پارلمان شهری مطرح شد و با توجه به سوابق بحث های صورت گرفته، با اکثریت آراء به تصویب رسید.

مشاور پروژه با انجام مطالعات و امکان سنجی احداث تقاطع غیر همسطح در میدان سپاه کرج پنج مدل پیشنهادی را برای احداث تقاطع مذکور پیشنهاد کرده بود که پس از بررسی گزینه های مذکور در کمیسیون عمران و توسعه شهری، سرانجام گزینه ۳ که دارای رینگ مدور است، مورد تصویب قرار گرفت.
برغم اینکه گزینه ۳ دارای بیشترین هزینه از نظر اجرایی و تملک را دارا می باشد اما نمایندگان مردم به جهت اینکه این گزینه ترافیک حوالی میدان سپاه و بلوار جمهوری را به بهترین شکل مدیریت و ساماندهی می کند، تصویب کردند.
تقاطع غیر همسطح شهید آجرلو با هدف پراکنده سازی ترافیک در میدان سپاه و هدایت خودروها به مسیرهای منتهی به بلوار جمهوری و خیابان شهید بهشتی بدون ایستادن پشت چراغ قرمز احداث می شود که به منظور بهره برداری از آن نزدیک به یک هکتار از کانون فرهنگی سپاه ناحیه کرج تملک و آزادسازی می شود.
پیرو همین مصوبه، توافق نامه شهرداری کرج با سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز جهت همکاری برای احداث تقاطع غیر همسطح شهید آجرلو مورد تصویب شورای شهر قرار گرفت و نمایندگان مردم به علی ترکاشوند اجازه دادند با جدیت هر چه تمام مباحث مربوط به تملک اراضی مورد نیاز اجرای پروژه را پیگیری کند.
یادآوری می شود طی ۷ ماه گذشته دو تقاطع شهید کچویی در منطقه ۲ و حافظ در منطقه ۱۱ در کلانشهر کرج به بهره برداری رسیده و طی ماه های آتی نیز شاهد بهره برداری از دو  تقاطع شهدای دانش آموز در منطقه ۹ و شهدای ارتش در منطقه ۳ خواهیم بود.
بر اساس مطالعات طرح جامع ترافیکی کرج حدود ۵۱ تقاطع غیر همسطح با اعتباری افزون بر چهار هزار میلیارد تومان در سطح مناطق دوازده گانه احداث می شود که از یکسو شاهد بهره برداری و از دیگر سو شاهد آغاز کلنگ زنی تقاطع های مذکور هستیم.
اکنون چند تقاطع دیگر در بلوار کاج، میدان حصارک و… نیز در حال احداث است که اعضای شورای شهر بر روند پیشرفت فیزیکی پروژه ها نظارت های لازم را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *