• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۳۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

منطقه ۱۲ کرج روی مدار آبادانی

Byrotitr

اکتبر 14, 2014

روتیتر:عصر روز گذشته مردم و مسئولان شهری و استانی در بلوار جهاد منطقه کیانمهر دور هم جمع شدند تا افتتاح پارکی را در شب عید بزرگ غدیر جشن بگیرند که در کنار دیگر پروژه ها نویدبخش قرار گرفتن منطقه ۱۲روی ریل آبادانی و توسعه است.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر،آیین افتتاح متمرکز پروژه های عمرانی منطقه ۱۲ کرج شامل: گشایش پارک ۵/۲ هکتاری ورزش با اعتباری بالغ بر ۴/۲ میلیارد تومان، آغاز عملیات اجرایی احداث پارک ۵/۲ هکتاری غدیر با پیش بینی اعتبار ۲ میلیارد تومانی در منطقه آق تپه، گشایش پارک محله ای مهدیه در منطقه کیانمهر با اعتباری بالغ بر ۳/۱ میلیارد تومان، افتتاح ناحیه خدمات شهری کیانمهر، آسفالت بلوار آزادی، کوی مهر و خیابان گلستان یکم در کنار آسفالت و جدولگذاری خیابان بوستان و آغاز احداث ساختمان معاونت خدمات شهری منطقه ۱۲ با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیون تومان عصر روز گذشته و همزمان با شب عید سعید غدیر برگزار شد.

به جهت محرومیت نسبی مناطق کیانمهر و آق تپه از چرخه توسعه شهری که کارشناسان مهاجرپذیری بالا، وجود ساخت و سازهای غیر مجاز و نیز عدم مشارکت شهروندان در پرداخت به موقع عوارض شهری را علل عمده آن معرفی می کنند، افتتاحیه روز گذشته به نوعی جشن محرومیت زدایی از این محلات نیز به شمار می رود و از دیگر سو، با توجه به محدودیت های مالی، ابتکار شهرداری کرج در افتتاح پیش از موعد پروژه پارک ورزش با استفاده از تسهیلات بانکی نشان از تزریق روحیه جهادی و تاسی از منویات مقام معظم رهبری در بدنه شورا و شهرداری دارد که با وجود موانع و مشکلات اعتباری اما اجازه تاثیرگذاری شرایط نامناسب اقتصادی بر روند پیشرفت فیزیکی پروژه ها را نمی دهند.

بعد از تشکیل منطقه ۱۲ که با هدف اعتلای کمی و کیفی خدمت رسانی به شهروندان و نیز کاهش فشارها بر منطقه ۴ شهرداری انجام شد، اکنون مهرشهر همچون نگینی بر تارک آسمان ایران کوچک می درخشد و مدیریت شهری نیز عزم خود را برای محرومیت زدایی از گوشه گوشه این دو منطقه جزم کرده تا لبخند رضایت و امیدواری بر چهره تمامی ساکنین نقش بندد و آنان با امید بیشتر در کنار تدبیر اندیشی مسئولان شهری قرار گیرند.

همچنین با انجام توافق بزرگ و تاریخی مدیریت شهری با مالک باغ سیب مهرشهر برای تبدیل عمده این باغ به فضاهای تفریحی، ورزشی، فضای سبز و فرهنگی که در آینده ای نزدیک عملیاتی و اجرا خواهد شد، شاهد افزایش سرانه های خدماتی و فضای سبز در منطقه مهرشهر (مناطق ۴ و ۱۲) خواهیم بود و شاید یکی از رویکردهای مثبت شورای چهارم شهر همین نگاه عدالت محور در توسعه متوازن کلانشهر و نیز محرومیت زدایی از محلات کمتر برخوردار باشد.

در افتتاحیه روز گذشته شاهد حضور پر شور شهروندان بویژه نوجوانان و جوانان، همچنین خانواده های معظم شهداء، ایثارگران و جانبازان بودیم و علاوه بر حضور مقامات نظامی و انتظامی، مسئولان استانی و شهری، شهردار، معاونین، مدیران مناطق و ستادی شهرداری کرج و مدیران عامل سازمان های تابعه، محمدصادق باغستانی، داود وحیدی، محمد علی بخشی، مریم قهرمانی و رضا شریفی از اعضای شورای اسلامی شهر کرج نیز از نزدیک شاهد به ثمر نشستن گوشه هایی از جهاد عمرانی مدیریت شهری در سال “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” بودند.

محمدعلی بخشی نایب رئیس شورای شهر، علی ترکاشوند شهردار کلانشهر کرج، حجت الاسلام و المسلمین یداله رضایی امام جمعه مهرشهر و برزو سلیمانی مدیر منطقه ۱۲ سخنرانان مراسم روز گذشته بودند که هر یک از زاویه نگاه خویش به ماجرا نگریستند و به بیان مطالبی پرداختند.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج در این مراسم، افتتاح پروژه های عمرانی در سراسر کلانشهر کرج را حاصل یک کار جمعی خواند و گفت: تیم مدیریت شهری تا کنون عملکرد مطلوبی از خود بجای گذاشته است.

محمد علی بخشی با بیان اینکه با بهره برداری از هر پروژه یک خدمت دیگر به شهروندان رونمایی میشود، وظیفه شناسی را اولویت کار مجموعه مدیریت شهری اعلام کرد و با اشاره به سخن ارزشمند امام علی (ع) که انسان های ارزشمند را از روی صداقت و امانتداری بشناسید، گفت: تلاش اعضای شورای شهر و شهرداری کرج داشتن و حفظ کردن این دو خصیصه است.

احداث بزرگ ترین پارک کرج در باغ سیب

شهردار کلانشهر کرج نیز طی سخنانی با بیان اینکه به دنبال جهاد عمرانی مدیریت شهری، پارک ورزش یک سال زودتر از موعد به بهره برداری رسید، اظهار داشت: بزودی و با عملیاتی شدن توافق بزرگ با مالک باغ سیب، شاهد احداث بزرگ ترین پارک کرج در این فضا خواهیم بود.

علی ترکاشوند ادامه داد: به دلیل جمعیت زیاد منطقه و نیاز مبرم اهالی به فضاهای تفریحی و ورزشی، مدیریت شهری عزم خود را برای بهره برداری زودتر از موعد پارک ورزش جزم کرد که به حمد الهی و با حمایت های شورای اسلامی شهر و همراهی مدیر منطقه ۱۲ و دیگر عوامل اجرایی پروژه، این مهم محقق شد و امروز در مراسمی حضور یافته ایم که در روند معمول خود باید یکسال دیگر برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه شعار ملی امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شده است، نیز بر ارایه چنین خدمتی از سوی مسئولان به مردم دلالت دارد، گفت: البته تمامی اقدامات مدیریت شهری در سایه مشارکت و همراهی شهروندان محقق شود و در غیر این صورت، شهرداریها به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی به جز مبالغ پرداختی از سوی شهروندان به منابع مالی دیگری برای تزریق به پروژه های عمرانی، خدماتی، ورزشی و فرهنگی دسترسی ندارند و در واقع امروز بخش اعظمی از عملکرد مدیریت شهری کرج مرهون نگاه مثبت و همراهی مطلوب شهروندان است.

این مسئول با اشاره به مساحت دو و نیم هکتاری بودن پارک ورزش عنوان کرد: تسریع در بهره برداری این پارک نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار مازاد بود که با تدبیر شورای اسلامی شهر در زمینه استفاده از تسهیلات بانکی و همت شبانه روزی سازمان پارکها و منطقه ۱۲ شهرداری کرج تحقق یافت.

کلیددار شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش توجه به عمران و آبادانی شهر از سوی مجموعه مدیریت شهری کرج را یادآور شد و گفت: جایگاه اجرای پروژه های عمرانی در شهر به گونه ای است که امروز در جای جای این کلانشهر شاهد تلاش عمرانی این مجموعه هستیم.

وی، ارائه خدمات عمرانی را حاکی از سیاست های مجموعه مدیریت شهری دانست و با بیان اینکه، حرکت به سوی آبادنی و عمران شهری باید بر اساس قاعده و روش های مدیریتی مناسبی شکل گیرد، عنوان کرد: شهرداری و شورا نیز با برنامه ریزی های مدون شهری در زمینه رفع نیازهای شهری موفق عمل می کنند و از جمله این برنامه ها و سیاست ها راه اندازی منطقه ۱۲ است.

ترکاشوند در پایان، تعهد و عمل به وظایف و مسئولیت های مدیریتی را از ارکان مهم اداره شهر بیان کرد و افزود: به نتیجه رساندن طرح ها و پروژه های عمرانی در کلانشهر کرج با توجه به امکانات و اعتبارات موجود رسالت سنگین و خطیری است که مجموعه مدیریت شهری اهتمام ویژه ای برای به انجام رساندن این مهم دارد.

پروژه های عمرانی حاصل تلاش مسئولان شهری است

امام جمعه مهرشهر نیز عید سعید غدیر را اقیانوسی جوشان عنوان کرد و افزود: این اقیانوس بعد از یکهزار و ۴۳۵ سال علی رغم تلاش دشمنان خدا و سیره نبوت و ولایت همچنان نورانی است.

حجت الاسلام یداله رضایی روز غدیر را روزی دانست که شیطان به هدف خود نرسید و بینی اش به خاک مالیده شد چرا که امامت آغاز شد و پایه های دین مبین اسلام محکم تر از قبل در جایگاه خود ایستادند.

وی تلاش مدیریت منطقه ۱۲ را قابل تقدیر دانست و گفت: پارک آق تپه نیز یکی از نیازهای منطقه بود که با کارشناسی مطلوب مورد تشخیص قرار گرفته و کلنگ آن به زمین خورد.

مدیریت شهری برای محرومیت زدایی از محلات کم برخوردار خیز برداشته است

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری کرج با اذعان به محرومیت های این منطقه بویژه در آق تپه و سهرابیه، از خیز مدیریت شهری برای توسعه و محرومیت زدایی از محلات کم برخوردار سخن گفت و از احداث پارک بزرگ ورزشی و دیگر پروژه های عمرانی به عنوان گامی در همین راستا یاد کرد.

برزو سلیمانی با تاکید بر ضرورت بالا بردن سرعت عمل در خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار بیان داشت: به منظور تسهیل در رفاه حال شهروندان این مناطق باید به سطح قابل قبول برسند.

این مسئول با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی عنوان کرد: منطقه ۱۲ شهرداری کرج در راستای منویات رهبر کبیر انقلاب گام بر می دارد و در همین راستا، پارک دو و نیم هکتاری ورزش یک سال زودتر از موعد به بهره برداری رسید.

وی در ادامه به عزم جهادی در کارکنان منطقه اشاره کرد و گفت: دیگر پروژه های انجام شده در سطح منطقه نیز با عزمی جدی اجرایی شد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری کرج در خصوص وظیفه شناسی کارکنان و مسئولان منطقه عنوان کرد: عوامل اجرایی پروژه ها اکثر ایام تعطیل را در کنار خانواده نبودند تا پروژه ها سریع تر در اختیار شهروندان قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *