• خرداد ۲۹, ۱۴۰۳ ۰۰:۰۰

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

دخالت یکی از مسوولان ساوجبلاغ در انتخاب شهردار کوهسار

Byrotitr

ژانویه 13, 2015

یکی از مسوولان ارشد شهرستانساوجبلاغ در تلاش است تا در روند  انتخاب  شهردار جدید این نشهر دخالت کند.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ، یک منبع آگاه و مطلع که نخواست نامش فاش شود گفت:یکی از مسوولان شهرستان ساوجبلاغ بر خلاف حیطه وظایفش در تلاش است تا در یک فضای غیر منطقس و غیر قانونی در روند انتخاب شهردار کوهسار دخالت کند .

به گفته این منبع آگاه این مسوول که یکی از حامیان پشت پرده تغییر کاربری اراضی ماموت به شهرک صنعتی است  همچون گذشته تلاش می کند تا در امورات مدیریت شهری کوهسار دخالت کرده که اوج این مداخله ها را می توان در روند انتخاب شهردار کوهسار ارزیابی کرد.

این مسوول ساوجبلاغ که حیطه اختیارات و وظایفش به هیچ عنوان به وی اجازه دخالت در امورات داخلی مدیریت شهری بویژه انتخاب شهردار این نشهر را نمی دهد تا کنون از هیچ فشاری برای تاثیر گذاری در این روند خودداری نکرده است.

بر اساس شنیده ها تهدید غیر مستقیم برخی از اعضای شورای کوهسار از جمله ابزارهای اعمال فشار وی دراین رابطه به شمار می رود.

مسوولان محلی و مردم شهر کوهسار از مقامات عالی استان و دولت تدبیر و امید بویژه وزارت کشور در خواست دارند که مانع از دخالت افزاد غیر مسوول در اموراتی همچون انتخاب شهردار و سایر مسایل مستقل شوند.

بر اساس قانون هیچ مرجعی حق دخالت در روند انتخاب شهرداران توسط شوراها  را ندارد فقط برخی از نهاد ها می توانند نسبت به تایید صلاحیت و یا رد صلاحیت شهرداران انتخاب شده اقدام کنند . که البته دخالت این مسوول خارج از رویه تایید و یا رد صلاحیت گزینه های شهردار کوهسار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *