• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۲۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

نماینده ولی فقیه در استان البرز:
البرز نیازمند تحول فرهنگی

روتیتر: نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به مشکلات فرهنگی موجود در استان و ناتوانی شورای فرهنگ عمومی برای رفع این مشکلات، خواستار عزل مدیرکل ارشاد البرز شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب ارزشی، فرهنگی و بر مدار ارزش‌های دینی و اسلامی بوده و تاکنون نیز در مدار ارزش‌ها حرکت کرده است، اظهار داشت: زمینه به انحراف کشاندن انقلاب نیز از همین مسیر فرهنگی فراهم است. همان‌گونه که در تاریخ نیز دیده‌ایم که حکومت‌های ۷۰۰ ساله را با ترویج فساد و از بین بردن دین از میان برداشته‌اند.

وی عنوان کرد: دشمن در این زمینه بسیار موذیانه، با دقت و برنامه‌ریزی شده وارد عمل شده و یکی از گلوگاه‌هایی که باید بسیار روی آن دقت داشت، فرهنگ اسلامی است که این همان موضوعی است که رهبر انقلاب بارها از آن به عنوان تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی و قتل‌ عام فرهنگی یاد کرده‌اند تا شاید مسئولان هوشیار شوند، اما همچنان شاهد غفلت آنها هستیم.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه کارهای پرهزینه و بی‌ثمر به اسم کار فرهنگی با بی‌تدبیری در کشور و استان البرز انجام می‌شود، افزود: مسئولان با جدیت در برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌شود به ویژه در برنامه ششم توسعه دقت داشته باشند و مراقب باشند کارهای ضد فرهنگ دینی انجام ندهند.

انسجام فرهنگی در البرز وجود ندارد

وی با تاکید بر اینکه در برنامه‌ها باید بنیه‌های فرهنگی تقویت شود، یادآور شد: در استان البرز زیرساخت‌های لازم فراهم نیست و انسجام فرهنگی در کارها وجود ندارد و اگر هم به دنبال این انسجام باشیم، عواملی مانع هستند.

امام جمعه کرج تصریح کرد: ما شورای فرهنگی استان را به عنوان قرارگاه فرهنگی معرفی کردیم و از ارشاد به عنوان دبیرخانه و مدیرکل ارشاد به عنوان دبیر خواستیم تا مشکلات را رصد و آسیب شناسی کند و راه‌های برون‌رفت را پیدا و در صحن شورا مطرح کند تا به عنوان قانون تصویب و ابلاغ شود، اما متاسفانه این اهتمام نه در دبیر و نه در دبیرخانه و نه در اعضای شورا وجود ندارد و تذکراتی هم که داده می‌شود با وجود این مجموعه عملی نخواهد شد.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان کرد: استان البرز با اینکه از قابلیت‌های فراوانی در ابعاد مختلف فرهنگی برخوردار است، اما عملا زمینگیر است و حتی از وجود سینما به عنوان یک جایگاه فرهنگی بی‌بهره است و محل فعلی نیز مکان مناسبی برای خانواده‌ها و متدینین نیست.

نماینده ولی فقیه در استان البرز از حوزه هنری، شهرداری و شورای شهر خواست تا یک فضای مناسب برای خانواده‌ها و جوانان به عنوان سینما جانمایی کند.

اخطار امام جمعه کرج به وزیر ارشاد در مورد عزل مدیرکل ارشاد البرز

وی در مورد کنسرت‌های موسیقی نیز عنوان کرد: نظام اسلامی بنایی بر ترویج و تبلیغ موسیقی ندارد و با وجود اینکه این مسائل بارها مطرح شده، مسئولان فرهنگی استان برای از بین بردن قبح مسئله در همین دهه فجر ۱۰ کنسرت تدارک دیده‌اند که تابلوهای آن نیز در سطح شهر به بزرگی نصب شده که این اقدام دهن‌کجی به حزب‌الله است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با برشمردن مشکلات فرهنگی در استان البرز از جمله تعطیل کردن شورای فرهنگ عمومی به دلیل ناتوانی اداره این شورا توسط مدیر کل ارشاد این استان، اظهار داشت: از این تریبون از وزیر ارشاد می‌خواهم که مدیر کل ارشاد استان البرز را عزل کند و کسی را بر سر کار بیاورد که در مسیر بهبود اوضاع فرهنگی البرز قدم بردارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد انتخابات نیز اظهار داشت: دشمن درصدد است افرادی را وارد مجلس کند که سست عنصر، بی‌اراده، خودفروخته، اهل سازش و بیگانه‌پرست باشند، اما مردم مراقب باشند با رای خود این افراد را وارد مجلس نکنند.

عده‌ای گمان می‌کنند بعد از برجام مردم دیگر در صحنه نیستند

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: امسال هم مردم ما با حضور خود و با انتخاب اصلح، ضد خواست دشمنان قاطعانه پای صندوق‌های رای خواهند آمد و آنچه که مورد رضای خداست انجام خواهند داد.

وی تاکید کرد: عده‌ای موج سواران احساسات مردم در انتخابات هستند و اکنون نیز به خوبی جولان می‌دهند، اما مردم هوشیار باشند و عملکرد آنها را به خوبی رصد کنند و بدانید که شما باید خود به حجت شرعی در مورد اصلح افراد برسید، اما اگر به هر دلیلی ممکن است نتوانید به اصلح بودن افراد پی برده و به حجت شرعی برسید، باید از کسی که به او اعتماد دارید مشورت بگیرید.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن خاطرنشان کرد: عده‌ای گمان می‌کنند بعد از برجام مردم دیگر در صحنه نیستند و راهپیمایی این روز مانند گذشته نخواهد بود، اما همگان بدانند روز ۲۲ بهمن مردم با حضور خود همچون همیشه جهان استکباری را خوار و مبهوت خواهند کرد و مانند همیشه انقلاب را خاری در چشم دشمنان نظام خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *