• خرداد ۲۸, ۱۴۰۳ ۰۹:۵۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

کلانشهر کرج برای آبادانی به جدیت مناطق شهرداری برای جذب درآمدهای پایدار نیاز دارد

روتیتر:قائم مقام شهردار کرج، جذب درآمدهای پایدار از سوی مناطق ۱۲ گانه شهرداری را به منظور اجرای طرح های کلان که انتفاع و آبادنی شهر را در پی دارند، ضروری ذکر کرد و افزود: این مهم باید در اولویت برنامه های شهرداری های مناطق قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،محمد رضا رضاپور با بیان اینکه جذب درآمدهای پایدار به ویژه در مناطق مستعد باید روندی صعودی داشته باشد، عنوان کرد: اهمیت این موضوع به اندازه ای است که باید زمینه را به طور جدی برای اتخاذ تصمیمات کاربردی در راستای تحقق این مهم فراهم کرد؛ آنچه نیاز امروز شهر است اجرای طرح های کلانی است که مسیر توسعه و عمران شهری در آن تعریف شده است.

وی، شناسایی راهکارهای کسب درآمد های پایدار را ضروری خواند و با بیان اینکه تحقق این موضوع مهم و کلیدی در دستور کار مجموعه شهرداری کرج قرار دارد، اظهارداشت: بهره گیری از ظرفیت نخبگان و کارشناسان اقتصادی می تواند گزینه های مناسب و مطلوبی را در اختیار مسئولان ذیربط با تامین منابع درآمدی قرار دهد؛ شهرداری کرج نیز با اشراف بر اهمیت این موضوع شناسایی راه‌های کسب درآمدهای پایدار را در دستور کار دارد.

رضاپور، اظهارداشت: رسیدن به منابع درآمدی پایدار مبتنی بر به کار بستن مولفه های اقتصاد مقاومتی زمینه را برای عبور از بحرانهای مالی مهیا می کند؛ جذب درآمد های پایدار سبب ارتقاء سطح خدمات رسانی می شود؛ این درآمدهای پایدار با تقویت منابع مالی شهرداری موجب می شود این مجموعه خدمت رسان به خوداتکایی و خودکفایی در زمینه اجرای پروژه های عمران شهری برسد.

وی، هدفمندی در اقدامات شهرداری را امری مهم به منظور اصلاح و تأمین منابع درآمدی ذکر و عنوان کرد: سیاستگذاری درآمدی با هدف تسهیل پیشبرد سیاست های توسعه شهری همچنین ایجاد پایداری و عدالت در تامین منابع درآمدی شهرداری از آیتم های مهمی است که با تحقق درآمدهای پایدار عملی می شود و به تبع آن نیز شهر با بهره گیری از اصول مطلوب و منطقی تری توسعه می یابد.

لزوم بهره گیری از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در مدیریت شهری

قائم مقام شهرداری کرج در ادامه با تاکید بر ضرورت بهره گیری از شاخص های اقتصاد مقاومتی در مدیریت شهری، عنوان کرد: تبیین ابعاد، مؤلفه ها و شاخص های کلیدی اقتصاد مقاومتی در اقتصاد شهری بسیار حائز اهمیت است ضمن آنکه این رویکرد زمینه را برای ارتقاء سطح خدمت رسانی بهینه از سوی مجموعه های خدمات رسان شهری به ویژه مدیریت شهری فراهم می کند.

رضاپور، همچنین بازتعریف توسعه پایدار در چارچوب اقتصاد مقاومتی را امری مهم جهت رسین به منابع درآمدی پایدار ذکر و عنوان کرد: شهرداری کرج برای جاری شدن این رویکرد در سیستم سازمانی تاکید دارد.

قائم مقام شهردار کرج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مبحث مهم «اقتصاد مقاومتی» و ضرورت دستیابی به مولفه های این مبحث مهم و ملی با بیان اینکه هدف از پرداختن به اقتصاد مقاومتی رشد و پویایی اقتصاد است، بیان کرد: آنچه در این راستا لازم و ضروری است، تبیین ابعاد و مؤلفه های اقتصاد مقاومتی در مدیریت شهری است همچنین بهره گیری از ظرفیت ها و یافته های پژوهشی در تدوین سیاست ها و اقدامات اقتصاد مقاومتی است.

گفتنی است، نگاه عمیق و کلان مسئولان و مدیران ارشد شهر به پیشرفت هایی که از راه توسعه پایدار حاصل می شود از راهکارهای تحقق آبادانی شهری می باشد. کلانشهر کرج نیز برای رسیدن به توسعه پایدار به عنوان مهمترین هدف مدیریت شهری، نیاز به تببین نظام مدیریت و برنامه‌ریزی کلان‌شهری توام با نگرش توسعه پایدار  دارد. بازبینی و  پیگیری مصوبه هایی که در نهایت به تمرکز سرمایه های بخش خصوصی و توسعه شهری با محوریت شهرهای اقماری می انجامد امری مهم است که باید به جد دنبال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *