• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۱۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

پشت پرده مصوبه غیر قانونی شورای شهر کرج برای حذف موفق ترین شهردارکرج /مقابله شورای کرج با قانون ، مردم و مسوولان

Byrotitr

سپتامبر 19, 2013

مقابله شورای کرج با همه؛ مردم ، نخبگان ،مسوولان، بزرگان و دلسوزان: تثبیت مدیریت شهری /شورای کرج تغییر مدیریت شهری  با هر گزینه و به هر قیمت ممکن

روتیتر: شورا ها برآمده از رای مردم هستند و موظف و مکلف به عمل به خواسته های قانونی آنها . همان مردمی که اما م راحل (ره) فرمودند؛ میزان رای ملت است.  این میزان اما مقطعی است یا خیر سوالی است که پاسخ آن در فرامین و توصیه های رهبر معظم انقلاب همچون امام راحل (ره) بارها و در مقاطع مختلف خطاب به مسوولان و کارگزاران نظام بیان شده است . ایشان بارها تاکید کرده اند که هدف اول مسوولان اعم از انتخابی یا انتصابی باید جلب رضایت مردم و خدمت به امت اسلامی باشد .

انتخاب شهردار توسط شوراها ی اسلامی شهرها از آن دست وظایفی است که بی تردید و بلا شک قائم ومنوط به رای مردم و جلب و رعایت نظر و درخواست مردم است هرجند قانون آنرا در اختیار شورا نهاده اما همان قانون مشروعیت شوراها را از مردم به آنها بخشیده است  . چه این مردم هستند که  حق دارند در انتخاب شهردار به همراه نخبگان برآمده از جامعه  برای شهر خود نظر و رای صاحب و نافذ بدهند. هر چند اعضای شورای شهر خود را به ناشنیدن و نا فرمانی محترمانه راه دهند .
شورای شهر کرج نیز طی چند هفته اخیر بارها مورد نهیب و تذکر مردم ، نخبگان و مسوولان و دلسوزان قرار گرفته است تا در انتخاب شهردار فارغ از عقده گشایی های معمول و تصویه حساب های شخصی اقدام کند و به جای بی ثباتی به ثبات مدیریت شهری و شهرداری رای دهند تا روند رو به رشد کرج افزایش دهد اما اعضای شورای کرج  در اقدامی به دور از کیان و جایگاه مردم و شورا اقدام به بازی گرفتن مردم در این راه کردند و به دنبال انتخاب آقازاده به عنوان سرپرست مانع از کاندیدا شدن وی به عنوان کاندیدای شهردار کرج شدند و در این راه نیز مصوبه ای را به تصویب رساندن که سراسر قانون را در زیر پای خود نهادند.

قانون و مردم زیر پای برخی اعضای شورای شهر کرج / بازی ناجوانمردانه با مردم  در شان و کیان  شورا ی کرج نیست /

مصوبه کاملا غیر قانونی شورا برای حذف آقازاده از گردونه شهردار شدن

معرفی کاندیداهای شهرداری از سوی شورای شهر یکی از حقوق قانونی اعضا و کاندیداها از هر دو سو به شمار می رود که قانون گذار این حق را برای آنها قایل شده است اما شورای کرج با زیر پا گذاشتن قانون حق کاندیداتوری آقازاده را برای شهردار کرج شدن سلب کرد و مصوب کرد که موفق ترین شهردار کرج حق کاندیداتوری ندارد .

هرچند شورا در ظاهر برای عمل به خواست مردم در مرحله اول سرپرستی و تداوم مدیریت وی را تصویب کرد اما دست های پشت پرده در شورای شهر که به دنبال عقده گشایی و تصویه حساب های شخصی هستند با انحراف از خواسته مردم مصوبه ای کاملا غیر قانونی را به تصویب رساندند و متاسفانه برخی از اعضای نا آگاه شورا نیز به آن تن دادند

شورا بر اساس این مصوبه حق کاندیداتوری آقازاده برای شهرداری کرج را برخلاف قانون صریح مصوب مجلس و هیات دولت سلب کرد و در برابر قانون ایستاد بی آنکه خود را در برابر قانون پاسخگو بداند . شورای چهارم کرج (منظور اکثریت موافق این مصوبه ) متنصفانه روی سایر شوراها را سفید کرد و به جای عمل در حد یک شورای کلانشهر در حد و اندازه  شورایی کاملا بی تجربه و فاقد صلاحیت لازم برای اتخاز تصمیم های مهم  ، ظاهر شد و با مصوبه ای کاملا در تضاد با قانون حق مسلم و قانونی مهندس آقازاده را برای شهردار شدن سلب کرد تا بتواند زمینه مساعد برای ورود افراد ، مهره سوخته سیاسی ، بی تجربه ، بی تخصص ، نا آشنا به کرج و بدون عملکرد و مارنامه شفاف را وارد عرصه انتخاب شهردار کند تا شهرداری ضعیف ، سیاسی و نا کارآمد را انتخاب کند.

گذشته از مغایرت کامل این مصوبه با قانون صریح کشور این اقدام شورا برای سلب حق قانونی آقازاده برای کاندیداتوری شهرداری کرج در تضاد و تقابل کامل با خواست مردم ، نخبگان ، مسوولان ، بزرگان و دلسوزان قرار مبنی بر لزوم ثبات مدیریت شهری قرار دارد.

چه مردم و نخبگان و مسوولان بارها از شورای شهر کرج درخواست کرده بودند که با توجه به عملکرد آقازاده ، شرایط کرج و موفقیت های این شهردار توانمند و منحصر به فرد با انتخاب وی به تثبیت مدیریت شهری رای دهد نه اینکه کرج و مدیریت شهری را دچار بی ثباتی کند .

اما اعضای شورای شهر به تثبیت موفقت آقازاده برای تسکین موقت مردم و سلب خواسته آنها رای داد و در همان مصوبه حق مسلک کاندیداتوری آقازاده را سلب کرد و علاوه بر قد کشیدن در برابر قانون در برابر مردم و نخبگان و تقریبا همه ایستاد تا ثابت کند نه قانون ترمز شورای شهر کرج را می کشد و نه آنها خود را پاسخگو به مردم و مسوولان می دانند.

درخواست مردم و نخبگان و دلسوزان و مسوولان از شورای شهر برای ابقا و تثبیت مدیریت شهرداری کرج که نشات گرفته از رضایت آنها از عملکرد آقازاده است ، در کنار تاکیدات قانون برای رعایت مصالح مردم در مصوبات از سوی اعضای شورای شهر و نص صریح قانون هیچکدام سبب نشد تا شورای شهر کرج به ریاست محمود دادگو  در برابر نفس لجبازانه و غیر منطقی و بی دلیل خود بایستد و در راستای منافع مردم قدم بردارد. و باز بر مصوبه خود اصرار کرد.

تلاش برخی از اعضا  برای بی ثباتی و حذف غیر قانونی  آقازاده و  شهردار شدن گزینه های ضعیف ، سیاسی سوخته ، بی تجربه ، بی تخصص و نا آشنا با کرج

پشت پرده حذف آقازاده گرچه از مخالفت های بی مورد ، کودکانه ، مغرضانه و امتیاز خواهانه دو تن از اعضای شورای شهر  شروع شد اما با گذشت زمان و خود باوری برخی از اعضای شورای شهر- البته نه  در جهت خدمت که در جهت تلاش برای شهردار شدن گزینه های خود – هرکسی فارغ از واقعیت های جامعه کرج و در خواست های مردم اقدام به معرفی کاندیدای خود کرده و تلاش می کند تا گزینه خود را به مسند شهرداری برساند . اما واقعیت این است که اکثر این گزینه ها فاقد  تخصص ، تجربه ،کارآمدی، کارنامه ، آشنایی به شهر و شهرداری و … هستند .

تلاش برای بی ثباتی کرج و حذف آقازاده و همچنین تکاپو برای  شهردار شدن گزینه های سیاسی ، بی تجربه ، نا آشنا ، بدون کارنامه و عملکرد شفاف و بی تخصص تنها در راستای تلاش برای رسیدن به خاصه های شخصی قابل تفسیر است چرا که خواسته مردم تثبیت و تداوم مدیریت آقازاده است .

برخی از اعضای شورا از همان ابتدا تلاش کردند تا با تحت تاثیر قرار دادن اعضای دیگر شرایط تنها حذف آقازاده به جهت تصویه حساب های شخصی و مخالفت های بی دلیل و منطق  رافراهم آورند که در این زمینه می بایست اعضای مستقل شورا در برابر این مخالفت های غیر واقعی بایستند و مانع از بی ثباتی شهرداری و شهر شوند.

خواسته برخی از اعضای  شورا  چیست که آقازاده نمی تواند انجام دهد /آقازاده موفق ترین و رکورد دار ترین شهردار کرج

تغییر شهرداران معمولا بر اساس عملکرد و توانایی و خواسته های قانونی و برنامه ای شوراها استوار بای باشد چه هم قانون تاکید داشته و هم مردم می خواهند . شوراها یا در صورت ضعف مدیریت می بایست دست به تغییر شهرداران بزنند و یا در صورت نارضایتی مردم . در کرج اما آقازاده عین مدیریت کارآمد و سیستمی را اجرا کرده و موفق ترین عملکرد عمرانی و اجرایی را در تمامی حوزه ها از خود به جای گذاشته است .

در این شرایط تلاش برخی از اعضای شورای شهر برای برکناری آقازاده و بی ثباتی شهرداری و مدیریت شهری معنای دیگری را در اذهان مردم نقش می بندد و مطرح می کند که معطوف به امتیاز گیری و سهم خواهی است .

چه شورای شهر تا کنون در خواست برنامه ای و یا عملکردی از آقازاده نداشته که وی قادر به انجام دادن آن نباشد از سوی دیگر عملکرد او نیز فاقد انتقاد های اساسی و بنیادین است و دارای موفقیت های کلانی است که چهره شهر کرج را نسبت به ۴ سال پیش دگرگون ساخته است.

عدم اعلام انتقاد اعضای مخالف تثبیت مدیریت شهری و تنها مخالفت های بی پایه و اساس سبب شده است تا  برای مردم   این پرسش مطرح شود که  خواسته اعضای شورای شهر کرج از آقازاده چیست که وی نمی تواند و قادر به برآوردن آنها نیست . چرا که اگر خواسته آنها عمرانی و عملکردی است چرا بیان نمی کنند تا عملکرد آنها به بوته نقد مردم گذاشته شود و اگر خواسته آنها قانونی و مردمی است چرا اجازه نمی دهند که وی همچون سایر کاندیداها از برنامه های خود دفاع کند.

بی تردید اگر خواسته برخی از اعضای شورای شهر  از شهردار قانونی و عرفی باشد می بایست در جلسات علنی ، به صورت شفاف بیان شود چراکه در غیر اینصورت وجود درخواست های غیر منطقی حتمی و غیر قابل انکار است.

 

 

 

 

 

 

One thought on “پشت پرده مصوبه غیر قانونی شورای شهر کرج برای حذف موفق ترین شهردارکرج /مقابله شورای کرج با قانون ، مردم و مسوولان”
  1. این بدیهی است . چون تداوم حضور آقازاده در پست شهردار کرج ، مترادف افشاگری نقش مخرب شورای قبلی به دلیل دخالت ناصواب آن شورا در جزئیات اجرایی مدیریت شهری خواهد بود . بارز ترین نمونه خیانت آن شورا به شهر کرج ، سرنوشت پروژه تقاطع دانش آموز است که به دلیل تصمیم کاملا غلط و مغرضانۀ شورای سوم ، با توقف مواجه شده و ادامه آن با افزایش هزینه بیش از دو برابر نیبت به مبلغ اولیه انجام خواهد شد . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *