• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ارتقا فردیس به شهرستان تاثیری در رشد حوزه ورزش و کاهش محرومیت ها نداشت

Byrotitr

دسامبر 9, 2014

روتیتر:امام جمعه فردیس با بیان اینکه برغم ارتقای فردیس به شهرستان هنوز زیرساخت های ورزش فقیر است، خواستار توجه ببشتر مسئولان به دغدغه های جوانان و ورزشکاران شد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،آیین تودیع و معارفه مدیر اداره ورزش و جوانان فردیس بهانه ای شد تا مسئولان این شهرستان به بیان کاستی های بخش ورزش منطقه بپردازند.

حجت الاسلام علی اکبر ایمانی امام جمعه فردیس نخستین سخنران این آیین بود که اظهار داشت: هرچند فردیس به شهرستان ارتقاء یافت اما امکانات ورزشی آن همپای ارتقای سطح تشکیلاتی منطقه رشد نکرده، حوزه ورزش با سلامت مردم به ویژه نوجوانان و جوانان سر و کار دارد، برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی همچون اعتیاد و غنی سازی اوقات فراغت مردم باید ورزش را تقویت کرد.

وی گفت: بخش عمده جمعیت ۶۰۰ هزار نفری فردیس نوجوانان و جوانان هستند و توسعه فضاهای ورزشی در این شهرستان باید درصدر اولویت ها قرار گیرد.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به اینکه شهرستان فردیس در زمینه های گسترش و توسعه فضاها و اماکن و فراهم سازی امکانات و تجهیزات ورزشی کمبودهای زیادی دارد از مدیران استانی انتظار می رود با توجه به استعدادها نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشند.

امام جمعه شهرستان فردیس یادآور شد: کمبود امکانات ورزشی از گلایه های همیشگی جامعه ورزشی در نشست ها با امام جمعه است، ورزشکاران همواره مورد توجه مقام معظم رهبری و مسئولان عالی رتبه کشور قرار داشته اند به گونه ای که بارها این بزرگواران ضمن صدور پیام تبریک و دیدار با قهرمانان و مدال آوران ورزشی آنان را مورد تفقد و تشویق قرار دادند.

امام جمعه فردیس ادامه داد: با افزایش روحیه، توان و قدرت باید ورزشکاران را درتا رسیدن به میادین جهانی پشتیبانی کنیم، ورزش برای جوانان یک امر واجب است، زیرا نشاط و شادابی را به دنبال دارد، اگر امر ورزش را بی اهمیت یا کم اهمیت تلقی کنیم به مردم و جامعه خیانت کرده ایم.

فرماندار فردیس نیز در این مراسم اظهار داشت: اگرچه به لحاظ امکانات مختلف این شهرستان فقیر است اما تلاش های مدیران دلسوزانه و شبانه روزی است.

مهدی مهرور با قدردانی از داود عزیزی سرپرست سابق اداره ورزش و جوانان شهرستان فردیس افزود: در دوره مسئولیت وی، بخش ورزش با کمترین امکانات و بودجه موفقیت های خوبی کسب کرد، ورزش نماد قدرت، صلابت، ایستادگی و ارزشهای والای انسانی است و اداره ورزش و جوانان فردیس همواره سعی بر این داشته که این امر به نحو احسن محقق کند.

وی با تاکید بر استفاده از پتانسیل و ظرفیت بسیار خوب این شهرستان در امر ورزش افزود: توسعه ورزش به عنوان یکی از اولویت های اصلی مسئولان فردیس است و باید به دنبال رفع موانع رشد و شکوفایی استعدادهای بخش ورزشی این شهرستان باشیم.

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در این مراسم سخنان خود را با بیان مشکلات و موانع آغاز کرد و بیان داشت: امسال اعتبارات کارشناسی بخش ورزش استان را ندادند و سهم شهرستان فردیس در این بخش از بین رفت.

رضا گل محمدی افزود: برغم اینکه دولت دستور به خاطر محدودیت اعتباری و وجود پروژه های نیمه تمام، احداث طرح های جدید را منتفی کرده اما اداره کل ورزش و جوانان البرز به زودی ساخت یک پروژه ورزشی را در فردیس آغاز می کند.

وی گفت: هرچند امسال اعتبارات بخش عمرانی ورزش استان سه برابر شده لیکن کافی نیست و رقم اعتبار برای حمایت از ۲۲۰ هیات ورزشی هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

در پایان سرپرست سابق اداره ورزش و جوانان فردیس گفت: با کمترین بودجه و امکانات در مدت یکسال از آغاز فعالیت این اداره برنامه های خوبی در بخش مسابقه های ورزشی و ارتقای سطح ورزش منطقه اجرا شد.

داود عزیزی، از موفقیت های تیم های کشتی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، بوکس، شنای بانوان، دوومیدانی، تکواندو و آمادگی جسمانی فردیس در رقابت های کشوری و استانی سخن به میان آورد.

وی اظهار کرد: همچنین مسابقات کاراته کشوری ایشین ریو در دو بخش آقایان و بانوان، داژبال قهرمانی کشور، کاراته ناشنوایان کشور، لیگ اسکیت نونهالان و نوجوانان دختر و پسر به میزبانی شهرستان فردیس برگزار شد.

عزیزی، برگزاری همایش بزرگ هنرجویان و مربیان رزمی فردیس و همایش زوج های جوان با حضور ۲۴۰ زوج از دیگر برنامه ها برشمرد و از ساماندهی ۱۲ هزار ورزشکار در رشته های مختلف ورزشی فردیس خبر داد.

سرپرست سابق اداره ورزش و جوانان فردیس اعلام کرد: صدور هفت مجوز پروانه بهره برداری سالنهای ورزشی خصوصی، تمدید هشت مجوز پروانه بهره برداری سالن های ورزشی خصوصی، ۶۵ بازرسی از سالنهای ورزشی فاقد مجوز و اخذ تعهد مبنی بر دریافت پروانه بهره برداری و تشکیل ۵۴ پرونده باشگاه های فاقد مجوز و پیگیری در جهت صدور مجوز از اقدامات صورت گرفته طی این یکسال تصدی بوده است.

عزیزی افزود: راه اندازی ۱۷ هیات ورزشی در شهرستان فردیس از دیگر اقدامات انجام شده این اداره طی این مدت بود.

این آیین در سالن اجتماعات شهرداری منطقه ۱۰ کرج با حضور مدیر منطقه ۱۰ کرج، وحیدی عضو شورای اسلامی شهر کرج برگزار و مهدی محبی به عنوان سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان فردیس معرفی شد.

شهرستان ۶۰۰ هزار نفری فردیس در جنوب شرقی کرج قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *