• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

اکبریان و کولیوند در صدر اقبال مردم کرج /فاصله قابل توجه کولیوند و اکبریان از سایر کاندیداهای کرج/ وزن کشی کاندیداهای کرج در مجلس؛ خیلی ها جا ماندند

Byrotit

فوریه 17, 2016

روتیتر، سید محمد میرحبیبی : دقیق ترین و در عین حال علمی ترین و قابل استناد ترین نظر سنجی ها از همین اکنون نشان می دهد که اکبریان و کولیوند در صدر کاندیداهای مورد نظر قرار دارند آنهم با فصله ای قابل توجه.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،دقیق ترین نظر سنجی ها نشان می دهد که اکبریان و کولیوند نمایندگان فعلی کرج در مجلس که مطرح ترین کاندیدای مجلس در کرج به شمار می روند با فاصله ای قابل توجه نسبت به سایر کاندیداها در راس نظر سنجی و اقبال عمومی مردم شهرستان کرج قرار دارند.
پایگاه خبری روتیتر با روش های علمی و روز دنیا و با استفاده از جامعه آماری فراگیر در لایه ها ی مختلف جامعه اقدام به نظر سنجی های میدانی و علمی کرده است که نتیجه آن بر اساس مدل های آماری موجود نشان می دهد که عزیز اکبریان و دکتر محمد جواد کولیوند با فاصله قابل توجهی از سایر رقبا در صدر نظر و آرای مردم از هم اکنون قرار دارند .
کارنامه شفاف و موفق ، عملکرد مردمی و پیگیری مشکلات مردم شهرستان کرج و همراهی با مصالح عموم نظام در مجلس شورای اسلامی همچون حمایت از اجرای صحیح و قاطع برجام و پیروی از منویات رهبری از مهمترین دلایل رشد و فاصله گرفتن این دو نماینده نسبت به سایر کاندیداها ی مجلس در کرج به شمار می رود .
علاوه بر نظر سنجی های پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر که به صورت محلی و منطقه ای نیز در حال انجام است ، یک منبع آگاه و مطلع و مرتبط با یکی از نهاد هایی که در هر دوره از انتخابات اقدام به نظر سنجی می کنند در این ارتباط گفت ؛ نظر سنجی های میدانی و علمی و سنجش افکار و نظرات مردم در لایه های مختلف جامعه کرج که به صورت فراگیر انجام شده ،نشان میدهد که نمایندگان فعلی کرج در مجلس یعنی اکبریان و کولیوند در مجلس در راس نظر سنجی ها و افکار سنجی ها و اقبال عمومی قرار دارند.
وی که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد: این نظر سنجی ها که به صورت دایمی و مدون و شناور انجام می شود نشان می دهد که اقبال عمومی این دو نماینده هر روز رو به افزایش است به نحوی که هنوز دو هفته مانده به برگزاری انتخابات فاصله اکبریان و کولیوند با سایر رقبا فاحش و چشمگیر است .
وی افزود این فاصله دقیقا منطبق با میزان رضایت مردم و معطوف به عملکرد همه جانبه این نمایندگان کرج در مجلس است و برای دست اندرکاران خیلی دور از انتظار نیست .
وی با بیان اینکه هرچند فاصله قابل توجه این دو نماینده در این افکار سنجی ها با سایر رقبا و نفر سوم قابل تامل است، تاکید کرد : هنوز نظر سنجی های ما ادامه دارد و تازه به میانه راه رسیده ایم ، اما بعید به نظر می رسد که اتفاق خیلی خاصی بیافتد چرا که در زیر مجموعه های نظر سنجی های ما به همان تناسب رضایت مردم از عملکرد نمایندگان مجلس نیز به راحتی قابل توجه و مشاهده است .
این منبع مطلع اظهار داشت : این نظر سنجی های قابل استناد دقیقا متفاوت با آنچه برخی رسانه ها وسایت های مجازی و غیر مجاز ادعا می کنند ، است . چراکه بر اسا س متد علمی و منطبق بر واقعیات و با استفاده از نظرات مردم در لایه های مختلف و تاثیرگذار جامعه است . در صورتی که نظر سنجی های برخی از سایت های مجازی که اخیرا اقدام به انتشار نظر سنجی های از پیش باخته کرده اند ، فقط معطوف به چند صد نفر مدیر و خبرنگار است و حتی ۱۰ درصد هم با واقعیات جامعه که تعیین کننده و رقم زننده اتفاقات و معادلات سیاسی و سرنوشت های انتخاباتی است ندارد .
وی تاکید کرد : تجربه نشان داده که فاصله کولیوند و اکبریان دست نیافتنی است چرا که در حال حاضر و با توجه به عملکرد و جایگاه نمایندگان کرج در جامعه فاصله فاحش اکبریان و کولیوند با سایر کاندیداها دست نیافتنی است.
**** واما
وزن کاندیداها و عملکرد و تجربه و دانش آنها تاثیر مستقیم و موثری بر گرایش مردم و تعیین جایگاه آنها در جامعه و حتی سمت و سو و نتیجه دهی نظر سنجی ها و در نهایت نتیجه انتخابات دارد و نتیجه انتخابات نیز بر اساس آن رقم خواهد خورد .
فارغ از اظهار نظر افراد مطلع از نظر سنجی های دستگاه های مسوول و مجاز به این کار ، دریافت اینکه کدام کاندیداها در صدر افکار عمومی قرار دارند نیز ، خیلی مشکل و دشوار نیست.
با یک سنجش و ارزیابی ساده و حتی ابتدایی به راحتی می توان به وجود فاصله ای دست نیافتنی نمایندگان فعلی کرج در مجلس با پر اقبال ترین کاندیداهای رقیب در کرج ، البته اگر بتوان آنها را رقیب دانست ، پی برد.
حقیقت این است که سابقه ، عمل به وعده ها ، شناخت و رفع مشکلات مردم ، دانش ، تجربه نمایندگی و اجرایی با کارنامه روشن و شفاف ، با مردم بودن ، حفظ ارتباط با لایه های مختلف مردم در تمامی اوقات و شرایط ، کنار مردم بودن در شرایط سخت و دشوار همچون سیل سیجان و از همه مهمتر پرهیز از اختلاف نظر ها و منافع شخصی به نفع منافع عمومی و مصالح نظام ، حرکت بر مدار قانون و رهبری و اسلام مهمترین و کامل ترین مولفه های امتیاز دهی به کاندیداها ی مجلس به شمار میرود .
به واقع این شاخص ها را بدون هیچ تعصبی باید دلایل و معیارهایی برای افزایش و صعود چشمگیر کاندیداها و نمایندگان مجلس در بین مردم و اقشار مختلف بدانیم که کولیوند واکبریان به خوبی در تمامی این زمینه ها کارنامه ای قابل دفاع ، شفاف و مردمی و در عین حال منطبق بر نظزات و نیازهای مردم ، دارند،
از این جهت است که علاوه بر نظر سنجی برخی دستگاه های ذیربط ، پایش های میدانی و افکار سنجی های کارشناسی و فراگیر با جامعه آماری همه گیر و همه جانبه با متد علمی و واقعی نشان می دهد که کولیوند و اکبریان نمایندگان کرج در مجلس به دلیل کارنامه و عملکرد موفق و از همه مهمتر نداشتن کوچکترین اختلاف بین یکدیگر ، در صدر اقبال عمومی مردم قرار گرفته اند .
چرا که مردم کرج در مجالس ششم و هفتم بیشترین آسیب را از وجود اختلاف بین نمایندگان مجلس دیدند آسیب هایی جبران ناپذیر همچون عقب ماندگی های کرج در توسعه و پیشرفت ، قطعی شدن انتقال آب رودخانه کرج به تهران ، فرماندار شدن احمد ضیایی که ۲ سال نشده به دلیل تخلفات و سو مدیریت ها عزل شد .
نظر سنجی های همه جانبه اما بیانگر وجود فاصله بی سابقه اکبریان و کولیوند از سایر کاندیداها است ، نزدیک ترین کاندیدا با این دو نماینده حداقل دارای فاصله ای بیش از ۵۰ درصد است .
این در حالی است که برخی سایت های خبری آماتور (م – ش) در تلاش هستند چیزی بر خلاف واقعیت را به دایره مخاطبان محدود خود القا کنند.اما مردم با بیان نظرات واقعی خود از همینک نشان می دهند که این دروغ پراکنی ها چیزی جز تلاش برای تخریب و امتیاز گیری نیست .
اکبریان وکولیوندعلاوه بر اینکه در تمامی شرایط در کنار مردم بودند. پیگیر مشکلات مردم بودند. برای حل مشکلات مردم و مصالح نظام از اختلافات گذشتند . دنبال منافع شخصی و گروهی نرفتند . نکته ای که از هر چیز دیگری برای مردم مهمتر است . شاخصه ای که سایر نمایندگان کرج در مجلس در ادوار گذشته نداشتند. نه در دوره ششم ، نه در دوره هفتم ، چه آن زمان که موسوی و خلیلی نمایندگان کرج بودند و چه در مجلس هفتم که آجرلو و جلالی نمایندگان کرج بودند و با لیست های مشترک و پوستر های مشترک به مجلس راه یافتند .
هرچند ما هم می دانیم علت اصلی اختلافات بین نمایندگان در مجلس هفتم ریشه در مواضع رشید جلالی داشت تا آجرلو.
آجرلو از احمد ضیایی نقد می کرد و جلالی حمایت . جلالی آنقدر از ضیایی حمایت می کرد و در حمایت از این فرماندار -که بعد ها به دلیل سو مدیریت و تخلفات عزل شد- آنقدر پافشاری کرد، که گفته شد بعد از برکناری از سمت فرمانداری کرج ، تمام همت خود را به کار بست تا احمد ضیایی در شستا پست و سمت بگیرد.
موسوی و خلیلی هم هر دو اصلاح طلب بودند اما هر کدام ساز خود را می زدند. همین اختلاف ها سبب شده بود که اثر دو نماینده کرج از زمانی که کرج یک نماینده داشت کمتر باشد.
در هیچ دوره ای به جز دوره مجلس نهم یعنی نمایندگی اکبریان و کولیوند ما شاهد تفاهم و اتحاد کامل نمایندگان کرج در مجلس نبودیم هر کدام ساز خود را کوک می کردند. مسیر خود را می رفتند و بیشتر یکدیگر را خنثی می کردند تا تقویت ..
اما در دوره نهم مجلس شورای اسلامی ، کرج نمایندگانی را به خود دید که تقریبا هیچگاه به اختلاف نرسیدند و ندارند.. تضارب آرا گرچه داشتند اما هیچ وقت بر سر هیچ موضوعی اختلاف های مخرب نداشتند . کولیوند و اکبریان چشم بر منافع شخصی و گروهی و حزبی بستند تا به مصالح عمومی برسند و البته رسیدند.
از حوزه بهداشت و درمان تا ایجاد زمینه برای رفع مشکلات عمرانی ، توسعه شهری ، پیگیری احداث ۱۰ تقاطع غیر همسطح در دو سال ، رفع بزرگ ترین مشکلات کرج در حوزه عمران و ترافیک همچون احداث پل حصارک ، احداث پل فردیس ، شهرستان شدن فردیس ، افزایش قریب به ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی ، پیگیری اتمام ادامه اتوبان همت ، پیگیری احداث بزرگراه شمالی و جنوبی که بزرگراه شمالی در حال انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات است و پیگیری هایشان به ثمر رسیده است ، پیگیری دقیق و موثر مشکلات سیل زدگان روستای سیجان از همان دقایق ابتدایی ، نظارت بر برگزای بی عیب و نقص انتخابات شوراهای شهر و روستا ی استان البرز و کرج ، حمایت از اقدامات کلان شورا و شهرداری کرج که نتیجه آن رضایت ۹۰ درصدی مردم از روند توسعه کرج در ابعاد زیر ساختی است ، حمایت قاطع از تصویب برجام و رفع تحریم ها در مجلس شورای اسلامی که یکی از مهمترین و اولویت دار ترین خواسته های مردم ایران و البرز و کرج به شمار می رفت و تنها بخشی از عملکرد اکبریان و کولیوند به شمار می رود .
این عملکرد فراگیر در کنار همراهی مدام و همیشگی با مردم، اکبریان و کولیوند را به نمایندگان و کاندیداهایی دست نیافتنی در کرج بدل ساخته است .
بر این اساس مردم در واکنش به این نظر سنجی های دروغین و در مصاحبه با ما و در پایشی که انجام داده ایم، معتقدند که تجربه ، سابقه درخشان ، در کنار مردم بودن ، پرهیز از اختلاف ها و خواسته های شخصی ، پیگیری موثر مشکلات و رای به برجام که موجب لغو کامل تحریم ها شد، تصویب طرح جامع نظام سلامت ، تصویب کاهش ساعات کاری زنان شاغل ، توجه به تصویب لوایح و طرح هایی که منطبق بر منافع و خواسته های مردم است و حرکت بر مدار رهبری و مصالح مردم و کشور مهمترین معیار ما برای نظر دهی و رای دهی به کاندیداها است که در این میان کولیوند و اکبریان با فاصله ای زیاد و غیر قابل دست یافتنی مورد اقبال عمومی قرار دارند.
مردم کرج تاکید دارند که اعتبار در لایه های مختلف جامعه چیزی نیست که با نظر سنجی های دروغین خدشه دار شود.
به اعتقاد مردم این یک توهمی بیش نیست که فردی که در زمان نمایندگی اش در دهه ۸۰ با ۱۸ هزار رای نفر هشتم شد در دوره دهم انتخابات مجلس یعنی این دوره نفر اول یا دوم نظر سنجی ها باشد آنهم در شرایطی که بیش از ۸ سال است مردم کرج را رها کرده و درگیر مسایل شخصی و اخذ پست و سمت در تهران بوده است،
بر این اساس به سادگی می توان در یافت که این اقدام یا یک نوع ناشیگری سیاسی است و یا یک سناریوی ساختگی برای رسیدن به برخی مقاصد شخصی و نا مشروع است .
واقعیت این است که کسب جایگاه و رای در بین مردم علاوه بر پیگیری مشکلات ، نیاز به ارتباط نزدیک و همدردی با مردم در شرایط و زمان های مختلف دارد . اما فردی که در حال حاضر در برخی از سایت هایی که میزان مخاطب آنها حتی سه رقمی هم نمی شود نفر اول یا دوم است ، در زمان نمایندگی اش نفر هشتم انتخابات شد که این نشان از ضعف عملکرد وی دارد .
در عین حل وی پس از شکست در انتخابات مجلس هشتم بیش از ۸ سال از کرج و مردم کرج جدا شد و مردم کرج را رها کرد . نه در غم و نه در مشکلات در کنار مردم نبود . حتی برای ظاهر هم یک بار در انظار حاضر نشد . یا حداقل ما و مردم ندیدیم. این نماینده مجلس هفتم همانی است که در زمان عضویت وی در کمیسیون تلفیق مجلس در سال ۸۴- ۸۵ اولین بودجه انتقال آب رودخانه کرج به تهران که موجب خشک شدن بیش از ۳ میلیون درخت در کرج و حومه جاده چالوس می شود ، اختصاص یافت و عملا وارد فاز اجرایی شد .
قطع ارتباط با بدنه مردم و سایر فعالان از دیگر نکان منفی وی به شمار می رود .
بر این اساس است که قرار دادن کاندیدای ج در رتبه اول و یا دوم کاملا موجب انزجار مردم شده است .
می توان اینگونه نتیجه گرفت که این اقدام هر هدفی را دنبال می کند جز کمک به روشنگری افکار عمومی و مردم و کمک به کاندیدای مورد نظر.هرچه این نظر سنجی های جعلی و آماتور بیشتر می شود انزجار مردم نسبت به آقای (ج)کاندیدایی که به دروغ در راس قرار گرفته است بیشتر میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *