• خرداد ۲۸, ۱۴۰۳ ۱۸:۲۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

اولتیماتوم یک‌هفته‌ای به شورای شهر کرج/شهردار انتخاب شود

Byrotit

آگوست 22, 2018

روتیتر:دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کرج به شورای شهر اولتیماتوم یک‌هفته‌ای داده است تا اختلافات را کنار گذاشته و شهردار را انتخاب کنند.

 

به گزارش روتیتر، حاجی رضا شاکرمی ظهر سه‌شنبه در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اختلافات مدیریت شهری کرج که منجر به انتخاب نشدن شهردار این کلان‌شهر شده است، اظهار کرد: چند جلسه با اعضای شورا داشته و تذکرات لازم را به آن‌ها اعلام کرده‌ام.

وی با تأکید بر اینکه کارنامه عملکرد شورا در مدت یک سال اخیر قابل‌قبول نیست، گفت: مردم از عملکرد شورای شهر و شهرداری راضی نیستند و از ما خواسته‌اند به‌عنوان مدعی‌العموم به این مسئله ورود کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کرج با اشاره به اینکه مردم و شوراها باید در این خصوص تصمیم بگیرند و این مهم یکی از ارکان دمکراسی است، گفت: به نظر شورا و نمایندگان مردم احترام گذاشته‌ایم، اما اگر اقدامات شورا موجب خسران مردم و شهر شود، به‌صورت جدی ورود پیدا می‌کنیم.

شاکرمی با اشاره به ضرری که طی یک سال اخیر به دلیل سوء مدیریت شورا، عدم برنامه‌ریزی و اختلافات موجود در انتخاب شهردار به شهر و مردم واردشده است، گفت: رویه در پیش‌گرفته شده، نوع جابه‌جایی مدیران و استفاده از مدیران ضعیف باعث خسارت‌های سنگین به شهر و مردم شده است.

نوع نظارت شورای شهر کرج بر شهرداری بیشتر نوع نظارت برای انتصابات بوده تا خدمات‌دهی به مردموی ضمن ابراز تأسف از اینکه نوع خدمات‌دهی شهرداری به مردم بسیار ضعیف است، گفت: مردم از این وضعیت ناراحت هستند و به‌صراحت می‌توان گفت؛ نوع خدمات‌دهی مدیریت شهری به مردم قابل‌قبول نیست.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کرج نوع نظارت شورا بر شهرداری بیشتر نوع نظارت برای انتصابات بوده تا خدمات‌دهی به مردم، و این مسئله باید پیگیری شود.

شاکرمی بابیان اینکه دستگاه قضا نیز از وضعیت موجود گله‌منداست، گفت: ما به‌عنوان مدعی‌العموم هشدارهای لازم را داده‌ایم و متذکر شده‌ایم که شورا باید به وظایف ذاتی خود در خصوص انتخاب شهردار و ساماندهی امور شهر اقدام کنند.

وی اضافه کرد: اگر چنانچه تا هفته آینده این وضعیت تعیین تکلیف نشود، از دستگاه‌های مربوطه می‌خواهم عملکرد یک سال اخیر شورا را تهیه و ارائه کنند، مقدمات این مهم نیز انجام‌شده است.

اعضای شورای شهر کرج اختلافات را کنار بگذارند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کرج تأکید کرد: اگر این روند ادامه پیدا کنند و شورای شهر نتوانند به اوضاع شهر و شهرداری رسیدگی کند، بنده به‌عنوان مدعی‌العموم و دادستان اقدامات لازم را انجام خواهم داد، برای اقدام قانونی اسناد و مدارک کافی موجود است.

شاکرمی ضمن ابراز امیدواری از اینکه کار به‌جاهای باریک نکشد، گفت: امیدواریم شورا به وظیفه ذاتی خود عمل کند، اعضا اختلافات را کنار بگذارند، اما اگر به این نتیجه برسیم که واقعاً نمی‌توانند به اوضاع شهر سروسامان دهند و اختلافات را کنار بگذارند برخورد خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم ضرر هنگفتی که به شهر واردشده ادامه پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *