• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۵:۰۰

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

“مهندسی ارزش” در تقاطع میدان شهید آجرلو لحاظ می شود

Byrotitr

اکتبر 10, 2014

روتیتر:نخستین جلسه هم اندیشی با موضوع “مهندسی ارزش” در تقاطع غیرهمسطح شهید آجرلو به همت معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج در سالن جلسات این دستگاه خدمات رسان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،مهندسی ارزش، تلاشی است سازمان یافته که هدف آن بررسی و تحلیل تمامی فعالیت های یک طرح از زمان شکل گیری تفکر اولیه تا مرحله طراحی، اجرا و در نهایت بهره برداری است.

در این نوع مهندسی، کارآمدترین و مهم ترین روش های اقتصادی در اقدامات مهندسی تعیین شده و مورد بررسی قرار می گیرد تا با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی صورت گیرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در این خصوص گفت: مهندسی ارزش یک تکنیک برای افزایش ارزش در یک پروژه یا محصول است که در زیرمجموعه مباحث مدیریت ارزش قرار می گیرد.

علی اصغر کمالی زاده به اهداف به کارگیری مهندسی ارزش در مراحل طراحی، اجرا و بهره برداری از یک طرح اشاره کرد و اذعان داشت: هدف از این نوع مهندسی، اختصاص زمان کمتر برای رسیدن به مرحله بهره برداری، بدون افزودن بر هزینه ها و کاستن از کیفیت کار است که می کوشیم این نوع مهندسی را در طرح های مدیریت شهری لحاظ کنیم.

کمالی زاده یکی از طرح های بزرگ سطح شهر که از اهمیت و حساسیت بسیار زیادی برخوردار بوده و اعتبارات بالایی به آن اختصاص می یابد را تقاطعات شهری ارزیابی کرد و افزود: احداث تقاطعات شهری با توجه به پیچیدگی های ترافیکی و اجرایی از یک سو و از سوی دیگر درگیری با تملکات و مسائل شهرسازی، از جمله مهمترین طرح های اجرایی شهری هستند که به کارگیری مهندسی ارزش در آنها می تواند بسیار به توسعه فضای شهری در عین جلوگیری از هدررفت سرمایه و تحمیل هزینه های مازاد بیانجامد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج، درگیری این طرح ها با معارض مشهود و تحت الارضی و طرح های عمرانی چون قطارشهری و نظایر آن نیاز قطعی به مهندسی ارزش دارند.

وی بیان داشت: یکی از طرح های حال حاضر شهرداری کرج احداث تقاطع غیرهمسطح میدان شهید آجرلو است که بخش ها و دستگاه های مختلفی چون سپاه حوزه حضرت امام حسن مجتبی(ع)، نیروی انتظامی، اداره مخابرات و … از نحوه اجرای طرح تاثیر پذیرفته و صاحب نفع یا ضرر می شوند.

کمالی زاده ادامه داد: از همین رو برگزاری سمینار پیش مطالعات اجرای طرح با توجه به حساسیت آن با هدف افزایش شاخص ارزش با حضور ذینفعان در دستور کار قرار گرفت که نخستین جلسه از این جلسات با حضور مسئولان و مدیران مرتبط از جمله قطار شهری کرج برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *