• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۵:۱۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

۵ قرارداد ۲۰ میلیارد ریالی برای فروش محصولات دانش بنیان البرز منعقد شد

Byrotitr

دسامبر 11, 2014

 

روتیتر:

رئیس پارک علم و فناوری البرز از عقد قراردادهای تجاری برای اولین بار در حوزه های نمایشگاهی با هدف تجاری سازی و ایجاد ارتباط بین محصولات دانش بنیان و فن آورانه و مشتریان و مصرف کنندگان خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر  ،عطاء الله ربانی اظهار داشت: در اولین روز نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری البرز پنج قرارداد فروش محصولات فن آورانه بین تعدادی از شرکتهای دانش بنیان و دستگاه های اجرایی بخش خصوصی منعقد و به صورت عملی و اجرایی برای اولین بار در فضای نمایشگاهی البرز تجاری سازی محصولات دانش بنیان و فن آرانه متخصصان و پژوهشگران البرز فراهم شد که این می تواند تحولی موثر و بزرگ در زمینه توسعه شرکتهای دانش بنیان و فن آورانه ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تجاری سازی محصولات فن آورانه یکی از دغدغه های اصلی مبتکران مخترعان به شمار می رود و این مهم از پیش شرطهای توسعه فعالیتهای دانش بنیان و فن آورانه است، افزود: ارزش این قراردادها بیش از ۲۰ میلیارد ریال است.

این مسئول عنوان کرد: ایجاد زمینه تجاری سازی محصولات دانش بنیان یکی از وظایف پارکهای علم و فناوری است که پارک علم و فناوری البرز برنامه های مدون و ویژه ای برای تحقق تجاری سازی محصولات دانش بنیان و فن آورانه دارد، عقد چندین قرارداد به ارزش بیش از ۲۰ میلیون ریال در اولین روز نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز نیز در راستای تحقق این وظیفه است.

رییس پارک علم و فناوری البرز ادامه داد: طی این قراردادها، محصولات دانش بنیان و فن آورانه به متقاضیان این محصولات در بخش خصوصی و برخی از دستگاه های دولتی فروخته شد، بسیاری از محصولات دانش بنیان تولید شده در استان البرز نه تنها قابلیت رقابت با نمونه های خارجی خود را دارند بلکه در بسیاری از موارد از کیفیت بهتر و قیمت ارزان تری برخوردار هستند.

این مسئول اظهار داشت: این محصولات شامل آنتن های پیشرفته برای فروش به شرکتهای مخابراتی معتبر و تعدادی دیگر از دستگاه های مرتبط و فروش کوره های تولید زغال چوب بدون ایجاد دود و آلودگی به بخش خصوصی از دیگر قراردادهای منعقد شده در این نمایشگاه است.

وی گفت: هر دو شرکتی که محصولات خودرو در این نمایشگاه طی قراردادهای تعیین شده به فروش رسانده اند از شرکتهای عضو پارک علم و فناوری البرز هستند.

ربانی اظهار داشت: برنامه ریزی انجام شده در اولین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در استان البرز به گونه ای است که تا پایان زمان برگزاری این نمایشگاه مشتریانی که متقاضی محصولات دانش بنیان و فن آورانه شرکتهای حاضر در این نمایشگاه هستند می توانند از تسهیلاتی مانند لیزینگ محصولات دانش بنیان استفاده و نسبت به عقد قرارداد با تولید کنندگان اقدام کنند.

رییس پارک علم و فناوری البرز ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی، مسئولیت لیزینگ محصولات شرکتهای دانش بنیان را بر عهده دارند و مشتریان در صورت استفاده و خرید محصولات دانش بنیان می توانند مبلغ قرارداد را به صورت اقساط با نرخ درصد به صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت و صندوق نوآوری مبلغ ارزش محصولات را به صورت نقد به شرکتهای دانش بنیان پرداخت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *