• خرداد ۲۸, ۱۴۰۳ ۱۹:۵۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

تدبیر ویژه شهردار کرج و معاون مالی و اقتصادی؛تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرداری کرج/باپرداخت کلیه تسهیلات دریافتی از بانک شهر در اوج رکود درآمدی

روتیتر سید محمد میرحبیبی : هر چه رکود ساختمانی و اقتصادی در کالبد شهر فشار بیشتری را به نهاد های خدمات رسان بویژه شهرداری ها وارد می سازد ، روی دیگری از تدابیر ویژه و البته موثر و کم تر دیده شده شهردار کرج و تیم اقتصادی اش بیش از پیش نمایان می شود. در شرایطی که برخی از تداوم مدیریت موثر و اثر گذار و گره گشای دکتر ترکاشوند و تیم اقتصادی و عمرانی اش نه تنها خوشنود نیستند که به شدت عصبانی و مترصد بروز اشکال و ایرادی در اجرای برنامه و انجام فعالیت های شهرداری در ابعاد مختلف هستند تا در این شرایط ضربات انتقادی و تخریبی شدیدی را به دکتر ترکاشوند و اعضای اصلی کابینه اش وارد سازند.

گرچه در مقالات و یاد داشت ها و گزارش های تحلیلی بسیاری بر واقعیت اجرای همزمان چندین تقاطع غیر همسطح در اوج رکود درآمدی معطوف به روشن ساختن  توانایی های تصمیماتی و اجرایی شهردار کرج و تیم اقتصادی و عمرانی اش  اشاره و تاکید شده است اما هرچه از عمر مدیریتی دکتر ترکاشوند در راکد ترین سال های اقتصادی طی دو دهه اخیر بویژه رکود صنعت ساختمان و ساخت و ساز که در تمامی شهرهای ایران و کشور های در حال توسعه بیش از ۸۰ در صد اقتصاد شهر را در سیطره خود گرفته اند- برگ های منحصر به فرد از توانایی های مدیریتی وی که محصول مستقیم جسارت ، تجربه های اندوخته شده و سپید کردن تدریجی جوانی خود در عرصه های مدیریتی متعدد در سطح کلان وتخصص وی است رو نمایی می شود.

گرچه در نگاه اولبه دنبال   کاهش تصاعدی صدور پروانه های ساختمانی وسرمایه گذاری در صنعت ساختمان در البرز و بویژه سومین کلانشهر ایران برخی ، به ویژه آندسته که مدیریت ترکاشوند را مانعی بر پنهان ساختن ناتوانی های خود می دانستند در انتظار شکست تدابیر و مدیریت شهردار کرج و تیم عمرانی و اقتصادی او بودند اما خروجی و برایند توفیقات عمرانی و اقتصادی دکتر علی ترکاشوند و معاونین عمرانی و اقتصادی اش در بی بی سابقه ترین رکود درآمدی دو دهه اخیر درشهرداری کرج نشان از قدرت شهردار کرج در تدوین و برنامه ریزی تدابیر ویژه و منطبق با شرایط ویژه زمان داد .

به نحوی که در این شرایط و درحالی که صدور پروانه های ساختمانی در بسیاری از مناطق تا یک پنجم کاهش یافته و به تبع آن درآمدی شهرداری در اوج رکود خود در دو دهه اخیر قرار گرفته است ، بزرگ ترین پروژه های عمرانی ، فرهنگی ، اجتماعی و ترافیکی تاریخ شهرداری کرج  تنها در دو سال اخیر و در زمان مدیریت علی ترکاشوند آغاز ، افتتاح و به بهره برداری رسید .

مدیریت جهادی و جهاد عمرانی شهردار کرج

اجرای پروژه های عمرانی منحصر به فرد در شهر کرج طی دوسال اخیر نظیر ، پل حافظ ، پل شهدای ارتش، تقاطع غیر همسطح شهدای دانش آموز ، پل مکمل سوم خرداد, تقاطع کاج ، اجرای بلوار ۲ کیلومتری ماهان ،اجرای بوستان  عظیم بهشت در منطقه ۱۰ ، ساخت خانه ملت، تقاطع غیر همسطح شهید کچویی, و بهره برداری از دهها پارک ، بوستان و … آنهم ماه ها زودتر از زمان تعیین شده  و اجرای همزمان  چندین پروژه و تقاطع غیر همسطح مانند ، پل عظیم و منحصر به فرد حصارک ، تقاطع غیر همسطح میانجاده، تونل مهر ویلا، تقاطع غیر همسطح امام خمینی (ره) و که اکثرا زودتر از موعد تعیین شده افتتاح و بهبهره برداری خواهد رسید ، بی تردیدنشان از مدیریت جهادی دکتر ترکاشوند شهردار کرج که مورد تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بوده و هست ، دارد.

همزمان با مدیریت جهادی و جهاد عمرانی دکتر ترکاشوند که اینک در شهرداری کرج در حال نهادینه شدن است مدیریت رکود اقتصادی به نحوی که این رکود موجب از کار نیافتادن چرخه عمرانی و اجرای پروژه های عظمی و کلان در کرج  نشود شاید نکتهای مهم تر و اساسی تر به شمار میرود .

چه تامین منابع مالی و مدیریت شرایط رکود که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان اقتصاد مقاومتی یاد کرده اند یکی از شروط لازم و اساسی پیشبرد برنامههای عمرانی و توسعه شهری به شمار می رود .

تحقق اقتصاد مقاومتی با تدبیر ویژه شهردار کرج و تیم اقتصادی

در این شرایط اما دکتر ترکاشوند با درک صحیح ومبتنی بر واقعیات از ویژ ه گی های کلانشهر کرج از یک سو و  شناسایی کاملشرایط حاکم بر فضای اقتصادی کشور که بی تردید ماحصل تجربه های منحصربه فرد وی در عرصه کلان مدیریتی کشور ، تهران و کرج  و تیز هوشی وی از بهره وری حداکثری از داشته های مدیریتی و ابزار های در اختیار از نظر تیم کاری و منابع مالی است ، توانسته است تدابیری را در حوزه اقتصادی اتخاذ کند که نه تنها از رکود اقتصادی و به تبع آن از رکود عمرانی و توسعه ای جلوگیری کرده است بلکه سبب سرعت بخشی به اجرای پروژه های عمرانی و ترافیکی عظیم به عنوان مهمترین اولویت توسعه سومین کلانشهر کشور شده است .

اجرای پیش از موعد پروژه های عمرانی بزرگ و چند وجهی نه تنها سبب بالا رفتن رضات شهروندان از مدیریت شهری شده است بلکه حلقه مفقوده تحقق اقتصاد مقاومتی در  شهرداری ها و مدیریت های شهری است چرا که این اقدام سبب صرفه جویی کلان در هزینه های عمرانی  و وقت شهروندان می شود.

اما نکته ای که می بایست به صورت ویژه به آن پرداخت اتخاذ تدابیر ویژه در تامین منابع مالی مورد نیاز هزینه های عمرانی کلان و جاری شهرداری کرج از سوی دتر ترکاشوند و معاون مالی و اقتصادی است .

به نحوی که در اوج رکود درآمدی بی سابقه در دودهه اخیر شهردرای کرج توانسته  کلیه تسهیلات دریافتی از بانک شهر که برای اجرای پروژه های عمرانی اخذ شده بود را تا مهر ماه سال جاری تصویه کند .

علاوه بر این در حال حاضر شهرداری کرج فاقد معوقه پرداختی به پیمانکاران و پرسنل می باشد که در نوع خود قابل توجه و کم نظیر است چه اکثر شهرداری های کشور در تمای بخش ها دارای معوقه به پیمانکاران و پرسنل می باشد.

این دستاورد ها در زمینه اقتصادی ترجمان واقعی از تحقق اقتصاد مقاومتی در بزرگ ترین نهاد خدمت رسان در استان البرز یعنی شهرداری کرج می باشد که ماحصل حسن تدبیر شهردار کرج و معاونالی و اقتصادی وی می باشد.

در اوج رکود شهرداری تمام تسهیلات خود را تصویه کرده است

محمد احمدی مدیر مالی شهرداری کرج در این ارتباط گفت:با تمهیدات و تدابیر وی‍ژه  ئکتر ترکاشوند و معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج مهندس ایلیات تمامی تسهیلات بانکی به مبلغ هزار میلیارد ریال  که برای اجرای پروژه های عمرانی شهرداری کرج در یافت شده است در نیمه اول سال جاری تصویه و یاز پرداخت شده است .

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۰میلیارد تومان نسبت به سال گذشته و در مدت مشابه افزایش درآمدی داشته ایم ادامه داد : این افزایش ۲۰میلیاردی درآمد شهرداری کرج در حالی رخ داده است که ما امسال نسبت بهسال گذشته در بسیاری از کدهای در آمدی همچون صدور پروانه های ساختمانی ، اخذ جرایم کمیسیون ماده صد که از محل های اصلی جذب درآمد و اعتبار شهرداری های کل کشور و کرج به شمار می رود کاهش درآمد قابل توجهی داشته ایم به نحوی که دچار رکود کم سابقهای بوده ایم.

مدیر مالی شهرداری کرج با اشاره به تامین مالی مورد نیاز پیشرفت پرو‍ژه های عمرانی کلان شهرداری کرج  خاطر نشان کرد: در حالی تامین اعتبار مالی برای پروژه های عمرانی انجام شده است که در زمینه پرداخت های مالی و حقوق و مزایای پرسنل شهرداری کرج شهرداری کرج بهروز بوده و هیچ معوقه ای وجود نداردو تمامی مطالبات پرسنلی به موقع پرداخت شده است .

محمد احمدی اظهارداشت : برای دومین سال پیاپی گزارش عملکرد مالی ۶ ماهه شهرداری کرج بر اساس ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا با هماهنگی حوزه معاونت برنامه ریزی شهرداری و معاونت مالی و اقتصادی  تهیه و تقدیم شورای اسلامی شهر کرج شده است .

مدیر مالی شهرداری کرج تصریح کرد: در زمینه ژرداخت مطالبات پیمانکاران نیز هیچ یک از پیمانکاران عمرانی  مناطق و مرکز دارای مطالبات معوق نمی باشند و کلیه تهدات مالی به آنها نیز پرداخت شد ه است .

وی به روز بودن حوزه مالی و اقتصادی شهرداری کرج بر اساس مطالبات وتهدات ایجاد شده ترا معلول تمهیدات و تدابیر معاونت مالی و اقتصادی و شهردار کرج بر شمرده و تاکید کرده است : این توفیقات با توجه به مشکلات مالی بسیاری که در حالحاضر گریبان تمامی شهرداری هایکشوررا گرفته است قابل توجه و تامل است .

 

One thought on “تدبیر ویژه شهردار کرج و معاون مالی و اقتصادی؛تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرداری کرج/باپرداخت کلیه تسهیلات دریافتی از بانک شهر در اوج رکود درآمدی”
  1. جناب آقای میرحبیبی خیلی ممنون ازذکرنکات مثبت عملکردشهرداری ولی ظاهراجدیدابغیرازمحل خودتان به سایرمناطق شهرسری نزده ایدچراکه درچهارراه طالقانی ک شهیدمصطفی خمینی شهرداری هیچ خدمتی ارائه نمی دهد علیرغم تماسها وگذاشتن کامنت درسایت شهرداری ؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *