• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۵۲

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

توهین نخست وزیر اسرائیل به رئیس جمهوری ایران؛ استیصال رژیم صهیونیستی

Byrotitr

اکتبر 2, 2013

روتیتر: دیپلماسی مثال زدنی دکتر روحانی و تیم همراه وی نه تنها آمریکا و غرب را به نرمش در برابر ایران و پذیرفتن ایران هسته ای نزدیک و مجبور کرد بلکه سبب شد تا نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی در اقدامی منزجر کننده به رییس جمهور منتخب ایران اهانت های بی سابقه ای  کند . که باز روی دیگری از رسوایی های این رژیم غاصب به شمار می رود.

به گزارش روتیتر ، نوع دفاعیات و صحبت ها ومذاکرات رییس جمهوری وتیم همراهش در سفر به نیویورک کشور های غربی بویژه امریکا و رییس جمهور آنرا مجبور کرد تا با رعایت احترام  درخواست مذاکره با حسن روحانی را رسما اعلام کند و وقتی با مخالفت دیدار حضوری و ملاقات از سوی رییس جمهوری ایران  مواجه شد حتی راضی به تماس تلفنی  با رییس جمهور ایران شدند و رییس جمهور ایران برای اولین بار طی ۳۵ سال اخیر توانست مستقیما در مکالمه با رییس جمهور امریکا همسو با منافع ملی ایران بر خواسته ها و حقوق مسلم ملت شریف و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید و اقدامات خارج از عرف بین الملل و قوانین بین الملل مبنی بر تحریم ها را محکوم سازد .

دیپلماسی دکتر روحانی آنچنان در اولین سفرش تاثیر گذار بود که علاوه بر تاثیر گذاری مثبت بر رفتارها و گفتارهای غرب نسبت به کشور ایران سبب شد تا آنها متفاوت تر از همیشه به خواسته های ایران که اینبار از زبان دکتر روحانی به صورت رودر رو و مستقیم از تریبون بین المللی سازمان ملل متحد بیان می شد گوش دهند و به فکر تجدید نظر در سیاست های خود در قبال ایران بیافتند . در حالی که این توفیقات همه در شرایطی حاصل شد که غرور ملی و خواسته به حق تهران در مسایل مهم مطرحه بین ایران و کشورهای غربی در صحبت ها و مذاکرات  دکتر حسن روحانی رنگ و بویی جدی تر و بایسته تر یافته بود که این امر تحسین ها و تبریک های داخلی فراوانی را به عنوان واکنش طیفهای مختلف اعم از اصولگرا و اصلاح طلب به همراه داشت .

نزدیک شدن گام های ایران برای متقاعد کردن غرب برای پذیرش ایران هسته ای و رفع تحریم ها بدون آنکه ایران از حقوق مسلم خود عقب نشینی کند سبب شد تا نخست وزِیر رژیم غاصب صهیونیستی منافع نا مشروع خود را در منطقه و جهان متزلزل ببیند و در اقدامی بسیار آماتور گونه که محصول استیصال و درماندگی این رژیم نا مشروع است به رییس جمهور ایران توهین های بی سابقه ای را روا دارد.

این توهین ها آنچنان نشان از ضعف این رژیم غاصب داشت که حتی درست پس از اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی ریس این رژیم مجبور شد برای رفع و یا کاهش آثار این استیصال اقدام نخست وزیر خود را توهین به امریکا قلمداد کند . اما واقعیت چیز دیگری است و آن ورود این رژیم غاصب به ورطه شکستی دیگر در برابر ایران و درایت رییس جمهور ایران اسلامی  است.

از سوی دیگر واکنش منفی رییس رژیم اسراییل غاصب نسبت به نخست وزیر این کشور نشان از بروز اختلاف در بین مسوولان عالی رتبه آن به شمار می رود.

در همن رابطه رئیس رژیم‌ صهیونیستی در انتقاد آشکار از نخست‌وزیر این رژیم، مواضع مقامات کابینه در واکنش به احتمال بهبود روابط تهران-واشنگتن را توهین به آمریکا دانست.

به گزارش روتیتر به نقل از فارس ،«شیمون پرز» رئیس رژیم‌صهیونیستی روز یکشنبه از واکنش مقامات اسرائیلی به ارتباط برقرار شده میان مقامات ایرانی و آمریکا انتقاد کرد و آن را اهانت به آمریکا دانست.

روسای‌جمهور ایران و آمریکا اوایل هفته با یکدیگر مکالمه تلفنی داشتند. دو روز پیش از آن هم «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران در حاشیه مذاکرات با ۱+۵، دیداری با همتای آمریکایی‌اش «جان کری» داشت. هرچند «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی از اظهارنظر در این مورد خودداری کرد و کابینه خود را نیز از صحبت در این مورد منع کرد، اما مقامات اسرائیلی بدون افشای نام خود، از احتمال بهبود روابط تهران و واشنگتن ابراز نگرانی کردند.

مواضع اخیر و اظهارات صلح‌طلبانه مقامات ایرانی در مجامع عمومی و سخنرانی «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، موجب بروز شکاف در مواضع مقامات اسرائیلی شده است. پرز هفته گذشته نیز در اظهارنظری کاملا متناقض با نتانیاهو از احتمال بهبود روابط تهران-واشنگتن استقبال کرده و گفته بود اسرائیل دیپلماسی را به جنگ ترجیح می‌دهد. این در حالی است که نتانیاهو بارها مقامات ایرانی را به فریبکاری متهم کرده و بر مواضع جنگ‌طلبانه خود اصرار ورزیده است.

پرز که امروز با رادیو ارتش اسرائیل صحبت می‌کرد، در مورد مواضع کابینه اسرائیل در مورد رویکردهای اخیر ایران و آمریکا، گفت: شما می توانید با آن‌ها (آمریکایی‌ها) موافق یا مخالف باشید، اما من این لحن توهین‌آمیز را نمی‌پسندم.

وی افزود: غیر از ما، دیگران هم مغز دارند و می‌توانند فکر کنند. ما باید با آن‌ها صحبت کنیم و تلاش کنیم بر آن‌ها اثر بگذاریم.

نتانیاهو شب گذشته پیش از ترک تل‌آویو به مقصد نیویورک، بار دیگر اظهارات رئیس‌جمهور ایران را «چرب‌زبانی و اغواگری» توصیف کرد و گفت برای مقابله با این امر و افشای واقعیات در نشست مجمع عمومی سازمان ملل حاضر می‌شود.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز سه‌شنبه یک روز بعد از دیدار خود با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کند. نشریه «ساندی‌تایمز» گزارش داده است که وی در این سخنرانی ادعا خواهد کرد که ایران اورانیوم کافی برای ساخت یک بمب اتم را به دست آورده است. وی سال گذشته هم مدعی شده بود ایران تا چند ماه آینده به توان ساخت بمب اتم دست می‌یابد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *