• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۰۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

قهرمانی:بخشی از دِین مدیریت شهری به محلات محروم ادا شده است/تقدیر از اقدامات شهرداری کرج در حصارک پایین/؛ منطقه ۵ شهرداری کرج به کارگاه عمرانی تبدیل شده است /

Byrotitr

سپتامبر 16, 2014

روتیتر:عضو پارلمان شهری کرج با تقدیر از اقدامات مطلوب شهرداری در حصارک پایین و دیگر محلات منطقه ۵ بویژه در بحث جمع آوری آبهای سطحی و هدایت فاضلاب های خانگی به شبکه جامع فاضلاب شهری اذعان داشت: اکنون در هر محله از منطقه ۵ شاهد اجرای تعدادی پروژه عمرانی و خدماتی هستیم که تا حدودی کم کاری های گذشته را جبران کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،مریم قهرمانی صارم در جریان بازدید نیم روزه از محلات منطقه ۵ شهرداری کرج اذعان داشت: نمایندگان مردم نمی توانند تنها به آنچه در گزارش عملکردها ارایه می شود، بسنده کنند و ضرورت دارد برای اطمینان از حسن اجرای قوانین و مقررات در مناطق و سازمان های تابعه شهرداری مرکز، به محلات شهر سفر کرده و از نزدیک در جریان امور قرار گیریم.

وی با تاکید بر اینکه آنچه امروز در حصارک پایین مشاهده کردم، جای تقدیر و تشکر فراوان دارد، گفت: با توجه به در پیش رو بودن فصول سرد سال و آغاز بارش برف و باران، طرح های مطلوبی جهت هدایت آب های سطحی در معابر حصارک پایین اجرایی شده است. ضمن آنکه از طریق تعامل شهرداری و اداره آب و فاضلاب، انشعاب آب و فاضلاب نزدیک به ۸۰ درصد منازل مسکونی حصارک پایین به شبکه جامع فاضلاب شهری متصل شده است و مالکین هزینه های این خدمات را به صورت اقساطی پرداخت می کنند.
بخشی از دِین مدیریت شهری به محلات محروم ادا شده است
قهرمانی خاطر نشان کرد: از آنجا که منطقه ۵ یکی از محلات کم برخوردار شهر به شمار می رود، شورای شهر خواستار اجرای طرح های تقویتی و رشد سرانه های خدماتی و عمرانی در محلاتِ آن است که انصافا با مشاهده حجم کارهای صورت گرفته احساس می کنم بخشی از دِین مدیریت شهری به محلات محروم ادا شده است.
به گفته قهرمانی، احداث جاده تندرستی، پیاده رو سازی، جدولگذاری و آسفالتکاری معابر، ایجاد فضای سبز در حاشیه اتوبان، زیباسازی شهری و… از جمله اقداماتی است که اکنون در سطح محلات منطقه ۵ اجرایی می شود و رضایت خاطر شهروندان را نیز به همراه داشته است.
قهرمانی با بیان اینکه منطقه ۵ به نوعی ویترین و یکی از ورودی های اصلی شهر کرج محسوب می شود، اذعان داشت: یکی از گلایه های شورای شهر به مدیریت منطقه ۵ در گذشته بحث فعالیت دستفروشان در خیابان ۴۵ متری گلشهر و ایجاد سد معبر برای شهروندان و عابرین پیاده بود که خوشبختانه از طریق تعامل بسیار مطلوب پلیس و شهرداری، اکنون این معضل به صورت کامل مرتفع شده است.
وی گفت: در بازدید امروز خواستار تسریع در صدور مجوز پروانه ساخت برای متقاضیان به جهت اهمیت مضاعف مباحث درآمدی به منظور تامین منابع مالی اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی شدم که البته در واحد فنی و شهرسازی این منطقه گواهی پایانکار در کمتر از سه روز صادر می شود.
قهرمانی همچنین از اجرای طرح های اصلاح هندسی به منظور روان سازی ترافیک تقدیر و تشکر کرد.
وضعیت بصری شمال و جنوب کلانشهر کرج با یکدیگر یکسان نیست 
قهرمانی در بازدید خود که با همراهی علیرضا کیان مدیر منطقه ۵ و جمعی از معتمدین محلات صورت گرفت، بر رسیدگی ویژه به مشکلات محلات محروم و کم برخوردار کرج تاکید کرد و گفت: متاسفانه وضعیت بصری شمال و جنوب کلانشهر کرج با یکدیگر یکسان نیست و تفاوت های زیادی با هم دارند. 
قهرمانی در جریان بازدید از مراحل انجام عملیات روکش آسفالت و جدولگذاری و دیگر پروژه های عمرانی در سطح منطقه ۵ قرار گرفت.
 این منطقه از نبود فرهنگسرا و سالن های فرهنگی رنج می برد
قهرمانی در ادامه افزود: این منطقه از نبود فرهنگسرا و سالن های فرهنگی رنج می برد و بروز مشکلات فرهنگی و گرایش جوانان به سمت اعتیاد و بزه های اجتماعی را محصول بی توجهی متولیان فرهنگی در ایجاد زیر ساخت های فرهنگی و اجتماعی دانست.
در این بازدید مریم قهرمانی علاوه بر حضور در سطح منطقه ۵ شهرداری کرج از بخش های مختلف ساختمان اداری این منطقه  بازدید و با مسئولان واحد های مختلف گفتگو کرد و از نزدیک در جریان امور اجرایی واحد های فعال شهرداری این منطقه قرار گرفت.
قهرمانی با حضور در حوزه شهرسازی صدور جواز و مراحل انجام آن را مورد بررسی قرار داد و آغاز سیستم اتوماسیون در این منطقه را یکی از اقدامات خوبی عنوان کرد که از طریق اجرای این سیستم ضمن کاهش بروکراسی اداری ضریب خطاهای سیستم سنتی و دستی در صدور مجوزهای ساختمانی کاهش می یابد و تسریع در پاسخگویی، صرفه جویی اقتصادی و در نهایت روانسازی انجام فعالیت ها را در پی دارد و باعث تسریع و رضایتمندی شهروندان خواهد شد.
این عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: در برهه کنونی اقدامات عمرانی مطلوبی در سطح منطقه به همت مسئولان به مرحله اجرا در آمده که امید می رود با تدام آن شاهد بهبود و ارتقاء شرایط موجود و تغییر چهره این منطقه باشیم.
قهرمانی در پایان خاطر نشان کرد: اعتماد مردم در گرو به اتمام رساندن پروژه ها می باشد و در سایه اتحاد و اتفاق و یکدلی است که می توانیم رفاه مردم را تامین کرده و به دوران شکوفایی برسیم.
منطقه ۵ در حال گذر از دوران مشکلات به دوران شکوفایی است
علیرضا کیان مدیر منطقه ۵ شهرداری کرج در ادامه این بازدید عنوان داشت: با توجه به اقدامات انجام شده در سطح منطقه و برنامه ریزی های صورت گرفته، منطقه ۵ شهرداری کرج در حال گذر از دوران مشکلات به دوران شکوفایی است و انجام هر اقدامی برای زیباتر کردن نمای شهری شاخصه مهمی است که توسط شهرداری این منطقه انجام می شود.
کیان پروژه های عمرانی که در دست اقدام و قابل بهره برداری را بهسازی و اصلاح هندسی بلوار چمران، روکش آسفالت بلوار محمدی بعد از سالها، احداث کلکتور حدادی، ترمیم، لکه گیری و روکش آسفالت خیابانهای سطح منطقه، زیر گذر شهید ایرانی، پروژه پارک پدر، استخر شهدای گلشهر و… در این منطقه اعلام کرد و افزود: این تعداد طرحها در مدت کوتاه سه ماهه انجام شده و ادامه دارد و در این زمینه حمایتها و همکاریهای صمیمانه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرج در این خصوص شایسته قدردانی است.
این مدیر شهری با تأکید بر اینکه این طرح‌ها به صورت مستمر در این منطقه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: رفع مشکلات و کمبودهای این منطقه در دستور کار شهرداری منطقه ۵ قرار گرفته که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های دقیق و اصولی گام‌های اساسی را در راستای توسعه خدمات و توسعه طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی برای مردم و ساکنان این منطقه برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *