• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۰۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

قائم مقام شهردار کرج: توجیه اقتصادی و امنیت مهمترین اصل جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی است

Byrotitr

اکتبر 10, 2014

روتیتر:قائم مقام شهردار کرج شهردار کرج گفت: توجیه اقتصادی سرمایه گذران مهمترین گزینه برای هدایت سرمایه های بخش خصوصی به بدنه اقتصاد شهری است.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،محمدرضا رضاپور  با بیان این مطلب بر ضرورت رسیدن به ساز و کار های جدید و کارآمد در برخورد با سرمایه گذاران تاکید کرد و تحقق این مهم را لازمه گسترش سطح مشارکت های بخش خصوصی دانست.

وی، زمینه سازی برای گسترش سطح مشارکت های بخش خصوصی را مهم ارزیابی کرد و  افزود: امنیت، توجیه اقتصادی و تعهد در قبال بازپرداخت اصل و سود سرمایه گذار از دیگر آیتم های لازم در جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی است.

رضاپور، یکی از راههای ایجاد سرعت در توسعه اقتصادی و آبادانی را  جلب سرمایه های بخش خصوصی دانست و افزود: تحقق این مهم موجب اصلاح نظام مدیریتی و تبادل تجربیات اقتصادی نیز می شود .

وی با اشاره به آمادگی شهرداری کرج در جذب سرمایه های بخش خصوصی اظهارداشت: کلانشهر کرج به لحاظ داشتن پتانسیل های سرمایه گذاری در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد و آنچه در این دوره گذار بر تقویت زیرساخت های اقتصاد شهری تاثیر دارد، بهره گیری اصولی از این پتانسیل ها است.

رضاپور، نوع برخورد با سرمایه گذاران را مهم ارزیابی کرد و با عنوان اینکه رسیدن به معیاری قابل قبول در این راستا برای شهرداری بسیار مهم است، افزود: سیاست گذاری در این خصوص از برنامه های مدیریت شهری است؛ این نهاد مردمی معتقد است در صورت برخورد مناسب می توان به طور قطع از جذب سرمایه گذاران و ورود سرمایه آنها برای اجرای طرح های مختلف در عرصه های مختلف شهری مطمئن شد.

توسعه سرمایه گذاری زمینه ساز انتفاع شهری است

قائم مقام شهردار کرج، توسعه سرمایه گذاری را زمینه ساز انتفاع شهری ذکر و عنوان کرد: وجود سرمایه گذار و جذب سرمایه های بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی زمینه ساز بالندگی، رشد و توسعه اقتصادی به ویژه در بحث زیرساخت ها است.

رضاپور با بیان اینکه سرمایه های دولت به تنهایی برای تقویت و رشد زیرساخت ها کافی نیست، گفت: مهیا شدن شرایط خاص اقتصادی و مشارکت بخش خصوصی موجب تقویت ظرفیت های مالی و زمینه ساز اجرای طرح های کلان می شود و با توجه به فرصت های مناسب سرمایه گذاری در کلانشهر کرج، شهرداری برای مشارکت بخش خصوصی در انجام و تکمیل پروژه های عمرانی آماده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *