• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۸:۴۴

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

در تحلیل بازار مسکن در دوران پساتحریم مطرح شد:
نقش گزینه های پیش روی صنعت ساختمان در جذب بودجه های نقدی شهرداریها

روتیتر: در میزگرد تخصصی بررسی وضعیت ساختمان و بازار مسکن که به میزبانی کمیسیون عمران و مرکز پژوهش های شورای شهر کرج در محل این پارلمان شهری برپا شد؛ نقش گزینه های پیش روی صنعت ساختمان در جذب بودجه های نقدی شهرداریها در دوران پسابرجام بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر، میزگرد تخصصی بررسی وضعیت صنعت ساختمان و بازار مسکن به میزبانی کمیسیون عمران و مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر کرج و با حضور اساتید دانشگاهی، اعضای نظام مهندسی، کارشناسان و سازندگان ساختمانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری این کلانشهر همچنین پژوهشگران این حوزه در سالن جلسات شورای شهر برگزار و دغدغه های این صنعت کارشناسی و بررسی شد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج هدف از برگزاری این میزگرد را تحلیل واقعی صنعت ساخت و ساز و پیش بینی کارشناسانه راهکارهای رونق این بخش مهم در سال آینده عنوان کرد.

وی، افزود: با توجه به توافق گروه مذاکره کننده هسته ای کشورمان با قدرت های جهانی و حصول نتیجه لازم برای اجرایی شدن برجام، گزینه های مختلفی پیش روی صنعت ساختمان قرار گرفته است و از آنجا که تحول بازار مسکن در جذب بودجه های نقدی شهرداریها نقش بسزایی ایفا می کند، نیازمند ارائه تحلیل واقعی و پیش بینی کارشناسانه از آینده این صنعت می باشیم.

به گفته فیروزگاه در سال های گذشته شهرداری کرج به علت رکود ساخت و ساز با افول صدور پروانه های ساختمانی مواجه بوده است و این مهم دغدغه ای برای مدیریت شهری بوده است؛ بر این اساس لازم است با بررسی های کارشناسانه راهکارهای افزایش ساخت و ساز را گسترش داد.

وی تاکید کرد: باید بسترهای مناسب جهت حضور سرمایه گذاران و انبوه سازان در شهر مهیا شود تا فعال این عرصه با آسودگی بیشتر در کلانشهر کرج نسبت به توسعه و رونق ساخت و ساز شهری اقدام کنند.

فیروزگاه بیان داشت: کلانشهر کرج ظرفیت ساخت ۲۵ هزار واحد ساختمانی را دارد این درحالی است که به علت مشکلات موجود و رکود صنعت ساختمانی تنها هفت هزار واحد ساخت و ساز در شهر انجام شده است که این آمار برای شهر مطلوب نیست و نیاز است، مدیریت شهری با تمهیدات ویژه سازندگان را جهت گسترش این صنعت یاری کند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج در جلسه مذکور نگاه مدیریت شهری به سازندگان ساختمانی را اینگونه عنوان کرد: هر کسی که به شهر سود می رساند باید سود ببرد که این مهم از دغدغه های مهم اعضای شورای شهر نیز می باشد.

زمینه برای فعالان صنعت ساختمان فراهم شود

سعید فیروزگاه در ادامه سخنان خود خروج سازندگان از شهر را نشانه ضعف مدیریت شهری دانست و افزود: اگر که می خواهیم شهری پویا داشته باشیم نباید به سمتی پیش برویم که شهر را ارزان بفروشیم بلکه باید با قیمت گذاری صحیح از یک سو به توسعه شهری دست یابیم و از سوی دیگر سازندگان عرصه بازار مسکن و صنعت ساخت و ساز را حمایت کنیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج افزود: سازندگان و فعالان اقتصادی باید آینده مردم را نیز در ارائه دیدگاه ها و برنامه ریزی های خود لحاظ کنند تا بتوان به شهری پویا و توسعه یافته دست یافت.

این عضو شورا، برگزاری میزگرد تخصصی صنعت ساختمان را مثبت ارزیابی کرد و پیشنهاد داد: با تداوم این جلسات و با آنالیز نظرات، پیشنهادات و راهکارهای سازنده و اجرایی شدن آنها، توسعه و رونق ساخت و ساز در کلانشهر کرج را شاهد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *