• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۳۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

سازمان‌ها و مؤسسات وابسته به شهرداری‌ها از پرداخت مالیات معاف شدند

Byrotitr

اکتبر 2, 2014

روتیتر:نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را ادامه دادند و در بند ۶۴ این لایحه با الحاق ماده ۲۸۰ موافقت کرده و آن را به تصویب رساندند.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،ماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب اظهار داشت: به موجب مصوبه مجلس، معادل یک درصد از کل درآمدهای حاصل از مالیات‌های مستقیم موضوع این قانون که به خزانه‌داری کل کشور واریز و در قالب ردیف مشخصی در قوانین بودجه سالانه در اختیار وزارت کشور قرار می‌گیرد تا پس از مبادله موافقتنامه، به نسبت شاخص جمعیت به شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرهای زیر ۲۵۰ هزار نفر جمعیت پرداخت شود.

محمد جواد کولیوند افزود: طبق بند الحاقی به ماده ۲۸۰ مقرر شد به منظور توانمندسازی آن دسته از سازمان‌ها و مؤسسات وابسته به شهرداری‌ها که به موجب قانون برای انجام وظایف ذاتی شهرداری در امور عمومی، شهری و خدماتی تشکیل و ۱۰۰ درصد سرمایه و دارایی آن متعلق به شهرداری است با نرخ صفر مالیاتی انجام شود.

این مقام مسئول از موافقت حذف ماده ۲۸۱ الحاقی به بند ۶۴ لایحه مذکور خبر داد.

یادآور می شود در ماده ۲۸۱ آمده بود: در هر مورد که اجرای احکام و مقررات قوانین مالیاتی، متضمن ابهام در نحوه عمل و برداشت از قانون می‌باشد، بخشنامه‌های اجرایی سازمان امور مالیاتی کشور باید با رعایت منافع مؤدیان رفع ابهام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *