• تیر ۱۱, ۱۴۰۳ ۱۴:۴۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

دبیر شورای شهر کرج: نرم افزارهای سیستم اطلاعات مدیریت در شهرداری فعال شود

Byrotit

اکتبر 18, 2015

روتیتر: دبیر اول شورای اسلامی شهر کرج خواستار تهیه و پیاده سازی سیستم اطلاعات مدیریت(mis) در شهرداری ایران کوچک شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،امیرحسام عباسی  بیان داشت: متاسفانه در دستگاهی به عریض و طویلی شهرداری کرج، سیستم گزارش دهی موجود نیست و ارائه بسیاری از اطلاعات و گزارشات به جای سیستم، قائل به فرد است.

وی با انتقاد از این شیوه غلط گزارش دهی و گزارش گیری، خاطرنشان کرد: مدیران واحدها دسترسی مناسبی به اطلاعات یکپارچه و خالص ندارند، که این نوعی اختلال و معضل در عملکرد دستگاه شهرداری ایجاد می کند.
عباسی، با یادآوری اینکه بهره گیری از فناوری های روز و پیشرفته، مدیریت سیستمی را تقویت کرده و از ورود افکار و نگرش های فردی و شخصی جلوگیری می کند، وجود نرم افزارهای اطلاعاتی و گزارش دهی را از جمله امکاناتی ارزیابی کرد که تصمیم گیری را برای مدیران و تصمیم گیران تسهیل می کند.
وی با تاکید بر اینکه با دسترسی به داده ها، امکان تحلیل سیستم و برنامه ریزی در خصوص این اطلاعات وجود دارد که این امر کیفیت تصمیم گیری را ارتقاء می دهد، اضافه کرد: نبود چنین امکاناتی موجب فرسودگی فکر مدیران و اغتشاشات ذهنی آنان شده و سبب می شود ذهن مسئولان با داده های غیرموثق و غیرضروری آلوده شود؛ این آشفتگی ذهنی، بازدهی کاری را کاهش می دهد.
عضو شورای اسلامی شهر کرج، وظیفه اجرای این گونه سیستم ها را بر عهده معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی دانست و تصریح کرد: این معاونت مسئولیت ارتقای شاخص های گزارش گیری و ارائه اطلاعات و داده های مورد نیاز به مسئولان و مدیران را به عهده داشته و باید بکوشد با استفاده از امکانات و فناوری های روز، این داده ها را در اختیار تصمیم گیران قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *