• خرداد ۲۸, ۱۴۰۳ ۰۶:۰۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

توسعه کمربند سبز شهری راهکار مناسبی برای مقابله با آلودگی هوا و ریزگردها است

Byrotit

اکتبر 6, 2018

روتیتر:سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، گفت: توسعه کمربند سبز شهری راهکار مناسبی برای مقابله با آلودگی هوا کرج و ریزگردها است.

به گزارش روتیتر: پیمان بضاعتی پور ، اظهار کرد: یکی از اولویت های کاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج حفظ و نگهداری از درختان کاشته شده در حاشیه شهر است که به همین منظور در سال های اخیر اقدامات گسترده ای درجهت توسعه درختکاری وجنگل کاری کمربند سبز شهری صورت گرفته است.

وی افزود: پوشش گیاهی، مراتع، جنگل‌ها و فضای سبز در هر شهری جزو سرمایه‌ها و ثروت آن به حساب می‌آیند که حفاظت از این گنجینه ارزشمند در توسعه و آبادانی شهر نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه درختکاری فعالیتی اثربخش در جهت حفاظت از محیط زیست و تضمین زندگی آیندگان محسوب می شود، عنوان کرد: درختکاری اقدامی است که با نهادینه شدن و ارتقای فرهنگ عمومی نسبت به اهمیت و جایگاه طبیعت می تواند راهگشای حفظ منابع طبیعی به عنوان گنجینه ملی باشد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش مشکلات زیست محیطی درسال های  اخیر و آلودگی هوای کلانشهر کرج سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج یکی از اولویت های کاری خود را حفظ و نگهداری از درختان کاشته شده حاشیه شهر قرار داده و اقدامات گسترده ای را در جهت توسعه درختکاری و جنگل کاری کمربند سبز شهری برنامه ریزی کرده است.

به گفته بضاعتی پور، از جمله این اقدامات حفظ و نگهداری درختان کاشته شده در مجموعه ۴۰۰ هکتاری باغستان، اراضی بیجی و حصار است که عملیات اجرایی آن شامل مراقبت از نهال های کاشته شده، مبارزه با آفات و سم پاشی درختان و  تجهیز سیستم آبیاری آن به صورت تحت فشار و قطره ای است.

این مسئول افزود: همچنین در سالیان اخیر با توجه به لزوم بحث  کمبود منابع آبی درانتخاب و کاشت گونه های کم آب و مقاوم در تمامی مراحل احداث پروژه رعایت شده و تابستان امسال به رغم افزایش بی سابقه دما، سیستم تامین منابع آبی و آب رسانی به پروژه های مذکور نیز به نحو صحیحی مدیریت شده است.

بضاعتی پور اضافه کرد: مجموعه این اقدامات علاوه بر تلطیف هوا، مقابله و جلوگیری از ریز گردها و ایجاد تغییر در هویت بصری شهر می تواند معضل کمبود مکان های تفریحی و تفرجگاه ها شهری را نیز تقویت کند که هم اکنون خصوصا در روزهای تعطیل بسیاری از ورزشکاران و خانواده ها اوقات فراغت خود را با حضور در این مکان ها  سپری می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *