• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۵:۱۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

مطالعات گنجاندن مباحث آموزش شهروندی در کتب درسی آغاز می شود

Byrotitr

سپتامبر 19, 2014

روتیتر:معاون خدمات شهری شهرداری کرج به تشریح بخشی از نتایج و تصمیمات اتخاذ شده در جریان برگزاری نخستین کارگروه ویژه آموزش و اطلاع رسانی با حضور معاونین خدمات شهری کلانشهرهای کشور، پرداخت و از آغاز مطالعات پیرامون گنجانیده شدن مباحث آموزش شهروندی در کتب درسی دانش آموزان از سوی کارشناسان شرکت کننده در این کارگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،حسن مدیرروستا ، برگزاری این دوره را تجربه ای گرانقدر برای مدیریت شهری کرج و معاونت خدمات شهری این کلانشهر برشمرد و اضافه کرد: تحقق برنامه های توسعه را در گرو عملکرد یکپارچه واحدها و بخش های مختلف این دستگاه ارزیابی کرد و با بیان اینکه معاونت خدمات شهر می کوشد هم راستا با سیاست های ابلاغی اقدام نماید، تصریح کرد: آثار مطلوب تمامی عملکردهای جاری و مد نظر در برنامه ریزی ها چنانچه به صورت شفاف و مستمر به اطلاع شهروندان برسد، مضاعف خواهد شد.

مدیرروستا افزود: آموزش اگرچه بخش تفکیک ناپذیر و متصل به تمامی ابعاد فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و دیگر بخش هاست اما تا زمانی که با اصل اطلاع رسانی همراه نباشد، نمی تواند اثرگذاری شایسته و مناسبی را به همراه داشته باشد.

وی به برنامه ها و تصمیمات اتخاذ شده در قالب این نشست و کارگروه اشاره کرد و یادآور شد: طبق توافقات صورت گرفته در این کارگروه، مقرر شد کلیه شهرها با توجه به نوع تعاملات و اقتضای محلی و شهری با بهره گیری از تجربیات دیگر شهرهای دارای تجربه در امر آموزش و اطلاع رسانی، نسبت به تهیه محصولات مکتوب و صوتی و تصویری از دستاوردهای کارگروه اقدام نمایند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج، اضافه کرد: انجام مطالعات اولیه پیرامون ورود آموزش های شهروندی به کتب درسی در دستور کار قرار گرفته و پیشنهادات به دبیرخانه نشست شهرداران ارائه شود.

به گفته مدیرروستا همچنین مقرر شد به منظور هم افزایی و اثربخشی بیشتر و صرفه جویی در هزینه ها، از انجام امور پراکنده آموزش و اطلاع رسانی پرهیز شده و کوشش شود با همسان و همسوسازی مباحث آموزش فرهنگ شهروندی در حوزه خدمات شهری و هماهنگی های میان بخشی و استفاده از تجربیات سایر کلانشهرها در دو سطح آموزش پرسنل و کارکنان شرکت های پیمانکار و شهروندان اقدام شود.

وی فعالیت های انجام گرفته برای ارائه خدمات به شهروندان را یک فرآیند ارزیابی کرد و گفت: بر همین اساس باید کوشیده شود امور اجرایی با رویکرد آموزشی به منظور انتقال مفاهیم آموزش شهروندی و جلب مشارکت شهروندان در اداره امور شهر به صورت مستمر در طول سال به شهروندان ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *