• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۸:۱۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

وضعیت مراکز درمانی در کرج اصلا مطلوب نیست

Byrotitr

اکتبر 14, 2014

روتیتر:رئیس شورای اسلامی شهر کرج با انتقاد از وضعیت مراکز درمانی در این کلانشهر، از نارضایتی و گلایه مندی شهروندان از نحوه خدمات رسانی بیمارستان های دولتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،محمود دادگو که در نشست مشترک اعضای شورای شهر کرج با اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان البرز سخن می گفت، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: بنده برای رضایتمندی خود یا دیگران نمی توانم از بیان حقایق چشم پوشی کنم و متاسفانه امروز وضعیت خدمات رسانی در مراکز درمانی به بیماران و مراجعه کنندگان اصلا مطلوب نیست و تا گذر شهروندان و مسئولان به این مراکز نیفتد، نمی توان به عمق ماجرا پی برد.

رئیس پارلمان شهری کرج با بیان اینکه اعتلای بهداشت همگانی و ارتقای سطح سلامت از اولویت های جدی مدیریت شهری است و در این زمینه آماده همکاری و تعامل با سایر ارگانها بویژه دانشگاه علوم پزشکی هستیم، ادامه داد: البته مدیریت شهری از خود رفع تقصیر نمی کند و ما نیز به عنوان متولیان اصلی اداره شهر باید برای روان سازی ترافیک، توسعه فضای سبز، احداث فضاهای فرهنگی و ورزشی، توجه به نیازهای روحی شهروندان و ایجاد بستر مناسب برای توسعه ورزش های همگانی و صبحگاهی تلاش بیشتری داشته باشیم. برای مثال، اکنون در کلانشهر کرج جای اختصاص یکی از مسیرهای اصلی شهر برای تردد دوچرخه سوارها خالی است و اقدامات نمادین این چنینی می تواند شعارها در زمینه ارتقای سطح بهداشت عمومی را به واقعیت نزدیک تر کند.
دادگو افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان البرز به عنوان متولی ایجاد، توسعه و نگهداری فضاهای درمانی موظف است به وظایف ذاتی خویش در این باره عمل نماید و به نگرانی شهروندان در زمینه فقر فضاهای درمانی پایان بخشد؛ چرا که فاصله حرف تا عمل مسئولان در زمینه ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات رسانی افزایش پیدا کرده و باید تلنگری به خودمان بزنیم.
وی با تشکر از اقدامات مثبت و دغدغه های دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان که با اجرای برنامه تحول نظام سلامت تبلور خاصی پیدا کرد، بیان داشت: خوشبختانه رویکرد دولت جدید به نسبت دولت های گذشته در تکمیل پروژه های نیمه تمام درمانی و افزوده شدن تخت های بیمارستانی و بخش های فوق تخصصی و تخحصی به بیمارستانهای موجود جدی تر است و امیدوارم در میان مدت و بلند مدت شاهد ایجاد تحولات اساسی و دسترسی آسان مردم به خدمات ارزان، باکیفیت و مطلوب پزشکی باشیم.
وی با لبیک به درخواست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز مبنی بر حمایت از فعالیت های بخش خصوصی در زمینه احداث بیمارستان و درمانگاه در محلات کم برخوردار ایران کوچک، به تشریح سیاست های حمایتی و تشویقی شهرداری کرج در این زمینه پرداخت.
وی در ادامه توجه به سلامت و امنیت در مراکز درمانی را مهم ارزیابی کرد و گفت: دولتها موظفند سرمایه گذاری کلانی برای ارتقاء سطح درمان در مناطق مختلف انجام دهند.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج در خصوص هماهنگی بیشتر شورای شهر با مراکز درمانی اظهار داشت: شورای شهر به عنوان یک هماهنگ کننده میان آحاد جامعه و بدنه دولت می تواند نقش بسزایی در جذب اعتبارات و امکانات لازم مراکز درمانی داشته باشد.
وی در پایان توسعه مراکز درمانی و بهداشتی در کرج را مهم ارزیابی کرد و گفت: کمبود مراکز درمانی در کلانشهر کرج، مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است و مردم برای درمان مجبور بودند که به تهران مراجعه کنند و این امر موجب افزایش بار ترافیکی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *