• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

وجود فرهنگسراها در سطح شهرعاملی برای حمایت از قشر جوان

Byrotitr

اکتبر 14, 2014

روتیتر:رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، خانواده و بانوان با اشاره به فعالیت ۱۶ فرهنگسرا و خانه فرهنگ در کلانشهر کرج، وجود فرهنگسرا در سطح شهر را عاملی برای حمایت از قشر جوان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،سعید فیروزگاه در بازدید از فرهنگسرای در دست احداث شهید آوینی واقع در منطقه ۱۱ شهرداری کرج هدف از ایجاد فرهنگسراها را ارتقای سطح فرهنگ، آگاهی های عمومی، سرمایه های اجتماعی، حمایت از گروه های جوان و راهنمایی آنها در فراگیری پیشه ها و هنرهای مختلف عنوان کرد.

این عضو شورا غنی سازی اوقات فراغت و ایجاد تفریحات سالم را از دیگر اهداف ایجاد فرهنگ سراها ذکر و عنوان کرد: فرهنگسرا‌ها نقش بسزایی در رشد رفتار‌های اجتماعی مطلوب در سطح شهر داشته و موجب رشد کیفی در تمام زمینه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد فرهنگسرا یکی از وظایف مجموعه مدیریت شهری است، اظهار داشت: شورای اسلامی و شهرداری کرج با احداث این نهاد اجتماعی اهتمام ویژه ای در راستای تقویت امور فرهنگی شهر دارد.

رئیس کمیسون فرهنگی، اجتماعی، خانواده و بانوان عدم وجود فرهنگسرا را برای جوانان مضر اعلام کرد و افزود: جوانانی که نمی‌توانند اوقات فراغت خود را در محیط سالم فرهنگی بگذرانند، برای کشف و بارور کردن استعدادهای خود به جای نوشتن شعر، داستان، فرا گیری هنر و تعالی روح خود، به ناهنجاری‌ها و تفریحات ناسالم و پر خطر روی می‌آورند.

اقدامات عمرانی در فرهنگسرای شهید آوینی تکمیل شده است

در ادامه مدیر منطقه ۱۱ شهرداری کرج از تکمیل اقدامات عمرانی در فرهنگسرای شهید آوینی خبر داد و افزود: عملیات جدول گذاری، محوطه سازی اطراف فرهنگسرا مخروط ریزی و اصلاح کف معابر حاشیه فرهنگسرا اجرایی شده است.

حسین عطایی متراژ جدولگذاری در این محدوده را ۳۲۰ متر مربع ذکر و عنوان کرد: تایل گذاری پیاده روهای پیرامون ساختمان فرهنگسرا با مساحت ۱۸۶ متر مربع اجرایی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه فرهنگسرای شهید آوینی در زمینی به مساحت ۵۴۰ متر مربع احداث شده و موقعیت اعیانی آن به گونه ای است که از چهار طرف دارای نما است، اظهار داشت: نهایت دقت به کار گرفته شده تا دسترسی شهروندان به فرهنگسرا تسهیل شود.

وی در پایان از اتمام وصل انشعابات آب، برق، گاز و تلفن در ساختمان فرهنگسرا خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *