• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۸:۲۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

اسامی کاندیداهای تایید یا رد صلاحیت شده مجلس در کرج توسط هیات نظارت استان ؛ ۶ کاندیدای مدعی رقابت با نمایندگان کرج که رد شده بودند، برای بار دوم از سوی شورای نگهبان تایید نشدند

Byrotit

فوریه 7, 2016

روتیتر: با اعلام خبر غیر رسمی اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس در کرج و همچنین عدم تایید صلاحیت و یا رد صلاحیت ۶ کاندیدای نسبتا شاخص کرج ، انتخابات مجلس درکرج وارد فاز جدیدی شد.
هرچند افراد رد صلاحیت شده به فرض تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان در ۲۷ بهمن ماه، بنا به دلایل ساختاری چندان هم نمی توانستند شانس خیلی بالایی برای پیروزی در انتخابات داشته باشند اما حضورشان بی تردید موجب جنب و جوش بیشتر انتخاباتی می شد.
با تایید ۳۰ نفر از کاندیداهای رد شده در دور اول، کاندیداهای تایید صلاحیت شده به۶۳نفر رسیدند که این تعدا کاندیدا برای به دست آوردن ۲ کرسی مجلس عدد بسیار معقول و مناسبی است. که در این میان اکبریان و کولیوند شاخص ترین و مطرح ترین کاندیداهای انتخابات مجلس در کرج به شمار می روند .
البته گرچه برخی از این کاندیداها یک مرحله دیگر فرصت اعتراض در شورای نگهبان مرکزی دارند اما بعید به نظر می رسد که در شورای نگهبان تصمیمی بر خلاف دو هیات نظارت شهرستان کرج و ا ستان البرز گرفته شود. هرچند ما امیدواریم تا حد تشخیص شورای نگهبان تعداد کاندیداها ی تایید صلاحیت شده بازهم افزایش یابد.
در همین زمینه و بر اساس منابع غیر رسمی اسامی کاندیداهای انتخابات مجلس در کرج که در این مرحله تایید صلاحیت شده اند به شرح ذیل است : کریم زادگان ،لطفی،وحید آینده،سعید طهرانیان، سلیم علیپور ،ابراهیم جلیل زاده، نوید پورجلیلی،معصومه کرد علیپور،محمدرضا احمدی،مجید حمیدی پویا، سعید آریامند، مجید محمد زیارانی،داود زارع بنادکوکی، طوبی علیشیری ،فاطمه نوری،طاهره پورشمسیان،مصطفی کرمی،مهدوی ،علیرضا خراسانی،حاجیان مطلق، غمشال، مرتضی فرج نژاد،کلهر، پرویز اسکندری،زالی،آقابراری، فلاح نژاد ،ساجدی ،سید علی احمدزاده، بهروز احمدزاده.
این کاندیداها افرادی هستند که در این مرحله توسط شورای نگهبان یا هیات نظارت مرکزی تایید صلاحیت شده اند.
اما متاسفانه هیچ یک از کاندیداهای نسبتا شاخص که در دور اول رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت شده بودند در این دوره نیز نتوانستند تایید صللاحیت خود را اخذ کنند.
با این وجود مشخص شده است که ۶ نفر از کاندیداها وچهره هایی که به زعم خود از رقبای نمایندگان فعلی به شمار می روند ، نتوانستند در این مرحله نیز تایید صلاحیت خود را از هیات نظارت و شورای محترم نگهبان در استان البرز اخذ کنند و برای بار دوم صلاحیتشان تایید نشده است .
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر به نقل از منابع آگاه گرچه این افراد تا سه روز مهلت اعتراض به شورای نگهبان را دارند.برخی از این افراد در صورت ورود به انتخابات کرج می توانند تنها در افزایش شور انتخاباتی موثر باشند و قادر به برهم زدن موازنه انتخابات مجلس در کرج به دلایل مختلف که در فرصت های دیگر به آن پرداخته می شود ، نیستند.
علاوه بر این ۶ کاندیدای مجلس در کرج که برای خود شانس قایل بودند و همگی برای بار دوم از فیلتر شورای نگهبان عبور نکردند در ساوجبلاغ نیز یکی از شاخص ترین کاندیداهای مجلس که در دور اول تایید شده بود و از تهران به این حوزه انتخابیه آمده بود، نیز در بررسی تایید صلاحیت در هیات نظارت البرز رد صلاحیت شده است.
به دلیل عدم وجود نام این کاندیداها در بین اسامی تایید صلاحیت شده ها در دور دوم بررسی توسط شورای نگهبان ، به سادگی می توان دریافت که این افراد تایید صلاحیت نشده اند هرچند برخی از آنها به دروغ در تلاش هستند تا به مردم القاء کنند که تایید صلاحیت شده اند اما نکته قابل توجه این است که در این مرحله تایید صلاحیت ها کتبی صورت گرفته است و چنانچه این کاندیداها ادعای تایید صلاحیت دارند بهتر است برای تنویر افکار عمومی نامه کتبی تایید صلاحیدت خود را منتشر کنند . البته لازم به ذکر است که این۶ کاندیدا فرصت دارند تا ظرف ۳ روز اعتراض خود را به شورای نگهبان مرکزی یعنی تهران اعلام کنند و شورای نگهبان نیز ظرف ۷ روز کاری نتایج را اعلام می کند .
تجربه ثابت کرده است که کاندیداهایی که از سوی هر دو هیات نظارت شهرستان و استان رد صلاحیت یا عدم صلاحیت میشوند در تهران نیز تغییر چندانی در نتایج بررسی صلاحیتشان ایجاد نمی شود .
با این حال اما عدم تایید صلاحیت برخی از چهره های انتخابات مجلس در کرج خیلی هم مورد خوشایند ما نیست چراکه در صورت تایید شورای نگهبان هر چه تعداد کاندیداهای تایید صلاحیت شده بیشتر باشد شور انتخاباتی بیشتر می شود . و از همه مهمتر وزن انتخاباتی و عیار مردمی آنها نیز مشخص می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *