• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۴۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ترکاشوند:توسعه براساس برنامه چشم انداز توسعه ۱۴۰۴ شکل می گیرد

Byrotitr

سپتامبر 14, 2014

روتیتر:شهردار کلانشهر کرج محورهای تعیین شده در برنامه چشم انداز توسعه ۱۴۰۴ را اساس توسعه شهری خواند و عنوان کرد: با توجه به سیاست گذاری های انجام شده، توسعه با محوری خاص برای هر یک از استان های کشور، تعریف می شود که ظرفیتها و پتانسیلهای هر منطقه پایه و اساس این تعریف است.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،ترکاشوند  افزود: با توجه به اینکه استان البرز محور مواصلاتی ۱۸ استان و شهرستان کشور است، توسعه بر مبنای شاخص حمل و نقل است و این موضوع خود پیش زمینه ای مناسب برای هر چه پویا شدن شاخص گردشگری است.

شهردار کرج در تعریفی از فاینانس عنوان کرد: فاینانس قرارداد تأمین مالی از منابع بین‌المللی است که طبق تعاریف موجود در دو حالت کلی امکان پذیر است، تأمین مالی شرکتی، تأمین مالی پروژه. حالت اول تأمین مالی با تعهد کامل بوده و باز پرداخت تعهدات مالی پروژه از طریق کلیه دارایی‌های شرکت میسر می‌باشد و حالت دوم تأمین مالی با تعهد محدود و یا بدون تعهد محسوب شده و منبع باز پرداخت تعهدات پروژه، درآمد حاصل از فروش تولیدات و سرمایه‌های مربوط به طرح می‌باشد که این حالت مقبولیت بیشتری برای دستگاه‌های اجرایی دارد.

ترکاشوند اظهار داشت: طبق آنچه در خصوص روش فاینانس عنوان می شود، فاینانس روش کوتاه مدتی است که در آن انتقال سرمایه به کشور صورت می گیرد و پیش از رسیدن موعد بازپرداخت وام، می‌بایست اصل سرمایه به همراه سود آن برگشت داده شود. بنابراین مهمترین شرط در دریافت وام ارزی، تخصیص آن به طرح‌هایی است که دارای توجیه اقتصادی بوده و نرخ بازگشت سرمایه معقولی را داشته باشند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی در عدم جذب فاینانس های خارجی و داخلی به شرایط اقتصادی روز کشور اشاره کرد و با اشاره به تاثیر تحریم در جذب این منابع مالی، اظهار داشت: در کلانشهر کرج با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، فضای بهره گیری از سرمایه های خارجی و حتی داخلی آنچنان که باید و مورد نظر مجموعه مدیریت شهری نیز می باشد، فراهم نشده است.

ترکاشوند با تاکید بر اینکه، بسترهای جذب فاینانس باید برای کلانشهر کرج تعریف شود، به نقش مدیریت شهری در این راستا اشاره کرد و گفت: اراده مدیریت شهری برای ورود بخش خصوصی به عرصه های آماده سرمایه گذاری، بسیار جدی است و در این راستا نیز سیاست هایی را به صورت برنامه های کوتاه ، میان و بلند مدت تدوین و تبیین کرده است.

فرآیند پذیرش سرمایه های خارجی و داخلی تعریف شود

شهردار کرج با تاکید بر اینکه باید فرآیند پذیرش سرمایه های خارجی و داخلی برای کلانشهر کرج تعریف شود، اظهار داشت: تحقق این مهم در نهایت منجر به برخورداری بخش خصوص از پوشش های قانون تشویق و حمایت سرمایه ای این بخش می شود و به واقع با این رویکرد، اعتماد سرمایه گذاران برای سپردن سرمایه های خود به دستگاه هایی که متولی اجرای طرح های خرد و کلان هستند، تقویت می شود.

ترکاشوند در ادامه با بیان اینکه شهرداری کرج برای عبور از چالش های سرمایه گذاری راه های متعددی را پیموده است، گفت: استفاده از ایده های خلاق شهروندان و کارشناسان از جمله این راه ها می باشد و در زمینه نظرسنجی هایی نیز صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: از دید عموم، مهمترین موانع بهره گیری از سرمایه های خارجی و داخلی، بی اطلاعی از پتاسیل های سرمایه گذاری، بروکراسی پیچیده اداری، نبود شیوه نامه مشخص برای سرمایه گذاری است که باید اذعان داشت، پرداختن به هر یک از موارد مطرح شده، نیاز به بسترسازی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *