• خرداد ۲۸, ۱۴۰۳ ۱۷:۰۴

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

پشت پرده اولین رای هیات منصفه مطبوعات البرز برای “روتیتر”/ یک عضو هیات منصفه :علیه شما در هیات منصفه جو راه انداخته بودند ،می خواهند با افراد پشت سر شما برخورد کنند

پشت پرده اولین رای هیات منصفه مطبوعات البرز برای “روتیتر”/ یک عضو هیات منصفه :علیه شما در هیات منصفه جو راه انداخته بودند ،می خواهند با افراد پشت سر شما برخورد کنند

روتیتر:هرچه بیشتر می گذرد ابعاد تازه تری از اولین رای یا نظر هیات منصفه تاریخ کرج که در جلسه دادگاه پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر  تشکیل و اعلام شده  بود، روشن می شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ، به دنبال گناهکار تشخیص دادن پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر از سوی هیات محترم منصفه کرج به رغم انتشار جوابیه ، اصلاحیه و عذر خواهی رسمی در  پایگاه خبری به صورت داوطلبانه و به پیشنهاد وکیل مدافع شاکی پرونده “امیر یزدی” در تاریخ تشکیل پرونده یعنی سال ۱۳۹۲ ، یکی از اعضای هیات محترم منصفه که خواست نامش فاش نشود در گفتگویی کوتاه اما تاسف بار تاکید کرد که: در  هیات منصفه علیه شما جو راه انداخته بودند و نمیشد با توجه به جو حاکم شما را تبریه کرد .

این عضو هیات منصفه دادگاه مطبوعات که از بیان نام فرد یا افرادی که اقدام به ایجاد جو تخریبی علیه یکایگاه خبری و تحلیلی دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات خود داری کرد ابعاد دیگری نیز از اولین تصمیم تاریخی هیات منصفه در کناهگار تشخیص دادن پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر پرده برداشت ؛

وی گفت جو حاکم در هیات منصفه این بود که می بایست طوری برخورد شود که افراد پشت پرده رسانه هایی همچون شما حساب کار دستشان بیاید .

وی در پاسخ به تاکید مدیر مسوول پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر مبنی بر اینکه  هیچ فرد یا افرادی در پشت سر ما نیستند و ما مستقل عمل می کنیم ، گفت:” از من چیز بیشتری نپرس و توقه نداشته باش که برای شما توضیح بدهم  جو حاکم در هیات منصفه بر علیه شما بود .

وی با تاکید بر اینکه این موضوعات را در جایی بازگو نکنی خاطرنشان کرد : از ما کاری ساخته نبود.

استقلال و تسلط و آشنایی به حقوق و وظایف مطبوعات شرط اصلی اعضای هیات منصفه

در حالی یکی از اعضای هیات منصفه از اولین رای و تصمیم هیات منصفه مطبوعات البرز که در خصوص پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر صورت گرفته بود پرده بر می دارد که قانون مطبوعات کشور که برای همه لازم الاجرا است و استثنا پذیر نیست تاکید می کند که  اعضای هیات منصفه مطبوعات می بایست به صورت کامل مستقل و فارغ از تعلقات و دلبستگی های گروهی حزبی و جناحی و فردی باشند و از هیچ فشاری تاثیر نپذیرند از سوی دیگر قانون مطبوعات کشور  تاکید دارد که از شروط اصلی اعضای هیات منصفه مطبوعات آشنایی کامل یعنی تسلط به قانون ، شرح وظایف حدود و اختیارات و رسالت مطبوعات که همانا نقد و انتشار اخبار  ، تحلیل ها و انعکاس معضلات می باشد ، است.

با این حال اظهارات تکان دهنده این عضو هیات منصفه مطبوعات کرج نشان در صورت صحت نشان می دهد که برخی از اعضای هیات منصفه این شروط اصلی و لازم و. کافی را رعایت نکرده و بر خلاف قانون مطبوعات در خصوص پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر تصمیم گرفته اند .

این اظهارات درئست بعد از آن بیان شد که در جلسه دادگاه مطبوعات سید مسعود موسوی عضو هیات منصفه دادگاه مطبوعات در جلسه رسیدگی به شکایت امیر یزدی علیه پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ، علیه این پایگاه خبری موضع گیری و صراحتا در جلسه دادگاه و قبل از شور هیات منصفه وی را محکوم به توهین کرد و به نفع شاکی قدم برداشت .

از سوی دیگر نماینده روزنامه نگاران در هیات منصفه نه تنها هیچ دفاعی نکرد که در این خصوص

حتی رییس دادگاه نیز به آن اذعان کرد : که آقای میر حبیبی وقتی نماینده شما در هیات منصفه از شما دفاع نمی کند از من دیگر چه توقعی دارید” بلکه در برابر مواضع سید مسعود موسوی در حمایت از امیر یزدی هیچ اقدامی نکرد .

در عین حال  این سوالات مطرح می شود که؛

۱- هدف هیات منصفه تصمیم گیری وجدانی ، قانونی و مستقل در خصوص شکایت های مطرح شده از  رسانه ها است یا برخورد با عوامل پشت پرده رسانه ها و حامیان آنها- البته در صورت صحت ادعاهای موجود در این خصوص-

۲-آیا اینگونه تصمیم گیری که اتفاقا یکی از اعضای معتقد و مورد اعتماد هیات منصفه پرده از آن برداشت بر اساس قانون و شرح وظایف هیات منصفه و منطبق بر سوگندی است که اعضای هیات منصفه در برابر پیشگاه خدا به قرآن یاد کرده اند؟؟؟؟

با این حال به نظر می رسد که می بایست تجدید نظر اساسی در انتخاب اعضای هیات منصفه مطبوعات

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *