• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۸:۱۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ترکاشوند: “عید قربان” مصداق ایمان و باور درونی به ذات مطلق خداوندی است

Byrotitr

اکتبر 6, 2014

روتیتر:شهردار کرج، ” عید قربان ” را مصداقی از ایمان و باور درونی به ذات مطلق خداوندی دانست و افزود: هر نیکی و عمل خیری که علت آن جلب رضایت خداوند باشد باعث قرب و رحمت الهی می شود و انجام مراسم و مناسک عید قربان نیز با این هدف ارزشی انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر، قربانی کردن به عنوان شعار دین و آیین و مشروعیت آن به زمان حضرت آدم علیه اسلام بر می گردد اما وقتی که واقعه بی نظیر و شگفت انگیز، ابر مرد تاریخ حضرت ابراهیم (ع) پیش آمد، که در آن واقعه تاریخی بی مثال، ایشان برای ذبح و قربان کردن یکتا فرزند برومندش حضرت اسماعیل (ع) اقدام فرمودند و پس از پیروز و نامدار شدن حضرت ابراهیم در آن آزمایش سخت و تاریخی، قربانی جایگاه و اهمیت ویژه ای را در ادیان سماوی کسب کرد، چرا که شخصیت حضرت ابراهیم (ع) برای تمام اهل ادیان سماوی یهودیان، مسیحیان و اهل اسلام مورد قبول و قابل احترام است، و آن داستان تکان دهنده و شگفت انگیز در سوره صافات قرآن مجید آمده است و کتاب مقدس نیز آن را تثبیت می کند.

شهردار کرج در همین ارتباط با تبریک این عید بزرگ آسمانی به ملت های مسلمان با نقل مختصری از حکایت عید سعید قربان گفت:  این روز در حقیقت همان روزی است که حضرت ابراهیم (ع) به اذن الهی از ذبح فرزندش اسماعیل در راه پروردگار معاف شد و به جای آن قوچی را در راه خداوند قربانی کرد. از آن روز تا به اکنون در روز معینی از سال که مصادف با ۱۰ ذیحجه ماه قمری است جشنی موسوم به عید قربان برپا می‌شود

علی ترکاشوند، قربانی و ذبح را از کارهای نیکی دانست که انسان بوسیله آن به رحمت خداوند نزدیک می شود و بدان وسیله خویشتن را به رحمت حق تعالی نزدیک می سازد.

این مسئول با بیان اینکه عید قربان نیز همانند عید فطر در میان مسلمانان جهان از جایگاه ویژه ای برخوردار است، اذعان داشت:  این عید بعد از عید فطر دومین عید رسمی مسلمانان جهان است که تاریخ آن به قبل از تاریخ اسلام باز می‌گردد.

وی با اشاره به تدابیر ویژه مدیریت شهری کرج برای برپایی باشکوه جشن عید قربان، نزدیکی عید غدیر را یادآور شد و افزود: اعیاد قربان  و غدیر برای مسلمین اهمیت ویژه ای دارد و همه مسلمانان بر اینکه این اعیاد تنها یک رویداد گذرا در تاریخ خلقت و اسلام نیست بلکه فرصتی است برای مقابله با نفس و نزدیکی به کمال انسانی اعتقاد دارند.

شهردار کرج به نقش مهم دستگاه‌ها در جامعه شهری به منظور تبیین الگوهای ارزشی و اسلامی با هدف نهادینه کردن فرهنگ و سنن اسلامی میان مردم به ویژه نسل جوان اشاره کرد و گفت:  تعمیق و درونی شدن فرهنگ اسلامی زمینه ساز رسیدن به مرحل کمال است.

ترکاشوند، آذین بندی معابر در کنار برپایی جشن‌های سراسری و منطقه‌ای را به همین منظور یادآور شد و افزود: ارزیابی و برپایی ایستگاه‌های موقت عرضه بهداشتی و ذبح اسلامی دام از دیگر  برنامه‌های مدیریت شهری است که با محوریت واحد خدمات شهری کرج انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *